Gå til innhold

De første Zelda anmeldelsene har kommet!


john_mcclane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må ærlig talt si jeg holdt for øynene avogtil ettersom den viste litt spoilers i form av bossbattles.. Utenom det var det ikke noe spoilers.

7322119[/snapback]

Det er alt jeg trenger å vite for å holde meg langt unna. Inneholder GS review på video noen spoilere?

EDIT: Kunne ikke dy meg, jeg så den. Den inneholdt en utrolig cut-scene. <3

Endret av Dark_Nemesis
Lenke til kommentar
informer meg litt no.... er på sjøen, so kan kje vere innpå for massse omgangen, for da kræsjer maskina.. hva går det nye zelda spillet ut på, siden det får så goe annmeldelser... likte de to første.. men likte ikke så mye wind waker.... noen som kan fortelle litt?

7324475[/snapback]

 

Det er Zelda. Nuff said. Hvis du likte de to "første" (regner med det er Ocarina og Majora du snakker om), så kommer du helt sikkert til å like Twilight Princess.

Lenke til kommentar

Matthew Rorie fra Gamespot har forsvart Zelda-anmeldelsen dems i en Blog-post over på Gamespot. Han sa:

It's the same damn game we've all been playing for the last 15-odd years. Hey, guess what? You get to go into dungeons...and find items...and put together pieces of heart to make new heart containers. I haven't gotten very far into it, but I'm going to go out on a limb and guess that Triforce is in the mix at some point.

 

There's a difference between tradition and ossification, and Nintendo's been content to let this series stay the same for too damn long. What's more, in a lot of ways it's actually getting to be pretty annoying.

Fans svarer: "Oh, it's on!"

 

Han har nå tatt ned posten og erstattet den med følgende:

Alright, this has gotten a bit out of hand so I am going to take down what was previously here for the moment. I haven't been asked to do so by anyone, but in retrospect the timing was obviously bad for expressing my opinions on the matter; I should've waited until everyone got their hands on the game and had a chance to play through it. And rest assured that what was here previously were my opinions and mine alone; I wasn't writing with the thought that I was representing GameSpot as a whole, even if some of you think I was, and I certainly wasn't thinking that someone had to come to Jeff's defense. He's a big boy. The review for Twilight Princess speaks for itself, and does so well, in my opinion.

 

Obviously Zelda is something that everyone is passionate about, myself included, so I'll revisit the issue after everyone gets a chance to play the game for themselves.

Link til Blog

 

Link til originale tekst (samme som quotet)

 

Egentlig synest jeg det er bra at GS ikke lar seg påvirke av hype når de anmelder spill. Ikke det at Zelda TP er et overhypet dårlig spill, men utifra anmeldelsen ser det ikke ut til at det er noe nytt med dette spillet i forhold til de gamle Zelda. Basically mer av det gamle.

 

Var vel alltid meningen at TP skulle være en Swan Song for Zelda as we know it. Det ble jo portet til Wii veldig sent i utviklingsprosessen. Det neste Zelda blir noe helt nytt. De kommer til å integrere Wiimoten enda bedre enn i TP.

 

Men for meg personlig er gameplay-et i Zelda-spillene såpass bra at jeg tåler å spille det en gang til.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke noe nytt med TP? Så å henge i støvler fra en magnetkrok, opp ned er ikke noe nytt? Boomerang som kan target flere mål og skape en vind er ikke noe nytt? Måten du kontrollerer Link på er heller ikke noe nytt? At du kan transformere til Ulv og få nye ting er heller ikke nytt?

 

Personelig er jeg dritta lei av anmeldelser som sier det ikke er noe nytt i TP, for ettersom jeg har sett på videoene så er der masse nyte ting.

 

Der er alltid noe nytt i Zelda spillene på en eller annen måte, der var noe nytt i OoT, Majoras Mask, Windwaker og four swords adventure. Men det virker som en del anmeldere er ute etter å dømme spillet dårlig fordi de er ute etter å se spillet fra den vinkelen at det er en spill serie som kom ut for lenge siden, istede for å se på hva spillet inneholder.

 

Gamespot kan stikke den anmeldelsen sin der sola aldri skinner for min del. Den er ikke verd fem flate øre.

Lenke til kommentar

Jeg klarer bare ikke så se grunnen til at veletablerte og velkjente gameplayelementer fra f.eks Ocarina Of Time kan brukes igjen i TP. Disse elementene sammen med et mye mer massivt spill, og en dypere story, sliter jeg med å forstår kan kritiseres i særlig stor grad.

 

Et eksempel på utvidet gameplay er dette:

 

*Liten spoiler-alert*

 

 

 

I OoT kunne man fiske i bare èn eneste liten dam på spillet, dette fiskeelementet er blitt betraktelig større nå, i og med at det er mulig å fiske hvorhen du vil nesten i TP.

Endret av Dan_H
Lenke til kommentar
Ikke noe nytt med TP? Så å henge i støvler fra en magnetkrok, opp ned er ikke noe nytt? Boomerang som kan target flere mål og skape en vind er ikke noe nytt? Måten du kontrollerer Link på er heller ikke noe nytt? At du kan transformere til Ulv og få nye ting er heller ikke nytt?

 

Personelig er jeg dritta lei av anmeldelser som sier det ikke er noe nytt i TP, for ettersom jeg har sett på videoene så er der masse nyte ting.

 

Der er alltid noe nytt i Zelda spillene på en eller annen måte, der var noe nytt i OoT, Majoras Mask, Windwaker og four swords adventure. Men det virker som en del anmeldere er ute etter å dømme spillet dårlig fordi de er ute etter å se spillet fra den vinkelen at det er en spill serie som kom ut for lenge siden, istede for å se på hva spillet inneholder.

 

Gamespot kan stikke den anmeldelsen sin der sola aldri skinner for min del. Den er ikke verd fem flate øre.

7328967[/snapback]

 

Hvis du ser på de 'små' tingene så er det massevis av nytt i TP, men hvis man tenker større så har ikke Zelda-serien vært skikkelig nyskapende siden OoT kom og revolusjonerte serien.

 

Men noe sånt blir vi kanskje å se i neste Zelda-spill, bare ikke i form av en ny type grafikk som i OoT, men av en ny type kontroll.

 

Wiimote-kontrollene som er i TP er den mest logiske måten å bruke kontrollern på, mest fordi spillet var påbegynt med GC i tankene. Neste spill vil bli utviklet med Wiimoten i tankene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...