Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Men man har vel samme garanti for å få dekket tapet fra visa ?

 

Bruker du kortet i Norge går betalingen trolig gjennom BankAxept og ikke VISA. I utlandet derimot blir VISA-delen benyttet.

 

Snakker om når man handler på nett. I butikk får man jo varen med en gang og da har det ikke noe å si!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens, har et spørsmål her om kredittkort.

 

Jeg har DNBnor Student og brukte nylig kredittkortet for å betale et beløp på 200 kroner for litt over en uke siden. På bankens nettside står det at jeg har -200 kroner på min MASTERCARD og så viser det over beløpet jeg har i min bankkonto, hvilket overstiger beløpet vist på MASTERCARDEN da.

 

Tilbake til hovedpoenget, blir penger dratt fra min bankkonto for å betale beløpet automatisk, kommer det regning/faktura, hvor lenge må jeg muligvis vente til automatiseringen har skjedd/fakturaen kommer slik at jeg kan betale?

Lenke til kommentar

Hei folkens, har et spørsmål her om kredittkort.

 

Jeg har DNBnor Student og brukte nylig kredittkortet for å betale et beløp på 200 kroner for litt over en uke siden. På bankens nettside står det at jeg har -200 kroner på min MASTERCARD og så viser det over beløpet jeg har i min bankkonto, hvilket overstiger beløpet vist på MASTERCARDEN da.

 

Tilbake til hovedpoenget, blir penger dratt fra min bankkonto for å betale beløpet automatisk, kommer det regning/faktura, hvor lenge må jeg muligvis vente til automatiseringen har skjedd/fakturaen kommer slik at jeg kan betale?

 

Du vil få faktura i posten. Når den kommer, bestemmes av hvilken forfallsdato du har valgt. Det er relativt vanlig med forfalldato rundt den 20. så da kan du forvente faktura rundt 1. august med forfall rundt 20. august.

Lenke til kommentar

Hei folkens, har et spørsmål her om kredittkort.

 

Jeg har DNBnor Student og brukte nylig kredittkortet for å betale et beløp på 200 kroner for litt over en uke siden. På bankens nettside står det at jeg har -200 kroner på min MASTERCARD og så viser det over beløpet jeg har i min bankkonto, hvilket overstiger beløpet vist på MASTERCARDEN da.

 

Tilbake til hovedpoenget, blir penger dratt fra min bankkonto for å betale beløpet automatisk, kommer det regning/faktura, hvor lenge må jeg muligvis vente til automatiseringen har skjedd/fakturaen kommer slik at jeg kan betale?

 

Du vil få faktura i posten. Når den kommer, bestemmes av hvilken forfallsdato du har valgt. Det er relativt vanlig med forfalldato rundt den 20. så da kan du forvente faktura rundt 1. august med forfall rundt 20. august.

Mange takk :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom man bare skal ha et kredittkort til bruk på ferie, betyr det noe hvilket man bestiller? Forskjellene er vel ikke så enormt store vil jeg tro? Har søkt om et 365privat siden jeg så det var noen øre på bensin også. Et sikkert valg, eller burde jeg vurdert noen andre siden det hovedsaklig skal benyttes i utlandet?

Lenke til kommentar

Dersom man bare skal ha et kredittkort til bruk på ferie, betyr det noe hvilket man bestiller? Forskjellene er vel ikke så enormt store vil jeg tro? Har søkt om et 365privat siden jeg så det var noen øre på bensin også. Et sikkert valg, eller burde jeg vurdert noen andre siden det hovedsaklig skal benyttes i utlandet?

De har litt høy rente dersom du skulle finne på å bruke kreditten, men så lenge du betaler ved forfall så er det ingen grunn til å velge noen andre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mulig noen har spurt/svart på dette før i denne tråden, men hvordan belastes PayPal ifht. kredittkort? Teller det som kontantuttak, slik at renten påløper fra dag 1, eller teller det som varekjøp med tilhørende rentefri periode?

 

Lurer også på dette, mest for å vite om Trumf Visa gir poeng for PayPal transaksjoner...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det teller som varekjøp

 

Takk skal du ha! Bestilte Trumf Visa og du hadde helt rett, PayPal transaksjoner teller som varekjøp! Tilogmed direkte overførsler til PP kontoen (som ved verifisering av kort). Dette gir stor økning i Trumf saldoen min.

Man kan altså ha penger i en rundgang mellom kredittkort-paypal-bankkonto-kortregning, og få masse trumfpoeng?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hvordan er folks erfaringer med reiseforsikringen som følger med kredittkort?

Jeg har Santander Gebyrfri Visa kredittkort, detaljene kan leses her.

 

Skal til USA med kjæresten, og har betalt langt over halvparten av transportkostnadene (både mine og kjæresten min sine) med kredittkortet. Finnes det noen grunn til at jeg eller kjæresten min bør tegne egen reiseforsikring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...