Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg endelig skulle få med meg noen Bergman-filmer. Så Persona, og likte den veldig godt. Fikk ikke akkurat samme opplevelsen med Det Syvende Innseglet, som jeg rett og slett synes var usammenhengende, kjedelig, overpretensiøs og egentlig ganske meningsløs. Bare jeg som har misforstått den helt?

Lenke til kommentar

Har hatt to syn med Det Syvende Innselget, fyrste gang kan eg ikkje akkuratt sei at eg blei bergteken, men den var verkeleg vert eit gjensyn for min del. Har også sett Persona og Smultronstället men kan ikkje sei eg vart så yverbeigeistra for dei. Har Fanny Och Alexander liggandes, kanskje det er den eg skal sjå i kveld.

Lenke til kommentar

Noen her som vet om Seven Years in Tibet er en bra film? Har sett traileren og lest litt om den, men lurer fælt på om den er verdt en titt.

Den er absolutt verdt en titt - Pitt gjør sitt som vanlig! Men jeg ville ikke lest og studert filmen noe særlig mer, jeg er redd du da ødelegger litt.
Lenke til kommentar

Etter å ha sett den traileren frykter jeg enda en film som The Adjustment Bureau, der man tar for gitt at ingenting er tilfeldig. Det er ikke sikkert at dette gjelder for "Another Earth", men at to parallelle verdener skal eksistere samtidig og inneholde de samme personene, fordrer også en slags skjebne som "ordner" at folk møter hverandre og får barn. Så i hvilken grad er det en skjebne i filmuniverset, og hvordan gjør det filmen bedre hvis alt som skjer er forhåndsbestemt? I beste fall er det en kronglete måte å få fram et budskap som drukner i dette problemet: Uansett hva man gjør så hjelper det ikke mot skjebnen. The Adjustment Bureau løser dette problemet på en måte som får meg til å lure på hvorfor man ville lage filmen til å begynne med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...