Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt fersk angående kreditt kort og kom i en knipe angående bilreparasjon for en stund siden (ca 2 uker siden) og måtte bruke kreditt på Mastercardet mitt, står da nå -2020kr på mastercardet, men hvorda i huleste kan jeg betale tilbake det jeg skylder til mastercard?. Får jeg en regning eller?.

 

Hehe har virkelig 0 peiling på hvordan kreditt kortet virker da det er første gang jeg benytter det siden jeg fikk det for 2 år siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som så artikkelen om Centurion i dagens Finansavisen? "Kommer snart til Norge" stod det i hvert fall. :)

 

 

Centurion i Norge?

Lurer på hvem som skal ha det!

 

 

Spennende med de concierge-eksemplene Robbie!

Kanskje du kan spørre concierge og spørre om de kan fremskaffe LISTE OVER BRUKERSTEDER for AmEx i Norge?

Dette var jo "umulig" for den vanlige kundeservice.

 

Ellers har min AmEx-bruk dabbet av i det siste, nå er jeg i NEDRE del av firesifret tallskala på regningen, som kom i dag forøvrig! Fakturaen var på en stakkars halvside mot de "vanlige" to tettskrevne ark.

-Det har blitt til at jeg enda flere ganger har måttet "reddes" av DnBNOR Student Bank Axept, og da er det dessverre fristende/praktisk å bruke dette som primærkort og la AmEx ligge igjen hjemme. Dessverre.

Endret av RYNE
Lenke til kommentar

Hvor er det du har problemer med å bruke AmEx, egentlig?

 

Jeg kan ikke helt si jeg har samme problem. Når jeg bruker Concierge for å bestille kinobilletter trenger de riktignok et mastercard- eller visakortnummer, men om du ser bort i fra det har jeg ikke hatt problemer med å benytte meg av AmEx de siste mnd.

Lenke til kommentar

Fremdeles ingen som vet noe om World Signia MC? Hvordan er det f.eks i forhold til Centurion med tanke på ekslusivitet, fordeler etc? Og hva med annerkjennelse internasjonalt? Ser at det har vært ubesvarte spørsmål om World Signia tidligere i denne tråden, men håper likevel noen har noe å komme med.

 

MVH

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke uttale meg om fordeler mv. -- men jeg føler på mange måter at det er begrenset hvor "eksklusivt" et ordinært plastikk-MasterCard er (enn så World Signia det er), dersom et American Express Centurion-medlem slenger sitt sorte kort på disken og titaniumet klinger så alle kan høre at dette kortet, nei, dette er ikke av plastikk. :)

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar

Er til en viss grad enig, men det som spiller mest rolle er vel hva som må til for å få kortet. Centurion og World Signia er vel begge "by invitation only", hvordan er det med AmEx Platinum?

 

På World Signia har du forresten navnet ditt i gullskrift på forsiden, ser ganske bra ut det også (forutsatt at du har noenlunde fin håndskrift...).

Lenke til kommentar

World Signia tilbys i Norge av Fokus Bank.

 

Har man høy nok formue, får man automatisk dette kortet.

 

Centurion Card får man om man bruker et annet AmEx-kort for en viss sum i året (meget høy sum, men den varierer fra land til land hvor de tilbyr Centurion Card)

 

Att. Robbie: Har du en link til artikkelen om Centurion Card fra Finansavisen? Vil være merkelig om American Express/DnB NOR kommer til å tilby dette kortet før de tilbyr Platinum Card.

 

Noen andre her på forumet som har ny info. å komme med når det gjelder Platinum Card fra AmEx i Norge?????

Lenke til kommentar

Henrik!

 

Artikkelen stod dessverre ikke på nett. Det var en tosiders artikkel i printutgaven av Finansavisen. Intet mer spennend å fortelle enn at "kortet kommer snart til Norge" (hørt den før?).

 

Hva gjelder min dialog med DnB NOR er det meste satt på is. De har hverken i) kommet tilbake til meg vedr. nytt møtetidspunkt eller ii) gitt uttrykk for når en lansering vil finne sted. Jeg ble fortalt riktignok at det ville skje ting med AmEx porteføljen "ila. 2008", men tviler vel heller på det. Videre flytter jeg mer og mer forbruk over på mitt AmEx Platinum samtidig som jeg nå kan nyte 24/7 kundeservice (skikkelig kundeservice av typen "Mr. Robbeideluxe, what can I do for you today?") samt døgnåpen Concierge (også denne av typen "Of course Mr. Robbiedeluxe, everything's taken care of."). Bare tonen, høfligheten og serviceinstillingen ved AmEx' staben i UK er verdt årsgebyret på Platinum-kortet mitt. Fikk også en utgave av Departures fra AmEx Platinum noen uker siden, som det faktisk stod en del nyttig i -- DnB NOR på sin side inviterer sine mest verdifulle kunder til handlekveld på Anton Sport... Snakk om å bomme totalt hva gjelder CRM og målgruppe!

 

Skulle jeg høre noe mer fra DnB NOR så har jeg grunnet eksamener ikke anledning til å plukke opp tråden før i juni - og da blir det fort august som igjen blir siste uke i september.

 

Beklager å måtte si det, men når man opplever andre overlegne produkter forsvinner deretter også incentivene for å benytte det norske AmEx Gold Card. Foreslår nesten at noen sender Eurocard v/SEB en mail og forhører seg om Platinum, evt. svitsjer helt over dit så vi kan sammenligne! Hvem tar utfordringen?

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar

Er det flere med Eurocard som opplever særlig ustabilitet i det siste? Og er det noen som vet de "hemmelige" grensene til Eurocard. Det er ikke til å stikke under en stol jeg har et høyt forbruk (over vanlig "privatpersonbruk" ja), og har slitt med trekk på rundt 30-40.000 (da snakker jeg pr. trekk, ikke på en måned) så sliter jeg til tider. Har heldigvis flere backupkort, men det irriterer meg så ekstremt at bruk pr. f.eks 4 dager er lave (pr 4 dager er vel en hundre tusen) - snakket med eurocard, og fikk svar tilbake de hadde økt den interne grensen til mitt forbruk - enda ikke støtt på grensa (ikke hver dag en trekker en 100.000 på fire dager), men hva er neste steg etter det?.

 

Vurderer nå et nytt amex på si, men i norge, føler jeg at hverken diners, amex eller eurocard er særlig velvillige til noe. Eurocard har blitt for folkelig, og diners er jo praktisk talt Eurocard. Amex ligger enda litt på si, men savner enda det siste lille.

 

Begynner å frykte litt dette, da si med 5 reisedager i uken, så er det irriterende å f.eks stå i utlandet, eller på noen flyplass og ikke få kjøpt en pølse engang, fordi kortet har gått varmt (har jo alltid penger, men er flaut!).

Endret av allyse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...