Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke akkurat si at "ekstremt fett" er noen passende beskrivelse av Okja. Det var temmelig middelmådige greier. Snowpiercer er kul da.

For en gangs skyld er jeg enig med deg, jeg opplevde Okja som temmelig halvgjort, masse exposition hele tiden, merkelig klipping, og ufokusert historie.

Jeg stiller meg generelt sympatisk til tematikken, så dette er ikke maskert sinne over 'dyrevernsaktivisme' jeg synes rett og slett filmen falt sammen.

Bong Joon-Ho er ellers en flink og spennende regissør da.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Terminator i Japan :

 

 

The Terminator (1985) earned less than ¥1 billion in distributor income when it was released, so it wasn't an initial success at the box-office (probably even considered a disappointment) and its gross is unknown. But it clearly gained a following (presumably on home video) given just how huge Terminator 2: Judgement Day was. T2 is still the 58th highest grossing film ever in Japan after almost 30 years; and T3 also ranks well as the 65th highest grossing film.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

 

 

Gleder meg! Foruten en håndfull kortfiller mellom 2003 og 2011 har ikke Richard Stanley vært særlig aktiv som regissørfronten siden han ble sparka fra fiaskoen The Island of Dr. Moreau i 1996, så det er kult at han er tilbake med en ny film film. Nå finnes det heller ikke i nærheten av nok H. P. Lovecraft-adapsjoner, noe som gjør det enda mer gledelig. Lovecraft-fans ser generelt ut til å være meget fornøyd med filmen.

 

 

Og når jeg først er inne på Richard Stanley så må jeg bare få anbefale den helt fantastiske Hardware, virkelig gode Dust Devil og dokumentaren Lost Soul: The Doomed Journey of Richard Stanley’s Island of Dr. Moreau som tar for seg sånn ca. alt om The Island of Dr. Moreau, og Richard Stanley opplevelser rundt skapelsen av filmen. Fantastisk dokumentar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asterix: Byplanleggeren (2014). Jeg har egentlig ikke fulgt noe med på de nyere animasjonsfilmene av Asterix, men denne spikrer virkelig humoren fra albumene. Jeg ble fristet til å ta en titt på de andre også.

 

Batman Ninja (2018). Fullstendig absurd konsept, men flott animasjon og imponerende kampsekvenser, som jo også er poenget her.

 

The Forest of Love, eller Ai-naki Mori de Sakebe (2019). Inspirert av en sann historie om en manipulerende seriemorder som begikk en rekke sjokkerende drap og voldtekter. Med dette kildematerialet er det rart at man har klart å lage en film som oppleves langdryg, kjedelig og til tider usammenhengende. Det kommer ikke godt nok fram hvordan denne fyren manipulerer ofrene sine til å gjøre som han vil til, og oppbygningen i historien oppleves derfor ikke troverdig.

Lenke til kommentar

Jeg digger Cage, feks Wild at Heart, Leaving Las Vegas, Face Off, Con Air, The Rock, Kick Ass...

 

Men han tar alle mulige roller, og spiller i så mye søppel..

 

Leaving Las Vegas fikk Oscar velfortjent.

Skulle ønske han hadde mer typ sånne filmer, og de nevnte..

 

Og at han styrte unna de dårlige scriptene...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Skeptisk. Scorsese sine filmer er i utgangspunktet gode, men han har en lei tendens til å dra de ut en halvtime lengre enn nødvendig, og denne er tre og en halv time.

Gangs of New York er en av mine favoritter, Goodfellas også og Departed.

 

Han er en av de beste storytellers, og jeg elsker at filmene er lange...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Asterix: Byplanleggeren (2014). Jeg har egentlig ikke fulgt noe med på de nyere animasjonsfilmene av Asterix, men denne spikrer virkelig humoren fra albumene. Jeg ble fristet til å ta en titt på de andre også.

 

Batman Ninja (2018). Fullstendig absurd konsept, men flott animasjon og imponerende kampsekvenser, som jo også er poenget her.

 

The Forest of Love, eller Ai-naki Mori de Sakebe (2019). Inspirert av en sann historie om en manipulerende seriemorder som begikk en rekke sjokkerende drap og voldtekter. Med dette kildematerialet er det rart at man har klart å lage en film som oppleves langdryg, kjedelig og til tider usammenhengende. Det kommer ikke godt nok fram hvordan denne fyren manipulerer ofrene sine til å gjøre som han vil til, og oppbygningen i historien oppleves derfor ikke troverdig.

Jeg så Asterix og vikingene i går (faktisk for å planlegge en historietime på VG2!), og synes den var grei men ikke god. 

 

Batman Ninja er en sykt gøyal film. Helt crazy. 

Lenke til kommentar

Skeptisk. Scorsese sine filmer er i utgangspunktet gode, men han har en lei tendens til å dra de ut en halvtime lengre enn nødvendig, og denne er tre og en halv time.

 

Enig i dette. "The Irishman" ser ut som jo ut som blanding av hans tidligere gangster filmer (kanskje ikke så rart når man ser hvem som er med men...). Gjesp i min bok.

 

Han har noen veldig gode filmer, The Departed er en av mine favorittfilmer, men etter å ha gått dypere i hans film katalog har jeg blitt litt for mange ganger skuffet.

Lenke til kommentar

Batman Ninja var en av mine favoritter fra i fjor. Endte opp på min topp 10 for året. Jævlig fet film! Det samme gjorde Batman: Gotham by Gaslight. En helt annen type film, men fantastisk bra. Mye bedre enn Brian Augustyn og Mike Mignolas tegneserie.

Wow, angående Gotham by Gaslight film vs. tegneserie så er jeg uenig - selv om jeg likte filmen

Lenke til kommentar

https://www.imdb.com/title/tt6751668/

https://en.wikipedia.org/wiki/Parasite_(2019_film)

 

 

Her er søkeordene jeg brukte i google: Parasite movie.

 

Joon-ho Bong har til gode å lage noe som ikke er ekstremt fett, så ser selvfølgelig frem til denne.

 

Memories of Murder trodde jeg aldri at Joon-ho Bong skulle overgå. 

 

Med Parasite tok jeg søren meg feil.

 

Det er min favorittfilm i år, ganske mulig sammen med filmer som australske The Nightinggale, og meksikanske Tigers Are Not Afraid. Jævla spent på Knives Out og sånt, men har vanskeligheter for å tro noen film overgår Parasite i år for min del.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
On 11/11/2019 at 4:03 PM, hds said:

 

Enig i dette. "The Irishman" ser ut som jo ut som blanding av hans tidligere gangster filmer (kanskje ikke så rart når man ser hvem som er med men...). Gjesp i min bok.

 

Han har noen veldig gode filmer, The Departed er en av mine favorittfilmer, men etter å ha gått dypere i hans film katalog har jeg blitt litt for mange ganger skuffet.

Er det sant?
Jeg synes jo gangstergreiene er greie nok, men det er når Scorsese tar for seg åndelig tematikk jeg synes han utmerker seg som regissør, slik som fks Last temptation of Christ, Kundun, Bringing out the dead, og Silence.
Dernest er jo musikkbiografiene hans noen av de beste av sitt slag; No direction home, Last Waltz, Shine a light, Living in the material world, etc.
Man burde jo nevne Taxi Driver og Raging bull også, men de er vel allerede ganske velkjent, og (med rette) annerkjent.
Det er åpenbart ikke alle filmene hans som treffer alle, men det kommer jo av at han er en spennende regissør som gjerne prøver på forskjellige ting, King of Comedy, og After Hours, er vel blant de underligere komedier som er laget av en mainstream regissør.
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...