Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eventuelt trumfkort på betjent Shell + santander kredittkort med 4%.

Behøver ikke være betjent, putt bare inn trumfkortet i automaten før kredittkortet.

Det funket ikke da jeg prøvde, det står også at det må være betjent på trumf sine sider.

 

30 øre i bonus fra første liter drivstoff på alle betjente Shell-stasjoner i Norge ved bruk av Trumf medlemskort eller bankkort registrert hos Trumf.

40 øre i bonus per liter ved bruk av Shell MasterCard fra Ikano Bank.

 

NB!

Bonus på Shell express gjelder kun om man benytter Shell MasterCard.

Du får ikke lenger Trumf-bonus på Shell boligvarme.

 

Har du fått det til å funke på Shell express?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Teksten sier:

Trumf-bonus:

30 øre i bonus fra første liter drivstoff på alle betjente Shell-stasjoner i Norge ved bruk av Trumf medlemskort eller bankkort registrert hos Trumf.

 

Så lenge stasjonen er betjent, kan du bruke trumf-kortet i automaten før du setter inn kredittkortet.

 

Har aldri fylt på Shell Express (tror jeg), men det har alltid virket på min lokal Shell-stasjon og de andre Shell jeg har fylt på.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter å ha lest en del rundt er jeg fortsatt forvirret rundt én ting:

Eksempel: Om jeg bruker 10000 fra mitt MasterCard (DNB), som har en nominell rente på 1,55% og en effektiv rente på 20,27% per år, og jeg betaler tilbake dette etter to mnd, skylder jeg da kr 10000 pluss to måneder med 1,55% rente? Da betaler jeg altså under 500kr i renter. Eller kommer den effektive renta inn på slutten av året på en eller annen rar måte og gjør at jeg må betale 2027kr i renter?

 

Det siste virker jo ulogisk, men jeg er litt overrasket over at det ikke blir mer enn 500kr å betale i renter ved et lån på 10000kr. Synes nemlig ikke det var så altfor mye og alle sier jo at MasterCard er døden om man lar det gå over rentestartdato. Det gjelder kanskje for de som driver med litt større beløp?

Endret av Ayb
Lenke til kommentar

Min lokale bank som tilhører Terra tilbyr meg Terra Gold kredittkort med 4% rabatt på valgfri kategori, f.eks. dagligvare.

 

Er i tillegg Coop medlem hvor jeg får 3 % kjøpeutbytte med vanlig medlemskort hos mitt lokale Samvirkelag (TRONDOS).

 

Kan disse to rabattene kombineres, slik at jeg både får 4% rabatt hos Terra Gold + 3 % kjøpeutbytte hos Coop? (totalt 7 % rabatt/bonus)

 

I så fall gir dette meg en bedre rabatt enn om jeg bruker Coop Mastercard som gir totalt 5% (3 % kjøpeutbytte + 2 % medlemsbonus ved bruk av Coop Mastercard)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med YX Bonuskort + kredittkort? Må være den måten man kan få billigst drivstoff på(?). I alle fall her i Trøndelag smile.gif

 

Det står jo på siden du linker til:

 

"Kortet er et kontantkort og på YX betjente stasjoner kan du bruke det sammen med kort som bankkort, VISA, MasterCard, Diners og Amex på kortleseren ute, eller sammen med kort eller kontanter i kassen inne."

 

Altså: Det funker å bruke det sammen med et kredittkort.

 

Men kan man få både 30 øre rabatt med YX Bonuskort i tillegg til rabatt hos kredittkort som gir generelle rabatter på f.eks 3 - 3,65 - 4% rabatt på kjøp hos bensinstasjoner? (f.eks. Terra Gold, Fokus 365, NAF Fordel Xtra).

 

-----------------

Med ditt nye YX BonusKort opparbeider du en bonus på 30 øre per liter hver gang du fyller drivstoff på våre betjente YX stasjoner og Uno-X automatstasjoner.

 

Kortet er et kontantkort og på YX betjente stasjoner kan du bruke det sammen med kort som bankkort, VISA, MasterCard, Diners og Amex på kortleseren ute, eller sammen med kort eller kontanter i kassen inne.

 

På Uno-X automatstasjoner kan du benytte det sammen med bankkort, VISA, MasterCard, Diners og Amex, men ikke sammen med sedler.

