Gå til innhold

Firefox tråden (Spørsmål, råd, nyheter o.l.)


Gaston

Anbefalte innlegg

Kan jeg endre tastatursnarveier? For å reåpne en lukket fane må man trykke cmd+shift+t, jeg vil at det skal brukes cmd+shift+z.

Bruk Keyconfig! :)

Hvis du problemer med at den "ikke er kompatibel" kan du bruke MRTech Toolkit til å "gjøre den kompatibel".

 

Har tenkt å bytte fra Opera til FF, pga. dårlig støtte for Opera på mange nettsider. Men jeg kan ikke bytte med mindre jeg kan importere passordene fra Opera Wand, så noen tips?

Tar jeg ikke helt feil så spør Firefox automatisk om den skal importere diverse fra IE eller Opera under installasjonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Som oftest kommer de frem når du går inn på siden for første gang og er deretter cachet. Vet at f.eks xmarks har muligheten til å ta med favicon når man synkroniserer bokmerkene :)

Fant problemet, faktisk med en tilfeldighet!

Det var at FF var satt til å aldri huske historikk (innstillinger -> personvern) og dermed heller ikke faviconene.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har et lite problem med FF, det er at det føles som nesten hvert 30-40. sekund så stopper hele FF opp i noen sekunder og alt jeg gjør registreres, men virker som det 'lagres' et sted og gjør alt på en g ang etter denne 'lastinga' er ferdig. Dette merkes spesielt godt på flashspill og filmer på youtube.

Hadde problemet før jeg installerte windows 7 og, men gadd ikke gjøre noe med det, men nå vil jeg ha en slutt på det og lurer på om dette er noe vanlig, eller om jeg (dessverre) er unik her.

 

Heh, det skjedde 6 ganger mens jeg skrev dette innlegget.

Lenke til kommentar
stating that Bing's privacy policy is better than Google's

Hvorfor skal han absolutt ha oss til å velge pest fremfor kolera? Hva med å anbefale oss andre søkemotorer i stedet for?

 

Selv bruker jeg en rekke søkemotorer alt etter hva jeg søker etter. Men når det står mellom Google og Bing så velger jeg Google av helt andre grunner enn privatlivets fred. Grunner som ikke nevnes i artikkelen.

Lenke til kommentar

Personvern kommer ganske langt ned på lista over prioriterte egenskaper jeg ser etter i en søkemotor. Treffsikkerhet er satt i høysetet og google var den som oppfylte kravene best. Hvordan situasjonen er nå og hvordan Bing er på treff vet jeg ikke, men holder nå på vanene mine. Har ikke sett argumenter som for meg gjør det verdt å bytte.

 

Nok en gang må det presiseres at uttalelsen er fra en ansatt i Mozilla og personen sier dette som sin personlige mening. Mozilla som organisasjon/selskap har på ingen måte oppfordret folk til å vike fra google. Det ville vært å skyte seg selv i foten!

 

Vi kommer nok til å ha google som standard søkemotor i Firefox en stund fremover ;)

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har et lite problem med FF, det er at det føles som nesten hvert 30-40. sekund så stopper hele FF opp i noen sekunder og alt jeg gjør registreres, men virker som det 'lagres' et sted og gjør alt på en g ang etter denne 'lastinga' er ferdig. Dette merkes spesielt godt på flashspill og filmer på youtube.

Hadde problemet før jeg installerte windows 7 og, men gadd ikke gjøre noe med det, men nå vil jeg ha en slutt på det og lurer på om dette er noe vanlig, eller om jeg (dessverre) er unik her.

 

Heh, det skjedde 6 ganger mens jeg skrev dette innlegget.

 

Rettelse: Det er kun bildet og museklikk osv som fryser, mens lyden spiller av helt fint.

 

Addons jeg bruker er autopager, download statusbar, stumbleupon og adblock plus.

Eliminering er så kjipt :p .

 

Fikk tips om at det kan være firefox som lagrer history ganske ofte, det er ikke umulig at det hender med et jevnt intervall. (Hendte to ganger mens jeg skrev denne siste setningen)..

Noen måte å sette denne tiden til noe annet? Eller ganske enkelt å lagre det når en ny tab åpnes og ikke oftere?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Etter installering av et tema og et par utvidelser har jeg endelig fått krympet verktøylinjen så den ikke dekker halve skjermen min.

post-75225-1260910168_thumb.png

Sånn burde det være som standard synes jeg :yes:

 

Edit: Det jeg har innstallert er:

autoHideStatusbar:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1530

Tiny Menu:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1455

Stratini-Stripe Point Nine:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/13006

Endret av Cannibal Helsekost
Lenke til kommentar
Prøv å slå av Autopager.

 

Bruker den ikke selv, men fra "Addons siden" :

AutoPager automatically loads next pages when you reach the end of a page

Hmm, virker som når jeg starter firefox på nytt (selv via restart via addons) så fungerer det en stund. Og det å ha på eller av autopager gjorde ingen forskjell, og det er en elskbar addon.

Så er det noe i firefox som gjør noe ca hvert 10. sekund, som kanskje kan bruke mye minne etterhvert eller noe sånt?

Siden det skjer når firefox har stått på en stund tror jeg. Ganske vanskelig å peke ut noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...