Gå til innhold

De første Zelda anmeldelsene har kommet!


john_mcclane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, her er det mange ildsjeler, kjærlighet gjør blind ville kanskje noen si?  Jeg leste gamespot anmeldelsen, og det var vel ikke bare pga at grafikken og lyden ikke var next gen standard, men også litt at det ser, hører og spiller veldig likt som OoT uten å ta serien noe særlig videre rent gameplay messig.

 

Og så tenker jeg, dette er sikkert mer enn nok for en fan av serien, det bygger tross alt videre på det beste action adventure spillet noensinne. Men er det nok til å trekke nye tilhengere? Jeg skulle gjerne sett at Nintendo turte å ta et skritt bort fra vinner oppskriften de har fra OoT og gjøre noe nytt og interessant med serien.

 

Da er han en av de første som syns spillet er veldig likt OoT. Mener du med det, at han har rett? Eller at 8 andre og kanskje mer respekterte anmelderer har rett? Har du prøvd spillet selv kanskje? Ettersom du er så fast bestemt på at Nintendo bruker den samme oppskriften igjen og igjen. Rart at du eventuelt vet det, uten å ha spilt spillet. Dersom du har prøvd både Oot og WW, burde du ha vist at serien ble utviklet betraktelig når det gjelder gameplay. Greit nok å ikke like en spillserie, men å komme med påstanden som ikke holder vann, er høyst unødig.

Lenke til kommentar
Da er han en av de første som syns spillet er veldig likt OoT. Mener du med det, at han har rett? Eller at 8 andre og kanskje mer respekterte anmelderer har rett?

 

Jeff og Gamespot er vel ikke noe mindre respektert enn de andre anmelderne.

 

Uansett kan vel dette sammenlignes med når Eurogamer ga Gears of War 8/10, mens alle andre ga spillet 90%++. Anmelderere er mennesker de også, og alle opplever spill forskjellig. Derfor er det fornuftig å lese mange anmeldelser før man bestemmer seg for å kjøpe et spill. Da får man litt forskjellige vinklinger og kan gjøre seg opp en mening om de negative sidene er noe som vil plage deg.

Lenke til kommentar

Personlig mistet jeg respekten for Jeff da han gav Diddey Kong racing 6.6, et spill som fortjente en mye høyere karakter.

 

Derfor er det fornuftig å lese mange anmeldelser før man bestemmer seg for å kjøpe et spill. Da får man litt forskjellige vinklinger og kan gjøre seg opp en mening om de negative sidene er noe som vil plage deg.

 

Dette mener jeg også, derfor blir det litt usaklig å tolke vår gode venn Jeff bokstavlig, å uttale at TP er og forblir altfor likt OoT. Foreløpig har ingen andre anmeldere trukket dette frem som en negativ side ved spillet, derfor kan man kanskje ta dette utsagnet med en klype salt?

Lenke til kommentar
Personlig mistet jeg respekten for Jeff da han gav Diddey Kong racing 6.6, et spill som fortjente en mye høyere karakter.

 

Derfor er det fornuftig å lese mange anmeldelser før man bestemmer seg for å kjøpe et spill. Da får man litt forskjellige vinklinger og kan gjøre seg opp en mening om de negative sidene er noe som vil plage deg.

 

Dette mener jeg også, derfor blir det litt usaklig å tolke vår gode venn Jeff bokstavlig, å uttale at TP er og forblir altfor likt OoT. Foreløpig har ingen andre anmeldere trukket dette frem som en negativ side ved spillet, derfor kan man kanskje ta dette utsagnet med en klype salt?

7308789[/snapback]

 

Tja, det er jo hans personlige mening. Det betyr jo ikke at det er direkte feil. De andre anmelderne føler kanskje ikke at det er like negativt.

 

Mulig DK racing skulle hatt bedre score, men man finner ingen anmelder man er 100% enig med. Personlig pleier min oppfatning av spill å være på ganske lik linje med Jeffs.

Lenke til kommentar

Personelig skjønner jeg ikke enkelte av omtalene til gamespot lengere, for det virker som et Idol konsept rår der, en eller annen annmelder må absolutt være hestkuk, som f.eks Simon eller Tor Milde her i Norge.

 

F.eks

 

Compelling characters and story; outstanding world and puzzle design; longer than most action adventure games; terrific graphics, from an artistic perspective.

 

Wii-specific elements feel tacked on; graphics and sound sometimes go from nostalgic to dated.

 

Først har det bra grafikk fra en artistis perspektiv, så dårlig? Greit at den går fra nostalgisk til dated, men da burde han sagt det på en annen måte.

 

Men han gir lyden 7, hvorfor? Fordi den bruker MIDI og ikke har live orkester?

 

Nei jeg har slutta å lese omtalene til Gamespot da det ser ut som de gir karakter på grunnlag av hva andre ga, i negativ retning.

 

Ikke at 8.8 er dårlig, men synes det er ufortjent når det får 7 på lyd f.eks. Nevn 1 Zelda spill med dårlig lyd, i dare you.

Lenke til kommentar

Mye sutring her inne gitt. Det morsomste er vel at de fleste som sutrer ikke har grunnlag for å uttale seg om hvilken karakter spille burde ha fått da de ikke har spilt spillet nok til å kunne gi en dyp anmeldelse, eller i noen tilfeller ikke spilt spillet i det hele tatt.

 

La Jeff få mene det han mener, så kan dere gjøre dere opp en egen mening når dere har spilt spillet en stund.

Lenke til kommentar
Mye sutring her inne gitt. Det morsomste er vel at de fleste som sutrer ikke har grunnlag for å uttale seg om hvilken karakter spille burde ha fått da de ikke har spilt spillet nok til å kunne gi en dyp anmeldelse, eller i noen tilfeller ikke spilt spillet i det hele tatt.

