PatSharpX Skrevet 8. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2019 I alle fall to nye DH er på vei. Kult! Kommer de i år? Prøvde å google, men fant ikke noe info. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 8. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2019 Synd at Nøgne Ø ikke kommer med noen Dark Horizon lengre, disse var veldig fine. Kom på dette siden jeg drakk den Solo Protagonist i helgen. Martin fra Nøgne Ø har avslørt at Dark Horizon 6 kommer i år (2019). Fatlagret sådan, slik som 4.5. Kilde: https://youtu.be/AB-Lj6IUois?t=60 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2019 Ah, gleder meg! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2019 Da er den ofisielle listen over slippen på fredag ute: https://www.vinmonopolet.no/nyhetslansering_januar_2019 Lenke til kommentar
larskan Skrevet 10. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2019 Supert med O/O Narangi i basis. Kanskje Sveriges beste IPA i hard konkurranse med diverse fra Stigbergets. På tide at noe av det kommer til Norge, de beste fra Stigbergets har jeg ikke fått med meg at har vært tilgjengelig her. Er vel kun Lervig som kan hamle opp med disse av det vi er vant med å finne i hyllene på Polet. Ellers er Lervig som vanlig borte fra de offisielle listene, men blir vel forhåpentligvis tilgjengelig gjennom tilleggsutvalget og mulig å få tak i enkelte steder. Også synd at Cloudwater er borte fra listene, men spennende at de var aktuelle. Da må det være lov å håpe at det dukker opp noen DIPA'er derfra etterhvert. Nyhetsslippet fremstår vel da omtrent like kjedelig som det har gjort de siste gangene. Selvfølgelig noe som kan være verdt å kjøpe, men uansett er jeg lei av å se at slippet stort sett består av kun de samme bryggeriene hver eneste gang. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 10. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2019 Mulig jeg må sette den Narangi på listen min da, faktisk ukjent for meg. Tenker jeg handler dette i morgen: Kinn Gloføykje Kinn Hipsteren Kinn Strandgata Eksport Staut Amundsen Pecan & Maple Pie Cervisiam Brut(e) Force Boulevard Smokestack Bourbon Barrel Quad Põhjala Cherry Bänger Põhjala Loits Cellar Series Põhjala Valge Öö PX Cellar Series Stone Brewing/Lervig Hi, I’m Kveik IPA Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 11. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2019 (endret) Kult! Kommer de i år? Prøvde å google, men fant ikke noe info. I tillegg til nr 6 har det sirkulert bilder av et klistremerke det står DH 5,5 på, og ikke så mye annen info. Så det er lov å håpe! (Jeg finner det ikke igjen..) Endret 11. januar 2019 av d'espresso 2 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2019 Denne artikkelen, om generasjon Untappd og hva det gjør med hele craft-bildet er verdt en lesning. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2019 Denne artikkelen, om generasjon Untappd og hva det gjør med hele craft-bildet er verdt en lesning. Interessant. Ser problemet, men jeg tror det er plass til begge deler. Det er ikke alle som er opptatt av å få flest mulig på untappd. Jeg har flere venner som er opptatt av øl og craft beer som ikke bruker feks untappd. Kan nok ha en sammenheng med det "kjøret" som artikkelen snakker om. Også er det jo bare å komme med forskjellige årganger så kan de perfeksjonere og folk kan få sjekket den inn som en ny en hvert år Her er fra lørdagens sørølsmaking Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 15. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2019 SNIP Pen line-up! Håper Gaviscon'en var innenfor en armlengdes avstand. Må innrømme at det er ganske mange der som jeg enda har til gode å prøve. Hvilken Eik og Tid var det som ble servert? Elsket de første jeg prøvde fra det bryggeriet, men har i etterkant hatt veldig mange jeg rett og slett har syntes smakte vondt. I tråd med det som ble diskutert i artikkelen som ble postet så tror jeg at jeg skipper det bryggeriet fremover om ikke de tre flaskene jeg har stående står til forventningene. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2019 Pen line-up! Håper Gaviscon'en var innenfor en armlengdes avstand. Må innrømme at det er ganske mange der som jeg enda har til gode å prøve. Hvilken Eik og Tid var det som ble servert? Elsket de første jeg prøvde fra det bryggeriet, men har i etterkant hatt veldig mange jeg rett og slett har syntes smakte vondt. I tråd med det som ble diskutert i artikkelen som ble postet så tror jeg at jeg skipper det bryggeriet fremover om ikke de tre flaskene jeg har stående står til forventningene. Litt enig med deg ang Eik og Tid, dette var Eldr, ble ikke frelst av den heller. Vi ble enige om å kutte ned på antall flasker til neste gang, ble mye surt! Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 15. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2019 Alltid kjekt med flaskedeling. Har selv deltatt på to stykk siden Desember. Alt smaker bedre når vi blir sittende å diskutere og sammenligne. Røk 3 BCBS i tillegg til den legendariske Stille Nacht vertikalen 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2019 Alltid kjekt med flaskedeling. Har selv deltatt på to stykk siden Desember. Alt smaker bedre når vi blir sittende å diskutere og sammenligne. Røk 3 BCBS i tillegg til den legendariske Stille Nacht vertikalen Pent! Ja, det er gøy det, vi hadde ark med rangering osv. Blir litt ekstra da. Tips for lukting er å ta noen kaffebønner å lukte på de i mellom hver øl, da "nullstiller" du lukten. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2019 Ser noen nevner Kinn.. ble så skuffet over Vestkyst som var så mye humlet før. Smakte en rykende fersk med søs og vi synes begge den smakte dårlig ordinær. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2019 Ser noen nevner Kinn.. ble så skuffet over Vestkyst som var så mye humlet før. Smakte en rykende fersk med søs og vi synes begge den smakte dårlig ordinær. Tipper du har utviklet din egen smak videre og er vant til mer friskt humlede øl nå. Det som ble ansett som bra for 3 år siden henger ofte ikke med lenger nå, spesielt på "humlefronten". Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 16. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2019 Nærmeste polet mitt har sluttet å ta inn Pernicious Weed, min favoritt-IPA. Kommer kanskje til å ta det opp neste gang jeg er innom, eventuelt bare bestille den på nett. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2019 Tipper du har utviklet din egen smak videre og er vant til mer friskt humlede øl nå. Det som ble ansett som bra for 3 år siden henger ofte ikke med lenger nå, spesielt på "humlefronten". Har vært innpå tanken, men nei absolutt ikke. Kinn vestkyst var en av Norges mest humlede øl før. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2019 Kinn vestkyst var en av Norges mest humlede øl før.Det er nok sant, men den hadde (og har ikke) den friskheten man får i dagens NEIPA'er. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 17. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2019 Gått litt smålei Neipa ølene nå egentlig, for al del dem er snadder men nå tar jeg faktisk heller en god klassisk IPA med heftig bitterhet. Noen som har smakt disse nye Brut IPA? Har kjøpt Cervisiam sin som skal testes i helgen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2019 Gått litt smålei Neipa ølene nå egentlig, for al del dem er snadder men nå tar jeg faktisk heller en god klassisk IPA med heftig bitterhet. Noen som har smakt disse nye Brut IPA? Har kjøpt Cervisiam sin som skal testes i helgen. Har vært innom noen "Brut IPA"'er nå men er langt på nær overbevist. For meg virker de som en slags slapp/gammel NEIPA: Veldig liten kropp og tynn, uten den friske og saftige humlen. Hva er vitsen da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå