Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hej alla..

 

Har inte läst igenom all trådar sen förra gången men hoppas det kommer lösa sig med Platinum express i Norge :)

 

Vill bara tipsa om nu finns eurocard i Noreg och Sverige också som platinum om någon är intresserad

 

Norsk side: http://www.eurocard.no/pow/wcp/eurocard_no...?website=Privat

 

Svensk side mer att läsa men samma förmåner som i Norge:

http://www.eurocard.se/pow/wcp/eurocard_se...y%3Deurocard.se

 

Ha de godt.../ flapps

Lenke til kommentar

Fra siste side i Club News (medlemsblad for Diners Club):

Bruk Diners Club i matbutikken!

ICA Norge har åpnet for bruk av Diners Club i mer enn 300 av sine butikker (...) så langt er det ICA Supermarked, ICA Nær og Rimi som aksepterer Diners Club. Du kan også bruke Diners (...) på Coop Obs! sine butikker og flere andre Coop-butikker.

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål om Consierge Service til Am Ex. Som tidligere nevnt har man jo som Fokus M. kunder fått tilbud om Centurion istedet for nåværende eller i tillegg til World Signia fra Mastercard.

 

Kan man sende mail til Consierge Servicen til American Express? Og er det konsulenter der som snakker norsk eller skandinavisk?

 

Hadde en litt negativ episode i går med Consiergen til Fokus da, så jeg vurderer å skifte.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å skaffe meg et kredittkort, da jeg muligens skal til utlandet (Praha eller München, ikke bestemt enda) i høst en gang. Jeg er 18 år gammel, har et vanlig Visa debet fra SpareBank1, og skal ifølge skattekortet tjene 55k i år. (Men det må jeg kanskje endre på, grunnet nytt arbeid med langt bedre lønn).

 

Noen tips/anbefalinger? Jeg har ikke planer om å bruke kreditten så mye, jeg har et reisebudsjett på 10-15k, og vil egentlig bare ha diverse forsikringer og muligheten til å gjemme meg bak Kredittkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Eg mista korthaldaren min (med kredittkort) på bussen for nokre veker sidan. Heldigvis fekk eg snakka med busskontoret, og dei fann haldaren (usikker på om nokon hadde levert han inn, eller om sjåfør sjølv hadde leita). Anyway, bør eg kontakte kredittkortselskapet mitt og forlange nytt kort liksom? Det er jo lett for folk å skrive ned evt. kortinformasjon.

 

Edit: Det er ikkje store summane på kortet enno, men når eg får lønn m.m. ut i ferien kan det bli litt.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Noen tips/anbefalinger? Jeg har ikke planer om å bruke kreditten så mye, jeg har et reisebudsjett på 10-15k, og vil egentlig bare ha diverse forsikringer og muligheten til å gjemme meg bak Kredittkjøpsloven.

Du kan kanskje prøve gebyrfri.no? Jeg fikk et kort derfra med kredittgrense på 10k, og med tallene de brukte hadde jeg 30k i inntekt.

Lenke til kommentar

Kredittkort med MasterCard eller Visa vil for de aller fleste være et ypperlig supplement til "vanlig" bankkort (bankaxept).

 

MasterCard og Visa har flest brukersteder, både i Norge og resten av verden.

 

Det er mange tilbydere av kredittkort med tilknytning til enten MasterCard eller Visa i Norge, så det er bare å "shoppe" rundt etter det beste alternativet.

 

For et kort uten noe spesielle ekstrafordeler bør man etter min mening ikke betale noe i årsavgift og dette er det mange som kan levere.

Lenke til kommentar

Da er det bestemt fra min side. Jeg slutter med eurocard fra i år. Hvis dere husker, så lovet eurocard på tro og ære at jeg skulle kunne bruke det på bedriftsreisene mine, men igår havnet jeg rett på 40k pr x antall dager igjen. Det er jo helt idiotisk når jeg fikk beskjed om det var en feil sist, og det nå var endret til mitt bruksmønster. Ikke bare det, men så er jeg i USA nå, og fikk null forståelse pr. telefon.

 

I ren sinne sa jeg opp hele kortet idag. Liksom hva i alle dager er vits med et "dyrt" kort når jeg må ha backupkort for å bruke det?

 

Har allerede american express liggende klar, så kommer til å bruke saga-kortet som backupkort, og american express som hovedkortet. Siden jeg må starte på amex igjen, må jeg først bruke green en måned før jeg får gold (siden det er 30 eller 35årsgrense på amex gold, og jeg er 23, må en bevise bruken først).

Lenke til kommentar

Ser at American Express/DnB NOR har fjernet spørsmålet om du er programkunde i DnB NOR på American Express søknadsskjemaet (Green og Gold).

 

Tydelig at AmEx faser ut de tette båndene til DnB NOR. Står heller ingen ting om American Express-kort under infosidene om de ulike DnB NOR kundeprogrammene.

 

Vet noen hvorfor dette gjøres?

 

Vil halv AmEx årsavgift bli fjernet også for de som har dette pr. dags dato, eller vil dette fortsette som før og kun gjelde for nye medlemmer?

Endret av henrikes
Lenke til kommentar
Ja, det er mulig å sende mail til AmEx' concierge. Ved kompliserte henvendelser foretrekker jeg mail for å slippe ev. misforståelser over telefonen.

 

Forresten, tenker du på AmEx i Norge? Eller AmEx UK?

 

Takk for svar, har ikke sett det før :)

 

Men nei dette med Norge eller UK er jeg usikker på, da jeg ikke har forhørt meg om hva Fokus kommer til å bruke. Siden de er knyttet opp mot UK så ville jeg vel tro at det er de som tar seg av det.

Lenke til kommentar

Skal bestille noe på nettet. Men når jeg klikker på "MAKE PAYMENT" kommer følgende opp.

 

Declined. Sorry this transaction has been declined by your card issuer. No further information was passed to WorldPay as part of your confidentiality agreement with your card issuer. You may wish to try another card.

 

Noen som har opplevd lignende? Har et MasterCard gold via den lokale banken. Eller rettere sagt pappa har, da jeg er under 18 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...