Kortet kan ikke benyttes sammen med kort som gir en rabatt fra Uno-X Energi fra før. Da får du en melding i displayet om at det er en ugyldig kortkombinasjon. (*)

Husk å bruke Bonuskortet før det andre kortet, slik at bonus blir registrert.

--------------------

 

(*) Gjelder dette kun andre kort som kun gir rabatt på YX/UNO-X (som f.eks. YX Visa kredittkort), eller gjelder det også kort som gir rabatt uavhengig av kjede? (som nevnt over)

Lenke til kommentar

Min lokale bank som tilhører Terra tilbyr meg Terra Gold kredittkort med 4% rabatt på valgfri kategori, f.eks. dagligvare.

 

Er i tillegg Coop medlem hvor jeg får 3 % kjøpeutbytte med vanlig medlemskort hos mitt lokale Samvirkelag (TRONDOS).

 

Kan disse to rabattene kombineres, slik at jeg både får 4% rabatt hos Terra Gold + 3 % kjøpeutbytte hos Coop? (totalt 7 % rabatt/bonus)

 

I så fall gir dette meg en bedre rabatt enn om jeg bruker Coop Mastercard som gir totalt 5% (3 % kjøpeutbytte + 2 % medlemsbonus ved bruk av Coop Mastercard)

 

Etter at butikkene i Trondos i løpet av sommeren begynte å akseptere kredittkort så kan du fint kombinere medlemskort og Terra Gold, ja, og få 7 prosent bonus til sammen. Merk at også Obs Bygg er registrert hos Visa som dagligvare (kode 5411) så du kan gjøre samme kombinasjonen også der.

 

Men på Esso og Statoil kan du ikke kombinere coop medlemskort og kredittkort med bonus på bensin.

Endret av Svein1967
Lenke til kommentar

Du kan fint kombinere UnoX-rabattkort og et annet kredittkort og fremdeles få rabatt på begge :)

 

Da betyr det at jeg bør skaffe meg YX bonuskort og bruke dette sammen med mitt 365 mastercard, så jeg får 30 øre + 3,65% rabatt (evnt skaffe Terra Gold e.l. som kan gi 4% rabatt på drivstoff), istedet for å bruke YX Visa som jeg allerede har (gir 30-50 øre rabatt etter hvor mye man fyller per år)

 

Hos Esso får jeg allerede 30 øre + 3,65% rabatt med 365 Mastercard (uten noe annet rabattkort), På Shell får jeg også 30 øre + 3,65% rabatt hvis jeg bruker TRUMF rabattkort før mastercard.

 

Bruker forøvrig NAF Fordel Xtra Mastercard til å fylle på Statoil/Best/123 Pumper, det gir 30 øre + 3% rabatt der.

Lenke til kommentar
Min lokale bank som tilhører Terra tilbyr meg Terra Gold kredittkort med 4% rabatt på valgfri kategori, f.eks. dagligvare. Er i tillegg Coop medlem hvor jeg får 3 % kjøpeutbytte med vanlig medlemskort hos mitt lokale Samvirkelag (TRONDOS). Kan disse to rabattene kombineres, slik at jeg både får 4% rabatt hos Terra Gold + 3 % kjøpeutbytte hos Coop? (totalt 7 % rabatt/bonus) I så fall gir dette meg en bedre rabatt enn om jeg bruker Coop Mastercard som gir totalt 5% (3 % kjøpeutbytte + 2 % medlemsbonus ved bruk av Coop Mastercard)
Etter at butikkene i Trondos i løpet av sommeren begynte å akseptere kredittkort så kan du fint kombinere medlemskort og Terra Gold, ja, og få 7 prosent bonus til sammen. Merk at også Obs Bygg er registrert hos Visa som dagligvare (kode 5411) så du kan gjøre samme kombinasjonen også der. Men på Esso og Statoil kan du ikke kombinere coop medlemskort og kredittkort med bonus på bensin.

 

Da spørs det nok om jeg bør skaffe meg Terra Gold kredittkort hos min lokale Bank istedet for å bruke Coop Mastercard, og normalt ha dette valgt til å gi 4% rabatt på dagligvarer, så får jeg heller bytte over til rabatt på flyreiser de gangene dette bestilles.

 

På Terra Gold kan man velge mellom VISA- eller Mastercard kredittkort. Noen formening om hva jeg bør velge?

Lenke til kommentar

Da spørs det nok om jeg bør skaffe meg Terra Gold kredittkort hos min lokale Bank istedet for å bruke Coop Mastercard, og normalt ha dette valgt til å gi 4% rabatt på dagligvarer, så får jeg heller bytte over til rabatt på flyreiser de gangene dette bestilles.

