Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare meg, eller minner Trainspotting veldig om en Guy Ritchie-film? (evt. motsatt, hvis du bryr deg om kronologi)

 

Åssen da?

 

edit: Bortsett fra at de er britiske, bruker mye popmusikk og fancy klipping. Og det er vel en viss likhet mellom dassscena i Trainspotting og den siste boksekampen i Snatch. Men det er evigheter siden jeg så Trainspotting, så jeg er usikker.

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Neste på lista over filmer jeg må se snart er vel "The Great Dictator".

 

Ikke forvent deg så alt for mye.

 

 

Nei jeg har ingen forventninger egentlig til akkurat denne filmen, hvilket er ganske digg.

 

Det er ikke fordi jeg tror filmen er ubeskrivelig bra som gjør at jeg vil se den, mer at jeg vil se en annen Chaplin film enn "The Gold Rush(med lyd)" sånn at jeg får utvidet horisonten litt.

 

 

Folk sier jo også at Caligari ikke er et "must" å se, men kommer til å prøve å få sett den, samme med den gamle franske stumfilmen "Reisen til Månen" eller hva den heter på godt norsk, rett og slett fordi jeg har lyst å få med meg spennvidden innen film-mediet.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller minner Trainspotting veldig om en Guy Ritchie-film? (evt. motsatt, hvis du bryr deg om kronologi)

Trainspotting idag faktisk. Det må være den barske engelsken (Skotsken), som forbinder dem to. Snatch og Lock Stock er utrolig lik (no duh), men på en litt annen måte en Trainspotting, som handler litt mer om det å være rusmisbruker. Jeg aner endel seriøsitet i filmen, mens Snatch/Lock Stock bærer preg av vill humor og action.

Lenke til kommentar
Neste på lista over filmer jeg må se snart er vel "The Great Dictator".

 

Ikke forvent deg så alt for mye.

 

 

Nei jeg har ingen forventninger egentlig til akkurat denne filmen, hvilket er ganske digg.

 

Det er ikke fordi jeg tror filmen er ubeskrivelig bra som gjør at jeg vil se den, mer at jeg vil se en annen Chaplin film enn "The Gold Rush(med lyd)" sånn at jeg får utvidet horisonten litt.

 

Da ville jeg heller sett en av hans andre filmer. T.eks. Modern Times, City Lights, The Kid, osv.

 

Folk sier jo også at Caligari ikke er et "must" å se, men kommer til å prøve å få sett den, samme med den gamle franske stumfilmen "Reisen til Månen" eller hva den heter på godt norsk, rett og slett fordi jeg har lyst å få med meg spennvidden innen film-mediet.

 

Caligari er så absolutt ikke et "must" å se, men om du ser den, sørg for å se den ferdig; uten slutt er den verdiløs. Jeg ville anbefalt deg å se noe annet istedet, t.eks. en av Dr Mabuse-filmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...