Gå til innhold

Tråden for tekniske Gothic 3 problemer


Anbefalte innlegg

Spillet låser seg her også, med E6600, X1900XT og 2 GB ram.

[klipp]

Men det skal ikke være slik at man må tweake og streve ræva av seg for å få ett spill til å fungere, [klipp]]

I hear ya!

 

Litt pussig å tenke på at selv de med cutting edge maskiner (siste skrik i highend CPU og ATi) sliter så bigtime. Hva er det Piranha har testet på egentlig? Eller jobber betatesterne på prototyp-labben til nvidia og Intel?

 

Sett med bakgrunn i loadscreenen fra Nvidia, og resultatene du selv beskriver, bekrefter det min teori om at de kun har tweaket for Nvidia.

 

- Dra med villsvin eller andre ting til landsbyen, så kan du risikere at de dreper hele byen.
Hihi!.. Ja

 

- Å trekke ut 1 og 1 fra en flokk på 15 stykker er ikke problem, man kan drepe ALT med bare pil og bue. Skyte, løpe, skyte, løpe osv osv. Teit.
Pulling er jo veldig vanlig i spill, så akkurat dette holder jeg ikke imot G3. Jeg synes linkingen av mob-cluster er ganske variert. Lettere å pulle bandits enn snapper f.eks. jeg synes også at det er et kvalitetsstempel at man kan spille som archer.

 

Nei, rart at folk kan synes dette er bedre enn Oblivion, ett spill som ikke er spillbart får 4/6 og 6/6 i Norske aviser. Latterlig.  :thumbdown:

7112057[/snapback]

Jeg, også, men jeg tipper at du også er TES-lojalist med den avataren du har.

 

Grunnen til at så mange synes det er bra skyldes nok mye at folk synes det er kult å like noe som ikke alle andre liker, gir dem en slags merkverdig hard-core følelse. Jeg synes det forøvrig er rart at folk sier Oblivion er light og G3 hard-core... Det meste er faktisk likt, og G3s character building er faktisk et action-rpg tre.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

It's all good :)

 

Piranha har dreti seg en del ut med The Guild 2 og beklageligvis. Begynner nå å bli en god stund siden release date på dette spillet, og for de fleste er det helt uspillbart pga. bugs, CTD hvert femte minutt bl.a.

 

Tydelig at "Kvalitets-sjekking" har blitt en landsby i Afrika for dem.

Endret av MetaBaron
Lenke til kommentar

Har merket at spillet går mye glattere med alt på High enn med alt på Low for min del iallefall. Hakker litt av og til på High, så satte det ned til low. Fatter ikke at jeg har spillt så mange timer med alt på low når spillet flyter mye bedre på High + mye bedre grafikk, kan se lengre etc. Sint på meg selv nå.

Noen som vet hvordan man slår av "locken" man får på fiender/venner når man sloss? Er jo håpløst å sloss ved siden av noen til tider. Skulle hjelpe noen Rebels å ta ut Orcs, og den jævla locken låste seg jo helt tilfeldig. Skulle ta ut orcene, stod rett bak en orc og skulle gi den et hardt slash med sverdet. Visste ikke at det stod en Rebel bak meg igjen. Selvsagt gjorde "autolocken" slik at jeg snudde 180 grader og drepte Rebelen. Dette skjedde 3 ganger! Alt pga jeg ikke selv får velge hvilken retning jeg skal slå i. Håpløst.

Lenke til kommentar
Har merket at spillet går mye glattere med alt på High enn med alt på Low for min del iallefall. Hakker litt av og til på High, så satte det ned til low. Fatter ikke at jeg har spillt så mange timer med alt på low når spillet flyter mye bedre på High + mye bedre grafikk, kan se lengre etc. Sint på meg selv nå.