 

På Terra Gold kan man velge mellom VISA- eller Mastercard kredittkort. Noen formening om hva jeg bør velge?

 

Om du bør velge Visa eller Mastercard (selv har jeg Terra Gold Visa) skal jeg ikke ha noen formening om, men merk at du kan få maks 2,500 kroner bonus per år med Terra Gold. Jeg handler mest på den lokale Prix og har også Coop Mastercard, så når jeg har nådd bonustaket på Terra bruker jeg coop mastercard resten av året.

 

Jeg benytter forøvrig TwoCards (også fra Terra) på fly, hotell, elektronikk og bensin, Terra Gold har jeg forbeholdt dagligvare selv om man også med det kortet kan bytte bonuskategori når som helst. TwoCards har ikke dagligvare som kategori.

Endret av Svein1967
Lenke til kommentar

Hvis du er en kar med god kontroll på regningene. Hvorfor bruker du ikke Terra Gold til dagligvare og bestiller et annet kort (f.eks. Santander Flexi) til bensin? :)

 

Det er igrunnen det jeg vurderer. Nå bruker jeg riktignok 365 Direkte Mastercard hos Esso og Shell (med Trumf), som gir 3,65% + 30 øre rabatt, og NAF Fordel Xtra Mastercard hos Statoil/Best/123 som gir 30 øre + 3% rabatt. (+ at jeg vurderer å anskaffe YX bonuskort så jeg kan få 30øre + X % rabatt også der)

 

Litt i tvil om jeg gidder å skaffe noe nytt kort mtp. drivstoffrabatt, men for dagligvare/flybilletter har jeg nok en del å spare.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har akkurat skaffet meg Coop Mastercard. Jeg har imidlertid problemer med å forstå bonusordningen. Mastercardet skal gi 2% medlemsbonus - på toppen av kjøpeutbytte. Betyr det 3% inkludert kjøpeutbyttet? Jeg har fra før fordelskortet (som man betaler 300kr for). Må man betale med Mastercardetm for så å skanne fordelskortet?

 

Uansett hva jeg gjør, virker det nemlig som jeg kun får 1%. Får 4kr kjøpebonus for 400 kr, osv. I hvert fall er det dette som står på kvitteringen.

 

Personalet i butikken har ikke peiling, og det er ingen vits i å skrive til Coop, de svarer aldri. Nesten litt useriøst opplegg.

Lenke til kommentar

Mastercardet skal gi 2% medlemsbonus - på toppen av kjøpeutbytte. Betyr det 3% inkludert kjøpeutbyttet? Jeg har fra før fordelskortet (som man betaler 300kr for). Må man betale med Mastercardetm for så å skanne fordelskortet?

Du må naturligvis betale med Coop-Mastercardet, ikke før, men etter du har scannet medlemskortet (dvs strekkoden, som også finnes på baksiden av Mastercard'et -så det gamle kortet kan du egentlig kaste, eller heller gi det til et annet familiemedlem som av og til gjør innkjøp..) også for å få de ekstra 2 prosentene, ja. Om det kommer fram på kvitteringen har jeg aldri sjekket*, men det kommer i alle fall fram som en egen linje på "din side" hos Coop, og på medlemsskrivene/kontoutdragene du får i posten hvert kvartal.

 

*) Sjekket det akkurat nå, Mastercard-rabatten står ikke på kvitteringen.

 

Om den "ekstra" rabatten er beregnet av kjøpesum, eller av de 99 resterende prosentene (kjøpesum minus 1% i ditt tilfelle -Coop her jeg bor gir 2% utbytte) har jeg ikke regnet på, men det gjør heller ikke noen spesielt stor forskjell...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Har ikke lest så mange av de forrige innleggene, så kan godt være at jeg gjentar ting.

 

Med Coop medlemsskap kan du til sammen få 3 %. Vanlig meldemskort og kredttkort. Ellers bør du sjekke ut Remember:Card (mye rabatt på nettsider bl.a.) og 365Privat (får vel 3,65 % her). Mange av bensinstasjonene har også egne bensinkort, og noen av kredittkortene kan du kombinere for å for å få økt rabatt.

 

Det ligger litt info her om ulike kredittkort og bensinkort. Du må nesten finne ut hvilke rabatter og fordeler som passer for deg, og hvilke kort du kan kombinere.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...