Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange her inne som er oppdatert på James Cameron sitt neste sci-fi epic, Avatar? Skal komme ut sent i 2009, har vært i post production nå i to og et halvt år og skal visstnok inneholde den aller sykeste filmteknologien noensinne. Er så langt ikke så veldig mye info om filmen, men mannen bak prosjektet er James Cameron, så mine forventninger er hvertfall skyhøye.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Mange her inne som er oppdatert på James Cameron sitt neste sci-fi epic, Avatar? Skal komme ut sent i 2009, har vært i post production nå i to og et halvt år og skal visstnok inneholde den aller sykeste filmteknologien noensinne. Er så langt ikke så veldig mye info om filmen, men mannen bak prosjektet er James Cameron, så mine forventninger er hvertfall skyhøye.

 

Nei, men gleder meg sinnsykt. James Cameron - sci-fi - Sigourney Weaver :D

Lenke til kommentar
The live action elements of the movie will be filmed with a dual lens stereoscopic camera co-developed by James Cameron. The camera has two lenses separated by the same distance that our human eyes are. The lenses are able to focus on a close object by slanting inward, the same way your eyes do when you to attempt to look at your own nose. The end result should be the most convincing 3D cinematic experience ever.

 

It will be a hybrid - ie 60% computer-generated imagery and 40% live-action. The CGI elements in the movie will play such a pivotal role that two years of post production have been set aside for WETA (the New Zealand based special effects company founded by Peter Jackson) to work on unprecedented photorealism. In short, when the movie is released, audiences should not be able to tell what's real, and what's CGI.

 

Hellige helvete.

Lenke til kommentar
"In short, when the movie is released, audiences should not be able to tell what's real, and what's CGI."

 

 

Det måtte komme.

Jeg er skeptisk, det samme ble vel sagt om Beowulf?

I Beowulf syntes jeg det var lett å se at det ikke var ekte, føltes mer som spillgrafikk.

Lenke til kommentar
"In short, when the movie is released, audiences should not be able to tell what's real, and what's CGI."

 

 

Det måtte komme.

Det samme ble sagt om Neo i Matrix-oppfølgerne, men hvis du ikke klarer å se at scenen hvor han flyr vekk fra flammene er dataanimert så har du stirret på skjermen for lenge.

 

Dette høres dog veldig interessant ut, jeg gleder meg til å se den på kino.

Lenke til kommentar
Litt på side-linja, hva gjør dere som har barn med eks Disney filmene. Kjøper dere dobbelt opp? det er jo ikke til å unngå å få riper i dem...

 

Aldri fått riper i hverken DVD eller Wii-spillene. Dog har jeg opplevd å få tv'en og alle dørene i leiligheten nedtusjet med sprittusj. Lite artig der og da, men noe å le etter når man tenker tilbake. :wee:

Lenke til kommentar
Vil en person som ikke kan engelsk få glede av å se Wall-E på engelsk?

Vedkommende kommer nok til å kjede seg under filmen, vil jeg tro. Visuelt vil det nok være en fryd å se på, men man går jo glipp av dialogene (også handlingen) hvis man ikke forstår hva som blir sagt. Da kan jeg dra frem portugisisk såpeserie fra ferien ifjor - fryktelig dårlig, tragisk skuespill og skjønte knapt hva som ble sagt. På lik linje med Cæsar her til lands, muligens værre. Endte opp med å se CNN/BBC på kveldene på hotelrommet. =/

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at TV-serier generelt har mye høyere score på IMDB enn filmer? Det finnes titalls TV-serier med over 9.0, noen er tilogmed over 9.5. Mens i filmverdenen har vi kun 5 filmer over 9.0, og ingen over 9.2.

 

Noen teorier?

Fordi ingen stemmer paa TV-serier med mindre de elsker den og leter spesielt etter den for aa kunne gi den topp-karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...