Gå til innhold

Hva ville du investert 100.000 kr i?


Feh

Anbefalte innlegg

En strøken leilighet får man en del mere for en f.eks. en med et dårlig bad.

Er kjøkkenet i tillegg dårlig da snakker man virkelig om elendig pris på boligen.

Hvorfor slik?

Jo både kjøkken og bad er de rommene i huset som er dyrest og rehabilitere.

Et strøkent bad gir hele boligen et løft om retsen følger stilen mens samme boligen med en dass av et bad vil nok gå for mye mindre penger en samme leilighet med høys standar på badet.

Og ja i pressområder i landet vil et bad utgjøre mere en 100 000.- fordi mange kvier seg for og gyve løs på et råttent bad.

Jeg tjente 155 000.- på å pusse opp loftet i ei leilighet i Mo I Rana og det koste meg under 10 000.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha avkastning på disse pengene kan du spare dem i aksjefond. Skagenfondene er norges best rangerte fond i flere kategorier, jeg har selv en god del av sparepengene mine investert her.

 

Bedre å investere i fond enn å spekulere i aksjer for menigmann, folk flest har ikke tid til å følge nok med til at det gir bedre avkastning enn fond. Viss du sjekker historikken til ovennevnte fond ser du at de faktisk slår referanseindeksene, det vil også være en fordel å sette seg inn i tankegangen som de har bak sin suksess.

 

Sjekk:

http://www.skagenfondene.no

 

 

Jeg har selv investert med fordeling 1/3 i hvert av de 3 fondene. Jeg har selv ingen personlig tilknytning til stavanger fondsforvaltning, og kan få folk til å gå god for dette om noen skulle oppfatte det som reklame. Grunnen til at jeg nevner dette spesifikt er at man ikke skal gå i fella og gi pengene til småfond som bankene bare har som underprioriterte tilleggstjenester.

Lenke til kommentar
tja, jeg har alt 10 000kr i aksjer, så legger 50 til i aksjene , så hadde jeg kjøpt meg ei bil, ville vel dratt til Tyskland med de 50 000 resterende og lagt de sammens med de 40 000 jeg alt har, så hadde jeg kjøpt meg en Audi S2 Coupe :)

7562857[/snapback]

 

To biler? Det er vel ikke akkurat noen god investering? :p

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar
tja, jeg har alt 10 000kr i aksjer, så legger 50 til i aksjene , så hadde jeg kjøpt meg ei bil, ville vel dratt til Tyskland med de 50 000 resterende og lagt de sammens med de 40 000 jeg alt har, så hadde jeg kjøpt meg en Audi S2 Coupe :)

7562857[/snapback]

 

To biler? Det er vel ikke akkurat noen god investering? :p

7592198[/snapback]

 

beklager, skrev feil. bare 1 bil til 40 000kr, en Audi S2 Coupe, resten går enten på sparekonto eller på aksjer.

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha avkastning på disse pengene kan du spare dem i aksjefond. Skagenfondene er norges best rangerte fond i flere kategorier, jeg har selv en god del av sparepengene mine investert her.

 

Bedre å investere i fond enn å spekulere i aksjer for menigmann, folk flest har ikke tid til å følge nok med til at det gir bedre avkastning enn fond. Viss du sjekker historikken til ovennevnte fond ser du at de faktisk slår referanseindeksene, det vil også være en fordel å sette seg inn i tankegangen som de har bak sin suksess.

 

Sjekk:

http://www.skagenfondene.no

 

 

Jeg har selv investert med fordeling 1/3 i hvert av de 3 fondene. Jeg har selv ingen personlig tilknytning til stavanger fondsforvaltning, og kan få folk til å gå god for dette om noen skulle oppfatte det som reklame. Grunnen til at jeg nevner dette spesifikt er at man ikke skal gå i fella og gi pengene til småfond som bankene bare har som underprioriterte tilleggstjenester.

7546257[/snapback]

Jeg har satt inn halvparten av pengene mine i Skagen Global, og halvparten i Odin Norge, for å fordele risikoen litt. Dette gjorde jeg rett før jul, og jeg har allerede tjent en liten slant (hvis man ser bort fra gebyrer og sånt da)

 

Om jeg skal svare på topic, ville jeg satt pengene i aksjefond i 2003. :tease:

Lenke til kommentar

Fordeler med fond:

 

- 20% avkastning med fond er bedre enn 20% i bank (selv om ingen bank gir deg dette) pga. at du først betaler skatt _etter_ at du har realisert gevinsten. Derfor kan du (gitt at du har investeringen stående i noen år) få renter på beløpet du ellers ville betalt bort i skatt.

- Fond er sikrere enn aksjer, du slipper å bruke tid på å sette deg inn i selskap og markeder.

- Skjermingsfradraget gir deg noen prosents avkastning skattefritt

- Ligningsverdien er 80% av markedsverdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...