Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Ser at både Sverige og Danmark har åpnet for at man nå kan søke om Eurocard Platinum (både nye kort og oppgradering fra Gold).

 

Lurer på om Norge har tenkt på det samme?

 

Hei,

 

vi kommer til å åpne for salg av Eurocard Platinum også i Norge. Jeg regner med at vi har dette på plass i løpet av høst/vinter.

 

 

hilsen

Jørn Reidel

Eurocard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvinner ikke noe av eksklusiviteten når man faktisk kan søke om å få Eurocard Platinum???

 

Har lest at man må bruke Eurocard Gold for over 300.000,- pr. år for å bli oppgradert til Eurocard Platinum, men vet ikke noe om inntekts -og formuekravet.

 

Jeg ønsker selv ikke Eurocard Platinum, har AmEx Gold Card, samt DnB NOR Saga Platinum-kortene, men Eurocard Platinum er absolutt i toppsjiktet av kort som er tilgjengelig fra norske kortutstedere.

 

Blir spennende å se hvilke krav de stiller når de lanserer muligheten til å søke om kortet.

Endret av henrikes
Lenke til kommentar

Noen andre som har lagt merke til American Express sine voldsomme "Du vil merke forskjellen!" aktiviteter i det siste? Tok flytoget i går og kunne ikke å unngå å legge merke til den store standen med både flagg og plakater og voldsomt engasjerte selgere som prøvde å pushe amex på ola nordmann.

Lenke til kommentar
Mulighet å få vite hva kravene er? Kan en oppgradere fra Corporate kort?

Sitter med corp. og et statoil gull, foreløpig gir gull hos statoil flere fordeler, så bruker det mest, men hvis det endrer seg så kan en jo endre bruksmønster.

 

Hva er egentlig fordelene med Statoil-gull utover Statoil-koppen?

 

Noen andre som har lagt merke til American Express sine voldsomme "Du vil merke forskjellen!" aktiviteter i det siste? Tok flytoget i går og kunne ikke å unngå å legge merke til den store standen med både flagg og plakater og voldsomt engasjerte selgere som prøvde å pushe amex på ola nordmann.

 

Hadde vært artig å høre argumentene deres i forhold til feks loungetilgangen på Diners, hva tilbyr egentlig et amex green? De står forøvrig også med stand på Flesland, men sjelden jeg har tid til å stoppe når jeg er der...

Lenke til kommentar

Jeg mottok også for en tid tilbake et nytt Visakort fra DnB NOR, dette hadde også chip. Blir faktisk mer og mer spurt om å bruke chip når jeg handler i Oslo om dagen.

 

--

 

In other news vurderer jeg veldig å flytte hele mitt forbruk over på Diners Club pga opptjening av EuroBonus. Jeg vurderer å skrive en mail til AmEx der jeg spør om hva som skjer med Membership Rewards og at dette er grunnen til at jeg flytter over hele mitt forbruk, og at jeg vil oppfordre andre til å gjøre det samme. Selv om man ikke opptjener så mange EB-poeng (10 ekstrapoeng per NOK 100), så er det likevel mulig å opptjene en gratistur over dammen pr år. Andre som har synspunkter?

Lenke til kommentar

Så den, takket være faren min kan jeg få DC, men hovedsaklig så brukes master card når jeg handler på mysteryshopping osv, og til vanlig...nød er visa. Jeg har enda å se at så mange tar diners, og da blir det et problem siden jeg ikke får "flyttet" forbruket over dit. bruker ca 75-100 k hvert år pga jobb og fritid, så hadde jo gitt meg 7500 poeng, hva får en for det? :)

Lenke til kommentar

Hej allihop!

 

Jag är svensk men har nu läst igenom alla 72 sidor i detta ämne.

 

Personligen så har jag nyligen skaffat ett amex gold vilket jag använder nu, har inte hunnit prova det så mycket än.

De flesta restauranger, matbutiker osv här i Sverige tar amex.

När det gäller internetshoppar och liknande så är det nog mer ovanligt att dom inte tar amex än tvärtom.

I Sverige så är det så att det tyvärr inte ingår Concergie-service till guldkortet, det är bara platinum vilket kostar 5000 SEK per år.

 

 

Såg att ni skrivit lite om Eurocard Platinum också som finns i sverige sedan en tid tillbaks.

Kortet kostar 1500 SEK per år + en startavgift på 99 SEK.

Jag har varit i kontakt med Eurocard och frågat vilket inkomstgräns som gäller, och det var faktiskt bara 180.000 SEK per år i lön/inkomst.

Jag hade väntat mig högre gränser.

 

Jag funderar helt klart på att byta till Eurocards platinum, men det vore spännande att höra mer om det först.

Lenke til kommentar
Jeg fikk nettopp bekreftet at Vinmonopolet har sagt opp brukerstedsavtalen med American Express. :thumbdown:

 

Vil med dette oppfordre alle AmEx-medlemmer her til å sende klage til Vinmonopolet. Det kommer ihvertfall jeg til å gjøre!

Oppfordrer til boikott:-) Ettersom jeg i det siste har vært oftere på utenlandsturer enn vanlige handleturer i byen har det faktisk vært mest praktisk å kjøpe alt jeg trenger på taxfree. Problemet er vel at jeg ikke rekker drikke 4 flasker vin, eller 2vin og 1 sprit mellom hvert tur... Blir ikke så mange middager hjemme nå om dagen.

Lenke til kommentar
Mulighet å få vite hva kravene er? Kan en oppgradere fra Corporate kort?

Sitter med corp. og et statoil gull, foreløpig gir gull hos statoil flere fordeler, så bruker det mest, men hvis det endrer seg så kan en jo endre bruksmønster.

 

Vi har ikke de endelig kravene klare, men i dag er omsetningskravet ca 300.000/år for eksisterende kunder. For ikke-eksisterende kunder, gjelder et inntektskrav.

 

 

hilsen

Jørn Reidel

Eurocard

Lenke til kommentar
Mulighet å få vite hva kravene er? Kan en oppgradere fra Corporate kort?

Sitter med corp. og et statoil gull, foreløpig gir gull hos statoil flere fordeler, så bruker det mest, men hvis det endrer seg så kan en jo endre bruksmønster.

 

Vi har ikke de endelig kravene klare, men i dag er omsetningskravet ca 300.000/år for eksisterende kunder. For ikke-eksisterende kunder, gjelder et inntektskrav.

 

 

hilsen

Jørn Reidel

Eurocard

 

Hva er inntekstkravet? Får 450 k i året inkl alt, men siden faren min med 550 k bare har gold, så vet jeg ikke om det er nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...