Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spartapus skrev (14 minutter siden):

Ærlig talt. Å se den på Netflix kan da virkelig ikke sammenlignes med kinolerrettet.

Jeg setter veldig pris på å slippe å vente på en film, selv om det det ikke plager meg så mye. Litt hype er bestandig gøy å være med på.

Men jeg skjønner kinoene godt. Det er ikke noe fordel for dem.

Ikke veldig plagsomt - men filmen hadde 16x9 format - vanlig widescreen for tver. Antagelig for at det er en "Netflix" film. Jeg foretrekker smalere format for slike filmer - og Scorsese pleier å kjøre 2.39:1. Mer kinoformat altså.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Mala skrev (På 28.11.2019 den 22.09):

Svært sjeldent jeg går på Kino lengre. Det er lenge mellom hver gang i hvert fall. Tror ikke jeg har vært på kino i år enda heller, jeg greier ikke å huske det i det minste.  Det blir jo Star Wars i desember da :p 

Verdt å få med seg visuelt spektakulære filmer på kino. Enkelte filmer satser så tungt på det visuelle at jeg synes nesten ikke det er noe poeng å se dem utenfor kinoen.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (4 timer siden):

Verdt å få med seg visuelt spektakulære filmer på kino. Enkelte filmer satser så tungt på det visuelle at jeg synes nesten ikke det er noe poeng å se dem utenfor kinoen.

Det er derfor man skaffer seg projektor - for å se film hjemme, med samme størrelsesforhold som det er på kino!

65 tommeren her, er grei å se sport og serier på. Men ser aldri film på den, for film betyr størrelse mye. For spektakulære filmer som Marvel filmene osv - betyr det nesten alt.

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (1 minutt siden):

Nei, det er feil.

Men film er ikke bare bilde - lyd er en stor del av opplevelsen, fortell gjerne om ditt surround oppsett.

8.1  (bedre lyd uten senter, så lenge jeg sitter i senter..)
Denon Receiver (18k) B&W front (8k) Dali Surround 2 par ~12k side og bak, + 2k høyde front, SVS 12" sub 18k
Pris når jeg kjøpte de nytt, B&W er minst 20 år gamle og resten av anlegget tipper jeg er 10-15 år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 timer siden):

8.1  (bedre lyd uten senter, så lenge jeg sitter i senter..)
Denon Receiver (18k) B&W front (8k) Dali Surround 2 par ~12k side og bak, + 2k høyde front, SVS 12" sub 18k
Pris når jeg kjøpte de nytt, B&W er minst 20 år gamle og resten av anlegget tipper jeg er 10-15 år

Nice! Skjer ikke så mye utvikling på høytalere, 20 år er ingen alder på noen gode, så lenge de er i god stand.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (På 2.12.2019 den 22.03):

Verdt å få med seg visuelt spektakulære filmer på kino. Enkelte filmer satser så tungt på det visuelle at jeg synes nesten ikke det er noe poeng å se dem utenfor kinoen.

Det jeg reagerer negativt på er når de ikke får til kalibrering av bildet.

Særlig på Fredrikstad kino, bare noe så enkelt som å ha riktig fokus.

Reagerte kraftig på John Wick 3, som jeg valgte mest pga ryktene om den gode bildekvaliteten.

 

Og det gjelder bare Fredrikstad kino, så virker som ingen klager, har vært sånn mange år....

De burde tatt er kurs eller noe.

Jeg hadde klart det bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...