Noen som vet hvordan man slår av "locken" man får på fiender/venner når man sloss? Er jo håpløst å sloss ved siden av noen til tider. Skulle hjelpe noen Rebels å ta ut Orcs, og den jævla locken låste seg jo helt tilfeldig. Skulle ta ut orcene, stod rett bak en orc og skulle gi den et hardt slash med sverdet. Visste ikke at det stod en Rebel bak meg igjen. Selvsagt gjorde "autolocken" slik at jeg snudde 180 grader og drepte Rebelen. Dette skjedde 3 ganger! Alt pga jeg ikke selv får velge hvilken retning jeg skal slå i. Håpløst.

7140897[/snapback]

Har opplevd dette selv alt for mange ganger. Sjekk Controls om det er en måte å veksle target lock på, mener jeg så noe sånt.

Ellers, no idea :(

Lenke til kommentar
- Å trekke ut 1 og 1 fra en flokk på 15 stykker er ikke problem, man kan drepe ALT med bare pil og bue. Skyte, løpe, skyte, løpe osv osv. Teit.

 

Nei, rart at folk kan synes dette er bedre enn Oblivion, ett spill som ikke er spillbart får 4/6 og 6/6 i Norske aviser. Latterlig.  :thumbdown:

7112057[/snapback]

 

Akkurat det kan man jo gjøre i Oblivion også, bare at det er lettere å gjøre det der..

 

Synes G3 overgår Oblivion på de fleste måter.

7132343[/snapback]

 

Sikkert hvis du vil ha et spill som ikke funker så...

 

Prøvd Gothic 3, det har potensiale, men foretrekker heller Oblivion som faktisk funker som det skal. Gothic spillene har alltid hatt problemer og bugs. De som lager det må være elendige på kodingen. Det skal ikke være så store forskjeller på buggs fra pc til pc!

7133233[/snapback]

 

Mitt spill funker nå. Har ikke kræsja en eneste gang. Eneste bug jeg har opplevd er folk og dyr vandrer igjennom steiner av og til.

Lenke til kommentar

Jeg ble drept av et villsvin igjen i dag... hehe, jeg stod faktisk oppe på en stein så det ikke skulle få tak i meg. Problemet var at istedet for å bli stoppet av steinen sprang villsvinet inn i steinen og ble stående å stange meg i stortåa - evig stunlock------død hero. Tok også ut en hel leir med banditter i en evig venstremusspamklikk. Er jo lett så lenge alle venter på tur :D

 

Jeg har talt

Lenke til kommentar
[klipp] Tok også ut en hel leir med banditter i en evig venstremusspamklikk. Er jo lett så lenge alle venter på tur :D

7145693[/snapback]

Jepp, bandit'er er skikkelig pushover i forhold til boar og shadowbeast. Hvorfor er det slik?

 

Dette er dog ikke noe som er unikt for G3. Baldurs, Icewind og NWN har også det samme (altså at creatures ofte er tøffere enn mennesker, til og med menneske bosser)

Lenke til kommentar

Jeg har:

Amd Athlon 64 x2 4600+

2 GB Ram

ATI Radeon X800 XT

 

Fikk maskinen i går og har akkurat installert den.

Har lagt inn den dual-core optimiser greia, men

ellers ikke lagt inn noe mer... er det noe annet jeg

burde gjøre med tanke på dual-core?

 

Prøvde med ATI sine orginale drivere først, også

Omega drivers etterpå. For meg så ser det ut som

om omega drivers fungerer bedre, men har ikke

målt fps.

 

Akkurat nå, om jeg får henda i en no-cd patch, så tror

jeg jammen meg at jeg kommer til å bruke den, for

cd-en spinner og spinner... :-(

Lenke til kommentar
Her er løsningen som ble redningen for meg.

Jeg postet i begynnelsen av tråden med sykt mange feil, nå spiller jeg på høyeste instilling og helt glatt (utenom noen loade pauser når jeg oppdager mye nytt på kartet)

 

Se i signaturen min for hardware.

 

Intel dual-core - skru av den ene kjernen, problem solved!

Lastetiden er kortet ned fra 3min+ til 30sec og jeg har ikke opplevd frys/reboot/guru eller noe på en hel dag med spilling (I have no life :p)

 

Og, merk dere at i ge3.ini så har de tastet inn feil hvor mye minne speedtree skal ha å rutte med på High instilling. Legg til en 0 på slutten.

