Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant forresten dette på et forum hvor de diskuterer amex centurion:

 

"I work in a big night club in stockholm, I handle black amex on a daily basis. mostly ceo’s have them, the only people i remember having them are Paul Anka, His majesty prins Hakon of norway, The two sons of king hussien,(don’t remember from where in the middle east) pavarotti(but he’s dead.) Uma Thurman and Tom Cruise. I also see alot

of black plastic amex’s, but I don’t know what the difference is between the metal and the plastic amex black.

peace. Jamel"

Lenke til kommentar
stue, les denne:

http://www.dn.no/privatokonomi/article690775.ece

 

Er ikke sikker på om det betyr at Fokus/World Signia bruker Quintessentially til sine tjenester, eller bare en tilsvarende tilbyder. Men i så fall kan det anbefales, jeg og de jeg kjenner som har World Signia er hverfall veldig fornøyde.

 

Ja, ser absolutt bra ut det kortet der, men har ikke 10 mill i formue ennå ;)

 

Noen som har nummeret ( epost?) til Saga Concierge tjenesten? Må ha noen billetter, og kan jo teste dem.

Lenke til kommentar
Sjekk ut http://www.thecreditcard.no/

 

Ser ut som et ekslusivt kort, med god reiseforsikring ( forsinket bagasje innebærer opp til 10 000 NOK blant annet). Så de hadde hole in one forsikring også ;)

 

Kortet utstedes av SEB og ser definitivt ut som et kort i det øvre segmentet. Noen som er interesserte i å søke?

 

Jeg oppfordrer deg til å søke Robbie, og selvfølgelig holde oss her på forumet oppdatert på hvordan det går :)

Endret av stue
Lenke til kommentar
Sjekk ut http://www.thecreditcard.no/

 

Ser ut som et ekslusivt kort, med god reiseforsikring ( forsinket bagasje innebærer opp til 10 000 NOK blant annet). Så de hadde hole in one forsikring også ;)

 

Kortet utstedes av SEB og ser definitivt ut som et kort i det øvre segmentet. Noen som er interesserte i å søke?

 

Jeg oppfordrer deg til å søke Robbie, og selvfølgelig holde oss her på forumet oppdatert på hvordan det går :)

 

Jeg liker ikke SEB (og SEB liker ikke meg). :)

 

Noen andre?

 

Edit: Mer info her http://www.seb.no/pow/wcp/sebno.asp

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar

Elite nivået høres jo ganske forlokkende ut... Ihvertfall dersom du ikke har noen venner å dra på tur med :)

 

Elite

Det siste nivået ”Elite” gir deg meget høy service. Du får en egen dedikert kontaktperson på samtlige av Quintessentiallys kontorer rundt om i verden. Din kontaktperson kan bli med deg på en reise eller sørge for at du får delta på spennende opplevelser.

Lenke til kommentar

Stemmer nok det henrikes, før jeg fikk direktenummeret fikk jeg alltid beskjed om at "du blir satt over til London".

 

Virker forøvrig som at SEB satser litt på Quintessentially-kortet sitt. De hadde en presentasjon i Oslo for et par måneder siden, og der var det invitert mange relativt velstående folk. Men om mange bet på vites ikke...

Lenke til kommentar

Jeg skulle ta med noen venner ut og spise biff på onsdag, og Hereford Steakhouse var mest praktisk med tanke på beliggenhet. Jeg husket imidlertid at de ikke aksepterte AmEx forrige gang jeg var der, så jeg ringte dem og spurte om de nå aksepterte AmEx. Dette gjorde de dessverre ikke da de visstnok hadde hatt problemer med AmEx sitt betalingssystem tidligere. Jeg syntes det hørtes underlig ut, men jeg sa ihvertfall at da måtte jeg dessverre ta med selskapet mitt på en annen restaurant. Han på telefonen ble ganske paff, så jeg tror det er første gang han opplevde at de mistet kunder fordi de ikke aksepterer AmEx. Håper de gjør noe med saken...

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette blir riktig for treff for spørsmålet mitt, men er det noen her som har erfaringer de vil dele rundt DNBnor Saga kundeprogrammet?

 

Litt mer konkret? Vi er en del SAGA-kunder her, men spør gjerne litt mer spesifikt.

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar
Vet ikke om dette blir riktig for treff for spørsmålet mitt, men er det noen her som har erfaringer de vil dele rundt DNBnor Saga kundeprogrammet?

 

Litt mer konkret? Vi er en del SAGA-kunder her, men spør gjerne litt mer spesifikt.

 

vel, var i møte med dem før langhelgen angående formuen min og hvordan den burde forvaltes. Siden programprisen forsvant, så tenkte jeg at å ta det kundeprogrammet ville være en ide. Kravet er 600 000 i formue for å kunne få saga programmet, noe jeg fint passerer i år, men spurte rundt amex osv, og da fikk jeg vite at de kunne ordne til halv års pris for saga kundene, og jeg bare lurte på om det stemmer? Jeg kunne nemlig ikke se slikt på nettsidene, og samtidig lurte jeg på hvor rigide de vil være mot meg i forhold til at jeg har en del formue, men inntekt på bare 330 000 brutto, og er bare 21 år.

 

Andre ting er jo hvor dyktige en har erfart at de er innen rådgiving osv?

Lenke til kommentar
Kravet om formue... Må man ha 600k forvaltet/på konto? Har det meste av min formue plassert i eiendom, så da er det jo ikke "tilgjengelig" for Dnb.

 

Innskuddet må være 600 000, det går helt greit for meg :) Men jeg undres litt på det med halv pris på amex om de virkelig kan dra i land den for meg så blir jeg glad.

Lenke til kommentar

I følge nyhetsbrevet til Fokus Merchant Bank så opplyser de i dag om at de kommer til å tilby Merchant Bank kundene sine American Express Centurion.

 

Men de skriver da også at de mener at World Signia kortet fortsatt gir deg best value for money ved normal bruk av tjenestene som er inkludert, derimot har visst AmEx Centurion et høyere nivå samt bredere tillegg av ekstratjenester.

 

Derimot, så innebærer vel dette at World Signia innehavere må ta valget om de ønsker å fortsette med dette kortet eller gå over til AmEx Centurion.

 

Selv er jeg veldig i tvil siden jeg har hatt meget god erfaring med World Signia kortet. Og i følge dette forumet så kan det være vanskeligere og benytte et AmEx kort vs. et Mastercard i norske butikker? Jeg ser i alle fall ikke helt poenget i å ha begge to.

Lenke til kommentar
Kravet om formue... Må man ha 600k forvaltet/på konto? Har det meste av min formue plassert i eiendom, så da er det jo ikke "tilgjengelig" for Dnb.

 

Det er summen av lønn + formue som skal være 600.000 kr. Du kan altså ha 600.000 kr i formue og 0 i inntekt, eller 0 i formue og 600.000 i inntekt. (Evt. 300.000 i formue og 300.000 i inntekt, osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...