 

La Jeff få mene det han mener, så kan dere gjøre dere opp en egen mening når dere har spilt spillet en stund.

 

Er vel lov å kritisere en anmeldelse, når man ser på hvordan han argumenterer de ulike elementene? Bare se på de 2 quotene som Bear har i sin post. Greit å ikke topscore til et spill mange venter i spenning på, men argumentene som taler negativt kunne vel vært litt bedre begrunnet?

Lenke til kommentar

Selvsagt er det lov til å kritisere, men jeg mener at det blir feil å kritisere en ameldelse når man ikke har spilt spillet nok til å kunne anmelde det selv. Blir som å sette en ungdomsskoleelev til å være sensor på en hovedfagsoppgave i biokjemi (overdrivelse ja, men du skjønner hvor jeg vil).

 

At han skryter av den artistiske grafikken, men klager på den rent tekniske ser jeg ingen problemer med. Zelda er sikkert et av de peneste, og mest gjennomførte, spillene rent artistisk sett. Men rent teknisk er i hvert fall ikke jeg imponert av det jeg har sett. Det er en viss forskjell mellom disse, og i og med at Zelda i bunn og grunn er en GameCube-port, viser ikke spillet hva Wii er i stand til på det grafiske planet.

Lenke til kommentar
Personelig skjønner jeg ikke enkelte av omtalene til gamespot lengere, for det virker som et Idol konsept rår der, en eller annen annmelder må absolutt være hestkuk, som f.eks Simon eller Tor Milde her i Norge.

 

F.eks

 

Compelling characters and story; outstanding world and puzzle design; longer than most action adventure games; terrific graphics, from an artistic perspective.

 

Wii-specific elements feel tacked on; graphics and sound sometimes go from nostalgic to dated.

 

Først har det bra grafikk fra en artistis perspektiv, så dårlig? Greit at den går fra nostalgisk til dated, men da burde han sagt det på en annen måte.

 

 

Les hva du selv quoter da. Han mener grafikken er god fra et artistisk standpunkt, og dårlig fra et teknisk. Noe som er absolutt sant, og helt legitimt å mene.

Lenke til kommentar
At han skryter av den artistiske grafikken, men klager på den rent tekniske ser jeg ingen problemer med. Zelda er sikkert et av de peneste, og mest gjennomførte, spillene rent artistisk sett. Men rent teknisk er i hvert fall ikke jeg imponert av det jeg har sett. Det er en viss forskjell mellom disse, og i og med at Zelda i bunn og grunn er en GameCube-port, viser ikke spillet hva Wii er i stand til på det grafiske planet.

 

Kanskje Wii ikke klarer stort bedre? har enda ikke sett et kommende spill til Wii som overgår dette :) Tror da selvsagt at Wii kan klare bedre, men foreløpig er det uvist, derfor kan vi egentlig ikke spekulere i dette.

 

Les hva du selv quoter da. Han mener grafikken er god fra et artistisk standpunkt, og dårlig fra et teknisk. Noe som er absolutt sant, og helt legitimt å mene.

 

Selvfølgelig er det helt legtimit å mene, i følge menneskerettighetene er ALT legitimt å mene. Er bare av den oppfatning at han kanskje kunne ordlagt seg på en annen måte :) Forstår heller ikke det med at lyden er så dårlig, føler ikke han begrunner det nok. Ja, han gir uttrykk for at den er nostalgisk, men han kunne kanskje forklart litt mer om hvorfor det kun rekker til en 7er.

 

Men skjønner egentlig ikke hvorfor jeg orker å diskutere dette, bryr meg egentlig svært lite om hans meninger, særlig etter at DK racing scoret såpass lavt. Har personlig klokketro på at dette blir et bra spill, og jeg tørr å vedde mitt liv på at det blir bedre enn thps3, som han forøvrig gav 10,0.

Lenke til kommentar
Selvsagt er det lov til å kritisere, men jeg mener at det blir feil å kritisere en ameldelse når man ikke har spilt spillet nok til å kunne anmelde det selv.

Man kan kritisere de aspekter man har grunnlag for å kritisere.

 

Kanskje Wii ikke klarer stort bedre? har enda ikke sett et kommende spill til Wii som overgår dette :) Tror da selvsagt at Wii kan klare bedre, men foreløpig er det uvist, derfor kan vi egentlig ikke spekulere i dette.

I og med at dette er et portet GC-spill, og at Wii vel er minst dobbelt så kraftig som GC, så er nok dette langt fra det beste Wii kan prestere grafisk.

Lenke til kommentar
I og med at dette er et portet GC-spill, og at Wii vel er minst dobbelt så kraftig som GC, så er nok dette langt fra det beste Wii kan prestere grafisk.

 

Tror da selvfølgelig på dette jeg også :) Men vi mangler fortsatt konkrete bevis for hvor kraftig den egentlig er, derfor bør den diskusjonen ligge på hylla til det blir offentligjort litt mer tekniske specs.

Lenke til kommentar
I og med at dette er et portet GC-spill, og at Wii vel er minst dobbelt så kraftig som GC, så er nok dette langt fra det beste Wii kan prestere grafisk.

 

Tror da selvfølgelig på dette jeg også :) Men vi mangler fortsatt konkrete bevis for hvor kraftig den egentlig er, derfor bør den diskusjonen ligge på hylla til det blir offentligjort litt mer tekniske specs.

7309729[/snapback]

Specs har blitt offentliggjort, og de viser at Wii er litt kraftigere enn Xbox og neste dobbelt så kraftig som kuben.

 

Dette ble postet på et nintendoforum som er nede for øyeblikket. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...