Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søren, den skulle jeg ha fått med meg, jeg som er så glad i Tom Hanks.

 

Noen som så Fellinis 8½ i dag? Er interessert i en anmeldelse. (ja fra forumet)

 

Vel for å helle litt vann på det hele så kjedet jeg meg når jeg så filmen. Den har vel strengt talt et konsept/ramme som burde tiltale meg, men tankene mine begynte å drifte til helt andre ting. Kanskje jeg bare hadde mye å tenke på, eller humøret ikke var på topp. Jeg vet ikke helt. Men jeg ble skuffet og jeg hadde ingen enorme forventninger i forkant. Men jeg er ganske sikker på at jeg er i en minoritet akkurat der og det skulle ikke forundre meg om jeg liker filmen bedre ved 2. visning. :)

Lenke til kommentar

- 69 er et hemmelig symbol. Jeg liker å sende ut signaler. Hva tenker du på når du hører 69?

 

Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Teit dekker vel det meste.

 

Han har tydeligvis store tanker om egne ferdigheter, blir spennende å se hva dette blir til. Men min spådom må være at han blir ledd av et par uker for så å forsvinne ut av nyhetsbildet, og ikke ha noen særlig innvirkning på norsk film. Men man skal da ikke undervurdere fyren, bare fordi han fremstår en litt småpretensiøs kalkunskaper. Kan jo faktisk hende at Dådyr blir et anstendig filmverk:P

Lenke til kommentar
- Jeg skal tilintetgjøre norsk film

 

Tja, blir vi triste om han lykkes? Hele "mystikken" virker som en billig JJ kopi.

 

Forhåpentligvis er det vel ingen som tar Aune, Marianne Aurlie eller Vebjørn Sand spesielt seriøst, hverken hva angår kunst film eller noe som helst annet i kultur Norge... Så foresten et par Sand bilder hjemme hos foreldrene til en venn av meg som har mye penger, men liten kulturell kapital (pinsevenner). Så jeg sa ingenting, men tenkte mitt "Ja nå har dere nok blitt grundig lurt."

Lenke til kommentar
Er det noen her som har sett Idi i smotri, Come and See? IMDB, er denne filmen god? Er det tydelig at den hadde et lavt budsjett hvis den hadde det? Er kampene realistiske? Kunne trengt et raskt svar ettersom at jeg tenker på å kjøpe denne på imdb.

Tror ærlig talt du kommer til å bli skuffa iforhold til hva du forventer. En sinnsykt god krigsfilm er det dog..

Lenke til kommentar
Hvordan er All Quiet on the Western Front (1930)?

 

Noen her inne som har sett den?

 

Har sett den for lenge siden. Så den på skolen i et lite klasserom med dårlig luft og ikke all verdens beste komfort. Så jeg har ikke så veldig gode minner fra filmen. Husker ganske lite fra den, men mener å huske at den var ganske bra.

 

EDIT: Noen som vet om det finnes gode filmer som omhandler angrepet på Pearl Harbor? Har sett filmen Pearl Harbor så ikke noe vits i å foreslå den selv om den ikke er noen god film om selve angrepet.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Hvordan er All Quiet on the Western Front (1930)?

 

Noen her inne som har sett den?

 

Har sett den for lenge siden. Så den på skolen i et lite klasserom med dårlig luft og ikke all verdens beste komfort. Så jeg har ikke så veldig gode minner fra filmen. Husker ganske lite fra den, men mener å huske at den var ganske bra.

 

EDIT: Noen som vet om det finnes gode filmer som omhandler angrepet på Pearl Harbor? Har sett filmen Pearl Harbor så ikke noe vits i å foreslå den selv om den ikke er noen god film om selve angrepet.

Tora! Tora! Tora! skal omhandle angrepet, såvidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...