Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo da du har selvfølgelig rett. Har rettet innlegget.

 

Sikkert greit med et kredittkort som også kan brukes i terminaler som ikke aksepterer kredittkort, men min erfaring er at kredittkort får man brukt nesten over alt. Selv bruker jeg Cresco Car Premium alle steder der jeg ikke får cashback med andre kort, da får jeg i hvert fall 1% tilbake. Tror jeg kan telle på en hånd antall ganger jeg har vært nødt til å bruke et vanlig bankkort hittil i år.

Lenke til kommentar

Hver eneste gang jeg er til tannlegen. Det som er litt morsomt er at når jeg setter i kortet og det står "ikke gyldig" ser de på meg som om det er min feil uten og informere meg om at de ikke tar kredittkort. Sist gang hadde jeg ikke så mye penger stående på kortet at jeg kunne ta det på bankkortet. Litt flaut at de må skrive faktura, men men. Skal ordne med et ya-kredittkort når jeg får meg fast jobb ;)

Lenke til kommentar

 

Tror jeg kan telle på en hånd antall ganger jeg har vært nødt til å bruke et vanlig bankkort hittil i år.

 

....altså er du nødt til å ha et vanlig bankkort, selv om du bare bruker det 5 ganger i året. Og da blir årsgebyret på 250 kroner, som de fleste tar, ganske høyt!

 

.Og yA-kredittkortet er et gratis og glimrende alternativ

Lenke til kommentar

Hmmm, har lest litt gjennom de siste sidene og finner mer og mer ut at det er en del å spare på å bruke kredittkort.... Nåla-i-veggen, du er helten min :)

 

Skal begynne å tenke litt slik jeg også.... tenker jeg kan spare rundt 500 k ri måneden i snitt og det er jo litt om ikke veeeldig mye akkurat. Har følgende kredittkort som jeg mener er en god start:

 

Cresco Access, brukes ofte men betales hele tiden ned

Coop Visa, ikke brukt

Statoil (i gull, kanskje Gold?), ikke brukt

BM kort, brukt 1 gang

 

Skal undersøke litt om hvilke fordeler det er med disse... har veldig lyst på ett DNB kredittkort men får ikke tak i det uten å bli totalkunde, noen som vet en omvei? :)

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt å avslutte de kortene som ikke gir deg udiskutable fordeler. Jeg klarer meg med et som gir meg 4% på dagligvarer, et som gir 4% på andre valgfrie kategorier, og et som gir 1% på alt annet. Har du bil så trenger du et som gir % på bensin i tillegg. Men er endel styr å betale flere fakturaer hver måned, så tenk på det praktiske også.

Lenke til kommentar

Vel, man må ha ståldisiplin for å holde på sånn som meg. Jeg har opprettet en egen konto i nettbanken. Til denne overfører jeg fra lønnskontoen alle summer jeg handler for med kredittkort. Da har jeg allerede satt av pengene til fakturaene kommer.

 

Presis samme som jeg gjør. Jeg tror dette er den mest fornuftige måten å bruke kredittkort på. Da blir det nesten som å bruke bankkort (i praksis) ved at man "reserverer" på egen hånd før det betales istedenfor at banken reserverer. Da sikrer man også at man aldri bruker penger man ikke har, noe som er argumentet mot kredittkort hos antikredittfolket.

Lenke til kommentar

Har tenkt å skaffe meg ett kredittkort, aldri hatt det før. Noen å anbefale? Ser at yA virker veldig bra, men venter på fulltidskontrakt på jobb (mtp. lønnskrav).

Er 22 år, har ikke bil, har en god sparekonto og ikke behov for ekstra penger. Tenker å bruke kredittkort for fordelene og som sikkerhet ved kjøp via nett eller shady steder, istedet for bankkort.

 

Har sett mye til re:member i det siste, men lest mye godt om yA i denne tråden. Hva anbefales?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...