Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kva amp?

 

 

Det er en Yamaha DG-80 210 A.

 

GT-10 er et helt ok brett til livejobber. Prisen tilsier jo klart at det definitivt finnes bedre ting der ute, men til prisen så slår det nok det meste!

 

Okei, ja den er nok vinneren i sin prisklasse :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har ett problem:

Må bytte strenger på stålgitar og jeg klarer ikke teknikken uten at strengen "knekker" i toppen. Noen tips? Tenkte jeg skulle ringe nedpå musikksjappa og høre om de ikke kunne gjøre dette for meg. Men har jo lyst til å klare det selv og.

 

Har bytta strenger før men bare på nylongitar.

Lenke til kommentar
Jeg har ett problem:

Må bytte strenger på stålgitar og jeg klarer ikke teknikken uten at strengen "knekker" i toppen. Noen tips? Tenkte jeg skulle ringe nedpå musikksjappa og høre om de ikke kunne gjøre dette for meg. Men har jo lyst til å klare det selv og.

 

Har bytta strenger før men bare på nylongitar.

Ganske bra guide: http://guitar.about.com/od/beginners/ss/acoustic_string.htm

 

Bare pass på å les igjennom guiden før du setter i gang så du har oversikt ove rhva som er neste i rekkefølgen osv. :)

Lenke til kommentar

Jeg så på en filmguide på Youtube gjentatte ganger i går. Men da jeg prøvde ble det bare en forferdelig knekk på strengen og ente tilslutt med at den knakka av (Dette er så forbanna flaut siden jeg har holdt på med gitar i snart 7 år. Noe så basisk som å bytte strenger :blush: ).

Edit: Det er snakk om en SG400 om det har noe å si...

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Hey, trenger litt hjelp folkens.

 

Jobber nå litt med å lære meg en bestemt del av Master Of Puppets som jeg liker. Den jeg har merket av i fet skrift er det jeg lurer på. Det andre er ganske enkelt.

 

Skal jeg ta hammer on på andre bånd og deretter pulloff eller skal jeg spille en åpen e streng, før jeg tar hammer on på bånd nr 2. Så ser (det ut for meg) ut som om jeg skal ta en åpen pulloff eller noe, noe jeg ikke skjønner noe av :p

 

Noen må gjerne ta å forklare dette litt nærmere, sånn at jeg skjønner det og ganske andre også som har lyst å lære seg dette. :)

 

 

|----------------0h2p0-----3------------------------------------------|

|-------------3--------3-----------3---3-----0-----0-------0-------0--|

|------0----2---2--------2-------0---0---0-------2-------2-------2----|

|----2----0--------------------------------2-----------------0-1------|

|--2---------------------------3---------------0-----0-2-------------2|

|0--------------------------------------------------------------------|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...