Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

yoo

 

Kom over denne her.

Dette er altså movie props fra Back To The Future. Ikke screen used. ^^ Bare indentiske. Altså helt like. Men jeg bare lurer på en ting.

Altså jeg har faktisk kjøpt dette selv. :p Men bare lurer på om er det egentlig lov til å selge ting man har laget selv ? Fordi dette er jo laget helt selv av brukeren, og han selger masse vis av dette. Han har budrunder på dette hele tiden, og de ender som regel fra 20 dollar til 30 dollar. Noen som vet ?

Lenke til kommentar

Det skal sies at jeg så filmen for første gang nå i år, så jeg har kanskje ikke det nostalgiske forholdet til filmen som jeg mistenker en del andre har.

 

 

Eller så kan det ha noe med å gjøre at filmen er ufattelig godt laget ut i fra de ressursene de hadde på den tiden filmen kom?

Hva i all verden har dette å si for en god filmopplevelse? Jeg driter i om filmen er lavbudsjettert, høybudsjettert osv, gammel eller ny, så lenge den er underholdene.

 

"Åja, dette var en gørr kjedelig film, men den er jo tross alt fra 1972 og kostet i underkant av 50 000,- å lage, 9/10."

 

 

Skal være den første til å innrømme at det var rotete skrevet, men så tok du også sitatet ut fra "sammenhengen".

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forstår er første filmen boken, mens andre filmen er mer tiden som - vel de finner opp :wee:

 

Slik det først var ment skulle Film 1 omhandle selve "The hobbit" mens film 2 skulle knytte The hobbit opp mot Lord of the Rings, dvs tiden etter at Bilbo kommer hjem til når Gandalf kommer på besøk til Bilbo's 111 bursdag.

Lenke til kommentar

Ble "tvunget" med på kino i kveld. Kan ikke si at jeg gledet meg vilt til Fritt Vilt 3. Delvis pga opplevelsen med fjortiser og hele pakka og delvis fordi det tross alt var en norsk skrekkfilm jeg hadde i vente. Men det var ikke så ille. Publikum var bedre enn forventet på tross av at snittalderen nok var den samme som aldersgrensa. Kom et og annet høyt "BØ", men ellers tolererbart. Filmen var også som forventet. Blir mange usannsynlig dumme scener, dialoger og valg, men det er jo så og si sjangertrekkene. :whistle: Skal likevel si at jeg til tider lot meg underholde godt også. Men så er jeg typen som gliser og ikke skjelver under skrekkfilmer. Alt i alt en helt grei kinotur.

Lenke til kommentar

yoo

 

Kom over denne her.

Dette er altså movie props fra Back To The Future. Ikke screen used. ^^ Bare indentiske. Altså helt like. Men jeg bare lurer på en ting.

Altså jeg har faktisk kjøpt dette selv. :p Men bare lurer på om er det egentlig lov til å selge ting man har laget selv ? Fordi dette er jo laget helt selv av brukeren, og han selger masse vis av dette. Han har budrunder på dette hele tiden, og de ender som regel fra 20 dollar til 30 dollar. Noen som vet ?

 

Ingen som vet ?? Har selv startet litt for morro skyld også og lage diverse props fra filmer. Men har jeg foreksempel lov til å legge dem ut på ebay eller qxl for salgs da ? Han er linket til har jo solgt flere hundre av disse her, og han har laget dem helt selv. Privat person.

Lenke til kommentar

Jeg så Mr. Nobody på lørdag og jeg må si at det er en av de vakreste filmene jeg har sett på mange år. Utrolig flott visuelt, strålende soundtrack og original og vakker historie. Delvis Sci-Fi og delvis drama/romanse blandes sammen til en av de filmene jeg er desidert mest glad for å ha sett.

 

IMDB:

Nemo Nobody leads an ordinary existence at his wife's side, Elise, and their 3 children until the day when reality skids and he wakes up as an old man in the year 2092. At 120, Mr. Nobody is both the oldest man in the world and the last mortal of a new mankind where nobody dies anymore. But that doesn't seem to interest or bother him very much. The only questions that preoccupy him in the present is whether he lived the right life for himself, loved the woman whom he was supposed to love, and had the children whom he was meant to have... now his purpose is to find the right answer.

