Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

selv spiller jeg med .10 - .52 light-heavy

om du oftest har den i standardtuning ville jeg ikke prøvd meg på annet enn ned til .46

.52 funker helt ned til drop C som bl a CoB, BFMV eller In Flames bruker.

 

om du ikke ha spilt så lenge tror jeg ikke du skal begynne å bry deg om noe mørkere enn D eller drop D. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp:

 

E-----------------------------------/10--------------------

b-(8)/12~~-\10~--\8~~----8--------------12-----------------

g---------------------/9---9--7------------12~~-12~/9~~----

d-------------------------------9~~------------------------

a----------------------------------------------------------

E----------------------------------------------------------

 

Hvis tab'n ser slik ut, hvordan skal man slide f.eks /9?

Skal jeg starte i første bånd å slide ned elr? :p

(Er forresten introen på Running on Faith)

Lenke til kommentar

Hallo, jeg har et lite problem med min el gitar (En Epiphone Les Paul 100) Jeg har et problem med de to øverste strengene, det er vanskelig å spille tabs på de strengene. når jeg gjør det på noen av de første båndene kommer den en slags skurring, og når jeg beveger meg til 12 og nedover går det nesten ikke ann å spille på de. Jeg synes det er en del slakkere enn de andre strengene og jeg skulle gjerne hatt de litt strammere, men problemet er at hvis jeg skal ha de strengene starmmere, blir de helt ustemte. Noen som har tips for å fikse dette problemet?

Lenke til kommentar
Hallo, jeg har et lite problem med min el gitar (En Epiphone Les Paul 100) Jeg har et problem med de to øverste strengene, det er vanskelig å spille tabs på de strengene. når jeg gjør det på noen av de første båndene kommer den en slags skurring, og når jeg beveger meg til 12 og nedover går det nesten ikke ann å spille på de. Jeg synes det er en del slakkere enn de andre strengene og jeg skulle gjerne hatt de litt strammere, men problemet er at hvis jeg skal ha de strengene starmmere, blir de helt ustemte. Noen som har tips for å fikse dette problemet?

 

Hva med å skifte strenger?

Lenke til kommentar
Hallo, jeg har et lite problem med min el gitar (En Epiphone Les Paul 100) Jeg har et problem med de to øverste strengene, det er vanskelig å spille tabs på de strengene. når jeg gjør det på noen av de første båndene kommer den en slags skurring, og når jeg beveger meg til 12 og nedover går det nesten ikke ann å spille på de. Jeg synes det er en del slakkere enn de andre strengene og jeg skulle gjerne hatt de litt strammere, men problemet er at hvis jeg skal ha de strengene starmmere, blir de helt ustemte. Noen som har tips for å fikse dette problemet?

 

Hva med å skifte strenger?

Ikke spør meg jeg har ikke så greie på det jeg :p

Har du tips til noen strenger som jeg kan kjøpe? Per i dag sitter det de som fulgte med, er heller ikke så lenge siden jeg kjøpte den. Har et strengsett som jeg ikke har åpnet, det er Gibson Vintage Reissue.

Lenke til kommentar
Fikk filma Doctor Doctor idag.

Litt ute av sync men hvordan er kvaliteten for en som har spilt elgitar i 5 måneder?

Se filmen hos Youtube

Som forventet :p Men slettes ikke verst, men du må være litt "sikrere" i spillinga di på en måte..vanskelig å forklare. Dette finner man dog ikke hos noen som har spilt i et halvt år, og det kommer etter hvert ;) Synes det var bra jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...