Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mack IPA var veldig ordinær men pluss for at den var søt og maltig, litt bitterhet, på linje med svenske ordinære Ipas men mindre smak enn Hansa IPA og mil unna Nøgne Ægir og HB.

 

Mack IPA tror jeg er den ølen jeg har blitt mest skuffet av noensinne (og jeg hadde ikke store forventninger), smakte mer lager en ale, og hadde virkelig ikke noen IPA kvalifikasjoner.

 

Edit:

Er en stund siden jeg smakte den nå, mener jeg har lest i ettertid at de gjorde om på opsskriften etter mye klager.

Endret av Glutar
Lenke til kommentar

Idag ble det en Lindesnes brygghus Juleøl fra butikken, helt ok, deretter en Nøgne #500 til ribba, kraftige saker, meget bra. En nydelig Nøgne Porter sammen med mørk sjokolade til dessert. Avsluttet med en Zeitgeist black porter fra Brewdog. Kanskje ikke det beste etter en så god porter, så det får stå for egen regning at den ikke imponerte nevneverdig.

Lenke til kommentar

Zeitgeist er nok mer Brewdogs forsøk på en black lager. Ganske vellykket sådan.

 

Nøgne #500 Imperial IPA er helt oppi der og kan delta IMO som finalist i "Verdens beste øl". Porteren deres er også et flott dessert-øl.

 

Drakk Lervig Protester Imperial IPA i kveld. Uanselig lettdrikkelig og fin i kroppen til å være 10%, men manglet den ekstra fruktigheten, sødmen og fylden som gir Nøgne Ø's 500# 10/10.

 

8/10.

Endret av Andreasfe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da blei det litt juleølshopping idag!
5 fl kinn Tomasmesse
3 fl st. Bernardus christmas ale
5 fl N'Ice Chouffe
3 fl Mikkeller til/fra
3 fl Delirium Christmas
4 fl Berentsens juleavec
3 av hver av Nøgne Ø God Jul, Underlig Jul og Special Holiday Ale

Ellers litt av hvert, en flaske og to. Bla. kinn julefred og solsnu, og no Gouden Carolus.

 

Noe går til smaking, men mesteparten blir satt vekk til neste år. Blir nok noen turer til de neste dagene. Mye snacks!

6z7iap.jpg

Endret av rodfjell
  • Liker 6
Lenke til kommentar

På meg ble det:

-2 haandbryggeriet bestefar

-2 haandbryggeriet nissefar

-2 haandbryggeriet nissemor

-2 Ringnes julebokk

-1 nøgne ø god jul

-1 nøgne ø special holiday ale

-3 Austmann stille natt

-3 kinn tomasmesse

- 2 danske madammen kjøpte

 

Har igjen fra i fjor

- haandbryggeriet bestefar

- haandbryggeriet nissefar

- ægir ylir

- Ringnes julebokk

 

Noe mer jeg bør kjøpe? berentsen juleavec? Noen utenlandske.

 

Edit: mye rart

Endret av Panerai
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Igår smakte jeg for første gang Nøgne Ø Underlig Jul, denne falt absolutt i smak. Herlig krydret med koriander og kanel, halveis gløgg. Meget bra.

 

Idag ble det en Nøgne Ø India Pale Ale, en svært god ipa. Gjorde seg godt til en krydret kyllingrett. Måtte også dele en Hofenbräu Oktoberfestbier med frøkna. Lettdrikkelig med lett malt og humlesmak. Ålreit nok.

 

Fikk en gledelig overraskelse når jeg var på polet idag for å kjøpe Haandbryggeriets Bestefar / Nissefar og Nissemor. Det viste seg at Bestefar var produsert i Mars 2013 og Nissefar i September 2013, altså fjorårets. Så får få tak i noen 2014 også å smake disse opp mot hverandre. Satser på å spare en av hver slik at det kan smakes tre årganger neste jul.

 

Ellers så tar jeg gjerne imot tips for en Saison og en Lambic som jeg kan sette vekk for lagring noen år.

Lenke til kommentar

Fy sjukt rimelige juleøl i Sverige. Evil Twin til 27, Mikeller til 29, mørk lager juleøl 5,2 til 11kr nøgne Ø god jul 47kr

 

Avgiftene der borte er tilpasset det generelle lønnsnivået som ligger på rundt havlparten av det norske. Dette går igjen i alle land, avgiftsnivåene på typiske ting som drivstoff, røyk, alkohol og biler er tilpasset det jevne lønnsnivået i landet. Det er slett ikke noe rart. Det som er rart er om noen tror at vi kunne hatt tilsvarende priser her hjemme.

Lenke til kommentar

Her er juleølene fra Systemet jeg kjøpte i dag, foruten akevitten så gikk alt øl for 230svkr altså 213 norske. Er vel det samme som om jeg skulle kjøpt pils i butikk i Norge..

 

IMG_20171_zps0e5e17d5.jpg

 

Det er nok riktig det du sier Robertaksland, ellers så er jo mange av Norges mikrobrygg et par hakk bedre enn de svenske... Med unntak av Slottskjellarens, Electric nurse og Mohawk som hederlige unntak for å nevne noen. Men bunnfall finnes ikke i de svenske men de er opp mot like gode på smak som de store norske Nøgne,HB og Ægir..

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Avgiftene der borte er tilpasset det generelle lønnsnivået som ligger på rundt havlparten av det norske. Dette går igjen i alle land, avgiftsnivåene på typiske ting som drivstoff, røyk, alkohol og biler er tilpasset det jevne lønnsnivået i landet. Det er slett ikke noe rart. Det som er rart er om noen tror at vi kunne hatt tilsvarende priser her hjemme.

Avgiftene på alkohol her i landet er ikke tilpasset noe lønnsnivå. Det er en politisk avgift. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...