Gå til innhold

De første Zelda anmeldelsene har kommet!


john_mcclane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å er personlig enig i mange av tingene de nevner. Litt evolusjon vil man jo ha. Som for eks:

Tale på folk man møter

 

7312744[/snapback]

Vel, det spørs hvem "man" er. Jeg vil slippe Voice Acting i Zelda. Både fordi det er en haug med dårlige voice actere som sansynligvis lager amerikansk/europeisk verson. Og det passer bare ikke inn i Zelda (slik jeg kan forestille meg det). Hadde i tillegg Link begynt å snakke, ville hele serien blitt ødelagt for meg.

 

Gidder ikke å lese GS anmeldelsen selv, men 8.8 virker skuffende selv om det egentlig er en svært god karakter. Spillet får uansett mye bedre kritikk andre steder...

Lenke til kommentar

Det som kanskje overasket meg mest med Gamespot reviwen.. også det som fikk meg til å lure litt. Hvar hvordan den går stikk i motsatt retning av det samtlige andre har sagt. Han har noen poeng, det er sant. Men det virker som han lar alt fokus gå til det. En slags, "Ikke misforstå, det er ett kjempe bra spill. Men nå skal jeg bruke all tid jeg har til rådighet til å snakke om hvorfor jeg ikke likte spillet".

 

Denne var jo også fin.. fint om han kunne bestemme seg. :roll:

 

...and boss fights aren't very deep at all. Most enemies just require you to swing your sword at them...

 

Just about every boss fight in the game requires you to use more than just your sword and shield.
Endret av Amaranth
Lenke til kommentar

For å vere heilt ærlig, og bare så det er sagt, musikken i OOT er herlig og deilig. MEN, da fikk eg bekrefett min mistanke om MIDI etter å ha sett traileren og litt andre klipp. Musikken virker billig. Det er mulig det har blitt bekreftet på forhånd at det var slik det skulle vere,men det har gått meg hus forbi. Etter å ha spillt Sahdow Of The Colossus å ha blitt skjemmet bort med den beste spillmusikken i min levetid, er det mulig at lista mi plutselig hopper 9 hakk.

 

MEN, sålenge det er snakk om den klassiske Zelda musikken her så skal dette gå 100% smertefritt, men meir episk og meir storartet kunne selvfølgelig vert på sin plass. Uansett så skal dette nytes og det heile blir ein fest satt på repeat.

 

Makan så eg gleder meg.

Lenke til kommentar
For å vere heilt ærlig, og bare så det er sagt, musikken i OOT er herlig og deilig. MEN, da fikk eg bekrefett min mistanke om MIDI etter å ha sett traileren og litt andre klipp. Musikken virker billig. Det er mulig det har blitt bekreftet på forhånd at det var slik det skulle vere,men det har gått meg hus forbi. Etter å ha spillt Sahdow Of The Colossus å ha blitt skjemmet bort med den beste spillmusikken i min levetid, er det mulig at lista mi plutselig hopper 9 hakk.

 

MEN, sålenge det er snakk om den klassiske Zelda musikken her så skal dette gå 100% smertefritt, men meir episk og meir storartet kunne selvfølgelig vert på sin plass. Uansett så skal dette nytes og det heile blir ein fest satt på repeat.

 

Makan så eg gleder meg.

7314204[/snapback]

 

Hadde null problem med WW-musikken, selv etter jeg spilte SOTC, så personlig bekymrer det meg ikke så mye.

 

Så lenge Kondo's team opprettholder den episke, melodiøse stilen til de forrige spillene så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Hva har disse anmeldelsene å si? Kommer dere som skal ha Zelda ikke til å kjøpe det nå som Gamespot ga det 8,8?

7312744[/snapback]

 

 

Nei, jeg avbestillte både Zelda og wii starks jeg så at gamespot bare gav det 8,8 :innocent:

7312786[/snapback]

Har du i det hele tatt lest anmeldelsen, i tillegg til bare å se på scoren? Du bør også lese flere anmeldelser enn bare en. 1up, IGN, osv...

Lenke til kommentar
Fint, da kan vi være enige i at ingen av oss har prøvd spillet  Jeg skjønner ikke helt hvor du får det fra at jeg VET noe som helst om gameplayet, har aldri sagt at jeg VET at gameplayet ikke har utviklet seg, sier bare at ut ifra det jeg har sett VIRKER det som det er veldig likt OoT. Jeg mener heller ikke at det er dårlig, bare at jeg kanskje finner det litt uinteressant.

 

Sorry, sikkert jeg som har tolket deg feil. Syns bare det virket som om du visste litt av hvert når du skrev dette:

 

Og så tenker jeg, dette er sikkert mer enn nok for en fan av serien, det bygger tross alt videre på det beste action adventure spillet noensinne. Men er det nok til å trekke nye tilhengere? Jeg skulle gjerne sett at Nintendo turte å ta et skritt bort fra vinner oppskriften de har fra OoT og gjøre noe nytt og interessant med serien.

 

Du mener at Nintendo burde gjøre noe nytt og interessant med serien. Det jeg hele tiden har stusset på er hvordan du vet at det ikke er gjort noe nytt og interessant? :) Følte når jeg leste det, at du på en måte visste at gameplayet ikke har utviklet seg...

Lenke til kommentar

Dedikert dere som mener Nintendo ikke har gjort noe nytt med Zelda, i give you a history:

 

I 98 kom Zelda i 3D for først gang. Dette var noe helt nytt i forhold til det tradisjonelle Zelda spillene som foregikk i "top-down" perspektiv og med sprites.

 

2 år etter kom Majoras mask, som brukte samme figurer fra OoT men innlemmet noe ellementer som f.eks tid og transformering til forskjellige raser, som Gorons og Zoras samt en nusselig liten Deku scrup.

 

I 2002 kom Wind Waker, som ga noe nytt igjen, som f,eks grafikken som ikke var i som i Majoras Mask og OoT men mer tegneserieaktig og innlemmet nye elementer. Har ikke spillet dette så vet dessverre ikke noe mer, kan noe andre fylle inn?

 

I 2004 kom Four swords adventure som igjen innlemmet noe nytt da du kunne kjempe med 4 andre venner. Nå har ikke jeg spillet dette spillet, så trenger utfylling her og.

 

Ser og at det kom et "Minish cap" i 2004, men vet ikke mye om det.

 

Så kommer nå Twillight princess, som igjen gir masse nytt deriblant nye våpen og items. Og ikke minst en helt ny måte å bruke kontrolleren på takket være Wii remote.

 

Så de som sier at det ikke er noe nytt i Zelda serien vet ikke hva han snakker om. Om det er snakk om å legge nye ting til i spillene sine så er Nintendo flink med det til Zelda spillene. Om dere heller vil herpe med spill som ikke legger til noe nytt, pleas ta det opp med spill som Fifa, PES og NFS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...