Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hitman har aldri vært noen thrillerserie. Det har, og handler fortsatt om action og spenning.

 

spiller man hitman sånn som missione skal spilles, så dreper du skjeldent mer enn 1-2 folk pr. mission.

 

du gjør de "feil" viss du skyter deg gjennom hele brettet

du skal få silent assassin på alle brett, da dreper du ingen andre enn de som er missionet.

 

det er slik hitman jeg vil se, ikke en der han skyter seg gjennom alle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...]aldri vært noen thriller[...] handler fortsatt om [...] spenning.

 

Dette er da selvmotsigende?

 

Alle spenningsfilmer er rene thrillere?

 

spiller man hitman sånn som missione skal spilles, så dreper du skjeldent mer enn 1-2 folk pr. mission.

 

du gjør de "feil" viss du skyter deg gjennom hele brettet

du skal få silent assassin på alle brett, da dreper du ingen andre enn de som er missionet.

 

det er slik hitman jeg vil se, ikke en der han skyter seg gjennom alle

 

I alle Hitman-spillene går noen oppdrag til helvete, og det uten at det kan forhindres. Oppdraget i Hitman 4 hvor man skal ta en viss person i det Hvite Hus.

 

...Jeg regner med at det er noe sånn som skjer i Hitman-filmen også. Ser da ut som han bruker kløkt. Men som sagt, av og til går ting til helvete. Gleder meg fortsatt som bare det.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Sitter å gløtter litt på Charlie og Sjokoladefabrikken nå og oppdaget en morsom ting i en av scenene.

 

Det er i den scenen hvor Willy Wonka overfører en sjokolade til en TV. På tven vises det en scene fra 2001: A Space Odyssey. Den scenen hvor apene hopper opp og ned rundt en stor monolitt.

 

Har aldri oppdaget det før nå. :cool:

Lenke til kommentar
De henger tett sammen og er ikke motsetninger, som man kunne tolke det ut i fra ditt utsagn.

 

Vel la meg omformulere meg: Er alle spennende filmer thrillere?

 

Uansett, da fjerner vi ganske enkelt "spenning" fra det første innlegget, og sier bare "action". Hitman er da aldri noe "skummelt" (nei, jeg sammenligner ikke med horror-sjangeren nå - derfor bruker jeg hermetegnene).

Lenke til kommentar
Noen som har sett traileren til The Golden Compass?

 

Ser utrolig bra ut. Har lest boken for lenge siden og jeg husker at når jeg leste den at det hadde blitt utrolig bra om denne hadde blitt filmatisert. Og så oppdager jeg plutselig at den har premiere om ikke så lenge!

 

Å! Som jeg gleder meg! :D

Så trailern nettopp. Jeg er på siste boka nå og har også hele tia tenkt på hvordan jeg ville lagd det på film. Filmen så brukbar ut, men Lyra var ikke sånn jeg hadde forestilt meg henne, men hvis Asriel er han som jeg tror det er på filmen, så er han kliss lik som jeg hadde forestilt meg.

Lenke til kommentar
Så trailern nettopp. Jeg er på siste boka nå og har også hele tia tenkt på hvordan jeg ville lagd det på film. Filmen så brukbar ut, men Lyra var ikke sånn jeg hadde forestilt meg henne, men hvis Asriel er han som jeg tror det er på filmen, så er han kliss lik som jeg hadde forestilt meg.

 

Jeg husker så og si ingenting fra bøkerne. Men det når jeg satt å så filmen fikk jeg masse flashbacks og tenkte "det var sånn det var ja". Så tror jeg kommer til å kjenne igjen det meste når jeg ser filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...