 

Utrolig flott film som jeg sterkt anbefaler til alle. Kanskje litt kunstnerisk for noen, men se den likevel!

 

http://www.youtube.com/watch?v=GyQ3YQ9hlgQ

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i sonefri BD spiller? Googla litt, men uten hell.

 

Oppo BDP-83 og BDP-83SE selges ferdig modifisert til sonefri på DVD og regionfri på BD, av httech.no. Til dels stive priser; henholdsvis 5 990,- og 9 990,- :whistle:

 

Nå har jo Oppo offentliggjort sin nye spiller BDP-93, og 83 (og 80) fases ut. Så hvordan tilgjengelighet på 83 og pris på 93 blir, gjenstår og se.

BDP-93 spiller 3D BD'er, ellers ingen store forskjeller til 83.

Takker for info:)

Prisene var relativt stive ja. Men synes ikke den billigste var så aller værst. Er så mye som blir utgitt i USA som ikke kommer her at det er verdt det. Tenker da mest på DVD'er egentlig. Samt Criterion.

Lenke til kommentar

Uff, begynte på Enyas glimrende album Watermark og fikk instant LOTR-vibber. Fy så som jeg gleder meg til desember og årets gjensyn med trilogien. LOTR er for min del noe som går over film, sådan helt umulig å sammenligne med "vanlige filmer". De er som et familiemedlem - helt umulig å sammenligne med dine beste venner.

 

http://www.youtube.com/watch?v=sQ9NOV3KNpY&feature=related

 

Soundtracket er også totalt uslåelig. Det er få andre temaer som slår meg så hardt gang på gang og trilogien har jo en lenger rekke av dem. Dagens random LOTR-rant.

Endret av tjalla
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Merker meg at SAW 3D vil ha absolutt aldersgrense på 18år?

Det vil vell si at jeg strengt tatt ikke kan ta med min bedre halvdel siden hun ikke fyller 18år før starten av neste år?

 

Ganske teit ettersom jeg har kunne ta henne med på de to foregående Saw filmene fordi da var det ikke absolutt grense.. Noen idé om hvordan jeg skal kunne få henne med inn?

Fullstendig uaktuelt å se uten henne!

Lenke til kommentar

Når vi er inne på Ringenes Herre filmene, noen flere som har fått med seg at det skal være et maraton fredag 05.11.2010 til 06.11.2010 i storsalen på Colosseum?

Veldig lite informasjon rundt nettopp dette og jeg har selv aldri vært med på noe "kinomaraton" før så jeg aner ikke hva det går i!

 

Har vell aldri seriøst vurdert noe sånt før heller, men lurer på om jeg ikke skal slå til på Ringenes Herre!

Store spørsmålet er hvordan det hele fungerer, startet det ved midnatt også sendes alle tre filmene fortløpende? Må du punge ut for full pris (3x vanlige kinobilletter?)

 

Og viser de helt vanlige utgaver, eller extended? Er alltid litt kjipt å se vanlige "short" utgave etter å ha blitt vandt til extended DVDene!

Lenke til kommentar

Uff, begynte på Enyas glimrende album Watermark og fikk instant LOTR-vibber. Fy så som jeg gleder meg til desember og årets gjensyn med trilogien. LOTR er for min del noe som går over film, sådan helt umulig å sammenligne med "vanlige filmer". De er som et familiemedlem - helt umulig å sammenligne med dine beste venner.

 

http://www.youtube.com/watch?v=sQ9NOV3KNpY&feature=related

 

Soundtracket er også totalt uslåelig. Det er få andre temaer som slår meg så hardt gang på gang og trilogien har jo en lenger rekke av dem. Dagens random LOTR-rant.

 

Så vanvittig enig. Noe jeg aldri skal slutte med er å se LOTR-trilogien med barndomdsvennene og brødrene mine i juletider. Har vært en tradisjon helt siden filmene kom.

 

Nå fikk jeg frysninger og gåsehud av å høre det soundtracket, for øvrig...

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...