Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

American Express Card i Norge har kun følgende telefonnummer: 800 68 100.

 

Selv om det er DnB NOR bank ASA som driver American Express som et franchisevirksomhet, er dette en egen organisasjon med egne ansatte innad DnB NOR. Viktig å kontakte riktig folk!

 

(Nå som jeg tenker meg om så kan du bruke Gold Card nummeret, da slipper du i hvert fall å stå i kø: 800 68 000 :wee:)

Lenke til kommentar

Trust me, bortsett fra at man går forbi køen (om det er en kø, vel og merke) og at man får en annen velkomsthilsen er resten akkurat det samme. Det er de samme menneskene som tar telefonen. Det du forresten kan "prøve deg på" er å si at det er blabla villedende markedsføring at de blabla tilbyr AmEx til alle mellom 18 og 25 og det er en av grunnene til at du blabla valgte å bli kunde i DnB NOR og at du virkelig trenger det når du skal blabla til utlandet.

 

Du skjønner vel. ;)

 

Dersom det overhodet ikke går så send meg en PM så skal jeg maile min kontaktperson og sjekke litt. ;)

Lenke til kommentar
Trust me, bortsett fra at man går forbi køen (om det er en kø, vel og merke) og at man får en annen velkomsthilsen er resten akkurat det samme. Det er de samme menneskene som tar telefonen. Det du forresten kan "prøve deg på" er å si at det er blabla villedende markedsføring at de blabla tilbyr AmEx til alle mellom 18  og 25 og det er en av grunnene til at du blabla valgte å bli kunde i DnB NOR og at du virkelig trenger det når du skal blabla til utlandet.

 

Du skjønner vel. ;)

 

Dersom det overhodet ikke går så send meg en PM så skal jeg maile min kontaktperson og sjekke litt. ;)

8408855[/snapback]

 

Jeg kommer nok til å forklare situasjonen, men frykter det verste :(

Lenke til kommentar
Hvilken krav har Diners Club for å få dette kortet da?

8408824[/snapback]

Diners Club er en gjeng elitister.

 

De har noen inntektsgrenser (300K +/-) og aldersgrenser (23 +/-) - men som sagt er de fryktelig elitister. De er skikkelig drøye på det punktet også, jeg har en kvinnelig kollega som har sin utdanning fra BI og har fast jobb samt aldri hatt betalingsanmerkning og hun fikk ikke innvilget sin søknad. Go figure.

Lenke til kommentar
Man må ha en tittel også.

8409000[/snapback]

Precis.

 

Eller om du spiller golf. De eneste tilbudene jeg får fra dem er "vinsmaking i Toscana" og "Golfturneringer i Sør Afrika". Hadde det ikke vært at det er praktisk å kombinere Diners Club med SAS Eurobonus (og at SAS betaler halve årsavgiften) hadde jeg ditchet Diners på dagen.

Lenke til kommentar

Jeg antar at inntekt kan veie opp for alderen, men om du har en god tittel tror jeg det hjelper veldig. Er du sølv- eller gullkunde hos SAS er du vel også nesten garantert Diners Club. Selv har jeg ikke særlig sansen for Diners etter den behandlingen min kollega fikk, de svarte nokså frekt på telefonen at "de var ikke interessert i henne som kunde" - WTF?

Lenke til kommentar

Diners faar deg jo ogsaa inn i en del lounger rundt omkring i verden. Ser ut som de har gitt opp USA-markedet helt naa, i USA virker Diners som et Mastercard naa, saa det er jo litt smaapraktisk. Dog vet de stort sett ikke hva et diners er i USA. Hehe, sist det var i bruk sa kelneren "Ah, saa det er saann et Dinerskort ser ut!"

 

Noen som har erfaringer med concierge-tjenester? Jeg har bare brukt min for aa fikse resturant-bestilling once, og en gang for aa faa ordnet en litt smaa-sen bursdagsgave til en vennine... Noen som har erfaringer/historier?

Lenke til kommentar
American Express Card i Norge har kun følgende telefonnummer: 800 68 100.

 

Selv om det er DnB NOR bank ASA som driver American Express som et franchisevirksomhet, er dette en egen organisasjon med egne ansatte innad DnB NOR. Viktig å kontakte riktig folk!

 

(Nå som jeg tenker meg om så kan du bruke Gold Card nummeret, da slipper du i hvert fall å stå i kø: 800 68 000 :wee:)

8408766[/snapback]

 

da prøvde jeg i dag og ble nesten avslått. Han gav muligheten for å søke, men sa at at jeg hadde en 10% sjanse å komme gjennom. Om det var biledligtalt er jo en annen sak...så mye for det håpet :(

Lenke til kommentar

Det er bare å prøve! Ikke gi deg pga. det en kundebehandler sier - det er tross alt ikke han som skal evaluere og evt. innvilge din søknad. Skriv et kort søknadsbrev der du skriver hvorfor du ønsker det (reiser i inn- og utland) samt at det er tilgjengelig for de mellom 18 og 25 etc. Legg ved siste lønnslipp og faks alt inn. :)

 

Dersom det ikke fungerer så husk at du kan sende meg en PM! ;)

Lenke til kommentar
Det er bare å prøve! Ikke gi deg pga. det en kundebehandler sier - det er tross alt ikke han som skal evaluere og evt. innvilge din søknad. Skriv et kort søknadsbrev der du skriver hvorfor du ønsker det (reiser i inn- og utland) samt at det er tilgjengelig for de mellom 18 og 25 etc. Legg ved siste lønnslipp og faks alt inn. :)

 

Dersom det ikke fungerer så husk at du kan sende meg en PM! ;)

8415433[/snapback]

 

kan en fakse søknaden til dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...