Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ikke igjen den artikkelen jeg tenkte på, men har funnet frem et par linker du kan se på :)

Denne nevner blant annet sessionstore som var det jeg tenkte på, i tillegg til korrupte bokmerker. Se om det hjelper. Ellers har Mozilla support en artikkel om forskjellige grunner til at Firefox kan fryse. Og til slutt et google søk som ser ut til å finne noen treff angående problemet du opplever.

 

Du får se om noe av dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Hmm, det sr ut som det er gankse vanlig problem :) .

Og hva er et 'korrupt bokmerke' (annet enn korrupt favoritt)? Hvordan kan jeg finne ut om det er korrupt? Siden jeg har ~400 favoritter via stumbleupon, noe som vil ta laaang tid å gå igjennom.

Har ikke noe problem med minnebruk for Firefox, den bruker sånn ca så mye jeg kan forvente, et par hundre MB.

Jeg bruker også Avira Antivir, men fant ikke ut at det skulle være noe fælt.

 

Sånn nå, har jeg sett ca 2 timer med flashfilmer (er vel det det heter) via Firefox uten problemer, andre ganger så trenger jeg som sagt ikke gjøre noe før ting begynner å gå sakte.

Ikke får jeg innstallert Chrome heller, om jeg skal se filmer :p .

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er noen nettsider her og der som trenger passord og brukernavn.. og FF husker de aller fleste, så jeg enten slipper å logge inn i sin helhet, eller i det minste så er det for meg bare å klikke "logg inn" når jeg kommer dit da user/passw står i feltet..

 

Men, det er noen sider som ikke blir husket / lagret.. hvorfor? Mulig å gjøre noe med det?

 

 

Takk, takk :)

Lenke til kommentar

Myste sånn fort igjennom..

 

Men, fikk forståelsen av at dette gjalt en slags feil i FF!?

 

Jeg vet ikke helt om mitt "problem" er en direkte feil, eller bug.. Passordene jeg tenker på, er mitt personnummer på nettbanken min (ikke autokode og passord i java-en), og f.eks på skolenettet..

 

Eller er det slik at ALLE passord og brukernavn KAN huskes!?

 

Takk, igjen.. og beklager for eventuelt dobbeltsvar..

Lenke til kommentar

Det er mer at noen sider (som oftest nettopp nettbanker osv.) ber nettleseren om å ikke huske passord, eventuelt ikke ber om å huske det (hårfin forskjell, husker ikke helt hvilken det er). Uansett så kan det overkjøres med forskjellige metoder. Et "bokmerke" med en javascript-snutt som fikser det. Nevnte javascript-snutt som greasemonkey script. En egen utvidelse og muligens noen andre metoder. Alle er hvertfall nevnt i linken jeg ga deg :)

Lenke til kommentar

Den beste måten å minimere plassbruken i Fx er å installere Classic Compact theme og Classic Compact Options og så flytte alle knapper og adresselinja over på én verktøylinje. Classic Compact Options kan du blant annet gjøre om menyen til et eneste ikon som du spør om.

 

Hvis du bare skal gjøre menyen liten kan du bruke Tiny Menu.

 

:)

Her er hvor minimal UIen på Fx kan bli med Classic Compact, som gjør den ene verktøylinja jeg har enda smalere:

post-76055-1262791660_thumb.png

(Har selvfølgelig mye større vindu når jeg ikke tar screenshot :p)

Bookmarks toolbar er redusert til en eneste mappe.

Raden med blå firkanter nederst er Download Statusbar, den forsvinner når jeg trykker clear downloads. :p

I tillegg kan man gjøre som johome foreslår og slå av tabs-rekken når man bare har en tab i innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...