Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

American Express i Norge har forandret hjemmesiden sin, slik at den er mer i tråd med de andre American Express hjemmesidene rundt om i verden.

 

Mulig at dette er første skritt på å fornye og bedre tilbudet som AmEx kan tilby i Norge.

 

Får vi snart Platinum Card i Norge også?

 

PS. Står at de nå tilbyr 24/7 Concierge Service for Gold Card!!!

 

www.americanexpress.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle være den første til å spre det glade budskap, men der ble jeg slått. :)

 

Dette er definitvt et steg i riktig retning - et ledd i relanseringsprosessen av American Express' produktportefølje i Norge. Ryktene sa ny nettsider før høsten men jeg nektet nesten å tro på det - så dette er hyggelige nyheter. Platinum er definitvt på vei, men om det blir i år er et annet spørsmål.

 

Noen som kommer til å prøve døgnåpen Concierge i kveld? Hva med å ringe rundt midnatt og be de skaffe en iPhone (som legges ut for salg i morgen 6AM?).

Lenke til kommentar

Pr. nå har fortsatt ikke American Express Gold Card 24/7 Concierge Service i Norge. Det sto at det var det på de "nye" hjemmesidene deres, men dette stemmer ikke. Vanlige åpningstider som gjelder enda i følge 800 68 000 og 4-4.

 

Blir spennende å se om dette faktisk forandrer seg.

Lenke til kommentar
Pr. nå har fortsatt ikke American Express Gold Card 24/7 Concierge Service i Norge. Det sto at det var det på de "nye" hjemmesidene deres, men dette stemmer ikke. Vanlige åpningstider som gjelder enda i følge 800 68 000 og 4-4.

 

Blir spennende å se om dette faktisk forandrer seg.

 

Ringte AmEx i dag og de bekreftet at dette var en "trykkfeil".

 

Hva gjelder iPhone så fikk jeg tak i en uansett gjennom å ha vært på lanseringsfesten til NetCom i går kveld. ;)

Lenke til kommentar

fluxie skrev:

 

 

Jeg har selv fått det "nye" Amex gold kortet. Ja, jeg kan bekrefte at Rimi Damsgård tar amex, var innom der for noen dager siden, bor på Laksevåg selv.

 

 

 

------------------------

 

 

 

Og på Bunnpris Stryn i Sogn og Fjodane tar de også AmEx!

Så da kan man kjøpe øl på kreditt, og ha dagligvarehandelen på AmEx om man velger riktig butikk!

Betjeningen synes også å være vant med at folk betaler med CC; penn lå oppe på "hyllen" like ved der kundene står, klar til bruk!

Lenke til kommentar

Jeg opplever også at flere å flere dagligvareforretninger aksepterer American Express (og andre betalings -og kredittkort).

 

I Rimi-systemet akseptere alle egeneide Rimi-forretninger American Express, men de som driver franchise kan selv avgjøre om de vil akseptere kortet eller ikke.

 

Har også kontaktet Kiwi og Rema 1000 for å høre om de kan akseptere AmEx, men derifra har jeg fått negativ tilbakemelding.

 

Kan flere her på forumet maile disse for å høre om de kan akseptere AmEx, samt Bolia.com?

 

Kan være spennende å se om vi er mange nok til å klarer å legge press på dem til å akseptere AmEx????

 

[email protected]

 

rema.no

 

bolia.com

Lenke til kommentar
Mulig jeg er teit nå, men hvorfor skulle det være viktig å bruke AmEx på dagligvareforretninger? Jeg har et Visa debet som jeg bruker overalt, har ingen problemer med det.

 

Har en først lagt så mye ned i et plastkort så må en bruke det så ofte som mulig, amex handler i stor grad om å vise til forbruket sitt.

For min del brukes Eurocard og statoil kortet til jobb og private gjøremål, mens i worst case brukes et debet/visa kredittkort hos de som ikke tar det, rett og slett fordi det er litt moro :p

Lenke til kommentar
Mulig jeg er teit nå, men hvorfor skulle det være viktig å bruke AmEx på dagligvareforretninger? Jeg har et Visa debet som jeg bruker overalt, har ingen problemer med det.

 

Fordi vi elsker å dra de flashy kortene våre opp av lommeboka for å vise at vi ikke er sosialister :p Neida, handler som Christian86 sier om forbruk, samt at det er praktisk å samle alle innkjøp. Særlig hvis en har stort forbruk er det lønnsomt å spare rentene på pengene i banken en måned, enn å kaste ut penger hele tiden.

Lenke til kommentar
(...) men i min alder møter jeg så og si ingen som har dem, så derfor er det litt moro :)

 

De eneste gangene jeg har fått opperksomhet pga mine kort har vært knyttet til alderen min. Jeg vet ikke om det er så moro, men det er definitivt nyttig å vise ovenfor potensielle forretningsforbindelser, eller andre, at man har en god økonomi. Signaleffektene er utelukkende positive (med mindre man "flasher" eller gjør harry ting som å vifte med kortet for å komme inn på et utested).

Lenke til kommentar

Jeg har en del jobb utenfor landets grenser, og det er klart at det er nyttig at folk kan se en har grei økonomi. Litt type "han er ung, men tydelig at selskapet har såpass tro på ham at han både får ansvar og cash".

 

Stod forøvrig på et hotell og skulle betale et ukes opphold til røflig 12k, som på forhånd var avtalt at skulle faktures HQ. Tror resepsjonisten gjorde seg ekstra vanskelig pga alderen min og en mulig tanke om at jeg ikke kunne legge ut. Det ble et annet menneske av damen når hun så både corporate cards og annet gyldent.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Til dere som har Platinum/Gold-kort fra AmEx og andre;

hvordan opplever dere kontroll av identifikasjon ved kredittkjøp (hovedsaklig i utlandet)?

 

Jeg vet at min far har takket nei til platinum (både privat og corporate, forstod jeg han rett) fordi det er dårlig kontroll av identifikasjon.

Stemmer dette med deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Til dere som har Platinum/Gold-kort fra AmEx og andre;

hvordan opplever dere kontroll av identifikasjon ved kredittkjøp (hovedsaklig i utlandet)?

 

Jeg vet at min far har takket nei til platinum (både privat og corporate, forstod jeg han rett) fordi det er dårlig kontroll av identifikasjon.

Stemmer dette med deres erfaringer?

 

I USA syntes jeg generelt sett det er bedre enn i norge. Dog utenom på hoteller og restauranter - der virker det som de ikke tør å spørre om id når du legger slike kort på desken. Men utenom det, så blir jeg spurt nå og da, særlig hvis jeg har trekk på en 2-5000 dollar. Her i norge blir jeg aldri spurt når jeg bruker kortet. Eller kanskje et par-tre ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...