Gå til innhold

Hva ville du investert 100.000 kr i?


Feh

Anbefalte innlegg

Du har fått 100.000 kr. Skattefritt. Du må investere de i noe enten det er kjøp av noe eller sparing. Hvis ikke vet du at de kommer til å bli sløst vekk på en haug med drit du kommer til å angre bittert på at du kjøpte. Du kjenner at du klør etter å bruke dem opp. Få dem vekk. Men de må fåes vekk på en fornuftig måte som gir avkastning og hindrer deg i å gå bananas på ebay og komplett med visa.

 

Dvs: Pengene må investeres, og investeringen må gi avkastning (fortjeneste).

 

Hva ville du investert pengene i?

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er langtidssparing du er ute etter og ikke har kjøpt din første bolig, men har inntekt som du skatter av, så ville jeg ha gått for BSU og sparing i fond. Hvis jeg skulle gi noen spesifike tips, så ville jeg ha sagt Skagenfondene. De går godt og har et godt renommé.

 

Men det beste tipset jeg kan komme med er dette:

Gå til banken din og få en avtale med en plasseringsrådgiver. Det koster ingenting for informasjon (bortsett fra evt. tapt arbeidsinntekt om du må forlate jobb) og du binder deg ikke til noe som helst.

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri følt en klø til å bruke dem. Jeg ville investert i en leilighet.  :thumbup:

7390442[/snapback]

 

Hvor i Norge får man leilighet til 100k? :hmm: Bor i oslo nå, selv andelsleiligheter på 15 m2 går for oppmot 400k :p

7390699[/snapback]

Trodde folk forsto at det skulle kombineres med flere investeringer. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...