Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes V-gitarer er litt harry, det lyser åttitall og metall sanger om drager, slott og prinsesser.

 

Jeg har aldri spilt på en, så skal ikke uttale meg om spillbarhet eller lyd, men 5k hørtes ikke så altfor dyrt ut, så hvis du liker den selv ser jeg ikke noe galt med den.

 

Det du burde vite før du kjøper er at de er (så godt som) umulige å sitte med. Ingenting å hvile gitaren på:D

Lenke til kommentar

Stonemeiseter tar feil.

spiller på både stratocaster og RR, og når man har vendt seg til å spille på RR gitaren er den både mer ergonomisk og enklere å spille på.

 

kan være enig i at det er uvandt å gå fra vanlig form til V-form, men det er bare fordi strengene er lengre fremme, og ikke fordi noen vinkler er feile.

om du mener det er umulig å spille på er det sikkert fodri du har sittet med begge vingene på utsiden av låret

Lenke til kommentar
Stonemeiseter tar feil.

spiller på både stratocaster og RR, og når man har vendt seg til å spille på RR gitaren er den både mer ergonomisk og enklere å spille på.

 

Feil tar jeg ikke. Jeg skrev at det sikkert er en vanesak. Jeg spilte på denne RRVen i sikkert 2-3 timer, og prøvde først med vingene utenfor låret. Jeg fant fort ut at det ikke gikk an, men det ble ikke stort bedre av å sette den mellom beina, selv om den ikke gled bort. Når man blir vant med den er saken sikkert en helt annen, men jeg klarte i hvert fall ikke å "bli kjent" med denne gitaren på den tiden jeg hadde. Lyden var derimot veldig bra.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...