Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Rush i dag, og må si at det virkelig er årets film foreløpig for min del. Wow. Utrolig intens film, og veldig godt skuespill. Fantastisk å se på også, elsket cinematografien!

 

Enig, herlig film. Likte også soundtracket. Sangen "Lost but won" minner til tider utrolig om castamere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

http://www.youtube.com/watch?v=bilJ6USz-6k&feature=c4-overview&list=UUReABscl9mYkIDkoPYkvAIA

 

http://www.youtube.com/watch?v=UylG6gLosQY&feature=c4-overview&list=UUReABscl9mYkIDkoPYkvAIA

 

http://www.youtube.com/watch?v=P9ZU7hIWcic

 

Kult.......

 

45 år siden : Olsenbanden dansk premiere

40 år siden : Dynamitt Harry prøvde og kutte ut pilsen i "OB og DH går amokk"

35 år siden : Henki Kolstad var tilbake , denne gang som Mester Hansen......og DH var blitt Data-Harry lol

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324




From Russia with Love 50. jubileum i dag.......


-Connerys favoritt av de 6 han lagde.


-Robert Shaw gikk senere til å spille fiskern Quint i Haisommer


-Pedro Armendariz var sprekksyk under innspillinga så hans scener måtte filmes først , han begikk selvmord på sykehuset mai '63......hans sønn er oxo død dessverre, han spilte presidenten i Med rett til å drepe.....


-Daniela Bianchi var #2 i Ms World eller noe slikt......


-Lotte Lenya aka Klebb var visst den mannejegern i følge regissør Young , lol

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Inviter Datasmurf over på filmkveld.

 

Ja, det hadde vært noe.

 

Hvor kjøper dere filmer fra stort sett?

 

Play og Platekompaniet, vanligvis. Og alle steder hvor det er salg og de har filmer jeg er interessert i.

 

 

Så nettopp igjen "Hrafninn flýgur", i forbindelse med at jeg anbefaler den for avisa jeg jobber i, og det er fortsatt min favorittfilm om vikinger. Har sett den nok ganger nå, til at jeg ikke trenger tekster lenger heller. Føler meg ikke stødigere i islandsk, akkurat, men jeg vet hva som foregår og når det foregår, og hva de snakker om, så det passer meg utmerket. Må få sett de to andre filmene i trilogien snart …

Lenke til kommentar

Synes fortsatt islandsk som skriftspråk minner om en tegneserie-figur som sitter på ramma sliter med å få ut no.
"No offense Iceland!"

On-topic, så The Great Gatsby med madammen i går, skuffet over all CGI-bruken men hadde vel mye med budsjett å gjøre.
Var også en modig avgjørelse å bruke moderne hip-hop i soundtracket, men sånn blir det vel når man inkluderer "Jay-Z".

Føler ikke filmen var noe mer enn "helt grei", Di Caprio og Tom Edgerton sto frem som de beste skuespiller-prestasjonene, men de hadde kanskje et større følelses-register å spille på også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...