Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

200,- kr for en pils?

shit koser meg med en lys Bernard lager til 30,- føler meg nesten utilpass med min "billig" pils :!:

Poenget er vel gjerne at så lenge du føler deg fornøyd så er det perfekt ;) Men tror ganske gjerne at jeg, og sikkert mange andre her i tråden, har lyst til å dele sine favoritter med deg, og håper at du kan ta del i vår glede over de fantastiske brygg som eksisterer utover "Bernard".

Lenke til kommentar

200,- kr for en pils?

shit koser meg med en lys Bernard lager til 30,- føler meg nesten utilpass med min "billig" pils :!:

Poenget er vel gjerne at så lenge du føler deg fornøyd så er det perfekt ;) Men tror ganske gjerne at jeg, og sikkert mange andre her i tråden, har lyst til å dele sine favoritter med deg, og håper at du kan ta del i vår glede over de fantastiske brygg som eksisterer utover "Bernard".

 

Snarere tvert om, folk som uttaler seg så bastant og kronasjerettet, har jeg sjeldent mye usnakket med.

Lenke til kommentar

Gjør det Xtra, jeg er helt enig med Vice når det gjelder Odins tipple og #500. Litt lenge siden jeg har drukket Tipple nå, men jeg har en i boden. Var den ikke bittelitt for søt, Vice, eller husker jeg feil?

 

Hmm, ja, jeg har vel vært gjennom det meste av ølet de har på standard/BU-listene til polet nå men disse to og Rochefort 10 er vel de "beste" jeg enda ikke har prøvd.

 

Drakk forøvrig Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel i går kveld og Southern Tier Farmer's Tan i kveld. Om den første: Tja, grei imp. stout, men et stykke fra den beste jeg har prøvd.

 

Farmer's Tan: Fin farge, lukt og skum. Ganske god pils (eller imp. pilsner) men jeg synes det var noe som skurret her. For meg virker det som om de har valgt en noe sær humletype i ølet sitt men jeg er litt usikker. Uansett en ganske øl men den er absolutt ikke verdt prisen (110 ~ kr for 9% 0,65 L) da det finnes bedre alternativer. (som f. eks Mikkeller American Dream/Budweiser Budvar -pol og andre)

 

Vice: Sjekk her. Ser ut som om Cream Stout er observert både på Valken og på Vika.

 

Vice: Jeg er ikke så ofte i hovedstaden men skal huske dersom disse ikke faller i smak. ;)

Lenke til kommentar

200,- kr for en pils?

shit koser meg med en lys Bernard lager til 30,- føler meg nesten utilpass med min "billig" pils :!:

Poenget er vel gjerne at så lenge du føler deg fornøyd så er det perfekt ;) Men tror ganske gjerne at jeg, og sikkert mange andre her i tråden, har lyst til å dele sine favoritter med deg, og håper at du kan ta del i vår glede over de fantastiske brygg som eksisterer utover "Bernard".

Har vel drikket 50-60 forskjellig øl opp igjennom, var noe ironisk ment utenom det med 200,- var i mine øyne en drøy pris ;)

 

Mye gode tips i tråden, faktisk fulgt den en stund og skal gjerne bidra om jeg kommer over noe spesielt :)

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Hmm, Glasmagasinet selger jo stort sett bare "high-end" glass. Hva slags glass er det du har derfra?

 

Jeg har noen "pilsnerglass" på stett fra Classic Serien deres. Jeg kjøpte en hel del glass (til dette og andre formål, altså ølglass, whiskyglass, longdrinkglass etc) når de hadde noe 50% greier. Planen var at jeg skulle kjøpe meg en leilighet rundt Bergen et sted, og da måtte jeg ha glassvarer. Så flyttet jeg til Belgia i stedet. Da er det fint at foreldrene min fremdeles har litt plass til å lagre alle mine greier.

Lenke til kommentar

Leo_Khenir: Tiller-polet? Har de begynt å ta inn spesialvarer? Finner ikke Black Tokyo... i listene til polet.

 

De har fått inn en virkelig ølhund som ansatt der, som tar inn en del sånne øl. Trivelig fyr, forresten. Så Tiller-polet er one to watch i fremtiden.

 

Var nok samme fyren som tipsa meg om å stikke innom i dag ja. Sa det hadde tatt lang tid å få tak i alt øllet men at det kan bli noe lignende flere ganger selv om det kan gå litt tid mellom.

Det gjorde ihvertfall vondt i lommeboka men smaksløkene skal få fest! Kom hjem med Oude Geuze Boon, Palm Boon Framboise, Black Tokyo Horizon, Kinn Svartekunst, Mikkeller Nelson Sauvignon, Mikkeller Abel Imperial... og et par til. Det er fantastisk med ildsjeler som ikke lar Vika og Oslo området ha all moroa for seg selv :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...