Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Dette er virkelig en lite givende diskusjon, må jeg si.

 

 

Menja. Jeg så Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader i går. Helt gjennomsnittlig film. Synd Izzard ikke lenger ga liv til rotta, og jeg synes fortsatt at de kunne vært litt mørkere av seg. Av merkelige årsaker synes jeg fortsatt at den gamle BBC-produserte TV-serien fra 80-tallet er bedre og drar meg bedre inn i historien.

 

Og er det bare meg, eller de filmene klipt veldig rart? Synes det var veldig kaotisk å se på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

(Jeg skjønner heller ikke hva dere snakker om. Går det virkelig ann å diskutere rekkefølger på film? it is what it is)

 

De skulle egentlig filme OHMSS i 1965/66 men pga snemangel ble det YOLT i stedet.

Lenke til kommentar

Jeg fant akkurat ut at Oldboy er andre filmen i en trilogi. Jeg digger Oldboy, men anbefales det å se de andre og?

Den første, Sympathy for Mr. Vengance, er i min mening skampletten i trilogien, men den er grei å få med seg. Lady Vengance er fantastisk og på noen få måter bedre enn Oldboy.

 

Klarer ikke komme med særlig mye mer utfyllende nå, for det er visst litt lenge siden jeg så dem kjenner jeg :p

Lenke til kommentar
Jeg fant akkurat ut at Oldboy er andre filmen i en trilogi. Jeg digger Oldboy, men anbefales det å se de andre og?

 

Trilogi og trilogi Fru.Blom, det kalles vel det uten at det egentlig ER det.

Men ja helt klart, samtlige filmer i "hevn-trilogien" er verdt å se, disse filmene var noen av døråpnerne mine til Asiatisk film.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg reciveren min til å godta DTS HD osv fra ps3 spilleren min, med BD spilleren min merker den automatisk hva slags lyd som kommer ut, men ikke med ps3, jeg har kalibert PS3 til å sende ut HD DTS og HD dolby

 

Slim eller Phat? Mener det hadde seg slikt at phat ikke hadde "ekte" DTS lyd eller noe lignende.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Jeg fant akkurat ut at Oldboy er andre filmen i en trilogi. Jeg digger Oldboy, men anbefales det å se de andre og?

De er først og fremst en tematisk trilogi om hevn, så du slipper heldigvis bekymre deg for å ha begynt i feil kronologisk rekkefølge, dette gjør ingenting spør du meg. Og JA, anbefaler sterkt å se de to andre filmene i trilogien, i tillegg til regissørens nyeste film Thirst.

 

Den første, Sympathy for Mr. Vengance, er i min mening skampletten i trilogien, men den er grei å få med seg. Lady Vengance er fantastisk og på noen få måter bedre enn Oldboy.
Dette synes jeg høres utrolig merkelig ut, jeg er av totalt motsatt oppfatning. Alle filmene er veldig bra, men jeg tror jeg har sett Sympathy for Mr. Vengeance flest av alle. Elsker den "rare" stemningen og alle karakterene i filmen.

 

Litt nysjerrig på hvordan folk rangerer Park sine filmer, spesielt Thirst om man har sett den. Min liste ser slik ut:

 

1. Oldboy

2. Thirst

3. Sympathy for Mr. Vengeance

4. Lady Vengeance

5. Joint Security Area

6. I'm A Cyborg, But That's Okay

 

Selv om jeg mener Oldboy er den beste filmen kommer den aldri til å bli så bra ved gjensyn som første gang jeg så den, det irriterer meg litt :(

Lenke til kommentar

Jeg fant akkurat ut at Oldboy er andre filmen i en trilogi. Jeg digger Oldboy, men anbefales det å se de andre og?

 

Absolutely. Sympathy for Mr. Vengeance er steinbra - jeg likte den like godt som Oldboy - og selv om at jeg personlig synes Lady Vengeance ikke helt kan måles med de to første, er den fortsatt høyt ansett. Anbefaler deg å skaffe hele trilogien. :)

 

 

PS: Mens vi prater om koreansk film; Noen her som har sett Castaway On The Moon? Filmen er originalt utgitt for noen år siden, men hadde vel premiere rundt om i landet bare for en liten stund siden. Noen reaksjoner på den? Hører mye lovord, den virker skikkelig interessant. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...