7137861[/snapback]

 

Hvordan skrur man av den ene kjernen?

Trenger hjelp med fixe dette spillet før jeg kaster hele shittet i veggen :p

Lenke til kommentar
Her er løsningen som ble redningen for meg.

Jeg postet i begynnelsen av tråden med sykt mange feil, nå spiller jeg på høyeste instilling og helt glatt (utenom noen loade pauser når jeg oppdager mye nytt på kartet)

 

Se i signaturen min for hardware.

 

Intel dual-core - skru av den ene kjernen, problem solved!

Lastetiden er kortet ned fra 3min+ til 30sec og jeg har ikke opplevd frys/reboot/guru eller noe på en hel dag med spilling (I have no life :p)

 

Og, merk dere at i ge3.ini så har de tastet inn feil hvor mye minne speedtree skal ha å rutte med på High instilling. Legg til en 0 på slutten.

7137861[/snapback]

 

Men herregud, funker ikke Intel Dual-core skikkelig i det spillet heller? Kastrer meg if I'm wrong men, Intel Dual-core logoen vises jo under oppstart? HAHA! Patch patch patchpatchpatch!

Lenke til kommentar
Her er løsningen som ble redningen for meg.

Jeg postet i begynnelsen av tråden med sykt mange feil, nå spiller jeg på høyeste instilling og helt glatt (utenom noen loade pauser når jeg oppdager mye nytt på kartet)

 

Se i signaturen min for hardware.

 

Intel dual-core - skru av den ene kjernen, problem solved!

Lastetiden er kortet ned fra 3min+ til 30sec og jeg har ikke opplevd frys/reboot/guru eller noe på en hel dag med spilling (I have no life :p)

 

Og, merk dere at i ge3.ini så har de tastet inn feil hvor mye minne speedtree skal ha å rutte med på High instilling. Legg til en 0 på slutten.

7137861[/snapback]

 

Men herregud, funker ikke Intel Dual-core skikkelig i det spillet heller? Kastrer meg if I'm wrong men, Intel Dual-core logoen vises jo under oppstart? HAHA! Patch patch patchpatchpatch!

7147920[/snapback]

 

Tror det er korrekt :!:

 

Det sies at det kommer en patch om 5-6 uker:( De kunne godt gi ut en liten hotfix eller noe ASAP. Driter i om noen av questene og slik er bugga, de kunne heller tatt de i en senere patch mener nå jeg, er frys/reboot problemet som gjør meg forbanna...

Endret av Hawkn
Lenke til kommentar

Utrolig at så mange finner seg i så mange feil. Dette er grunnen til at jeg ikke kjøper (nye) dataspill. I hvilke andre bransjer godtas det at man tar fullpris for et uferdig produkt? Jeg har store problemer med å se for meg at en bileier vil være fornøyd med en splitter ny bil som lekker olje.

Lenke til kommentar

Trenger kraftig hjelp her. Har fått noen tips inne på tråden "Gothic 3: Fantastisk spill tross noen bugs." men føler dette er mere riktig tråd.

 

Dette er hva som skjer:

 

1. Spillet starter.

2. Reklamene kommer opp og det vises at jeg ligger på rundt 950-1000fps under reklamene.

3. Komme inn i Menyen det er her det skjærer seg. (se bildet under for mere info)

Som dere ser så er bakgrunnen helt hvit og muse-pekeren er bare en hvit firkant.

 

4. Jeg kan trykke på New Game men da blir hele skjermen hvit og ingenting skjer.

5. Trykker jeg på Credits så får jeg en video som funker 100%

 

 

Legg merke til over Credits og Quit Game så er det en hvit firkant, dette er muse pekeren.

untitled.jpg

 

Dette har jeg prøvd:

1. Prøvd med Omega driveren = Funker ikke

2. Avinstalert Omega driveren + AtiTool i sikkerhets modus ved hjelp av Driver Cleaner, og deretter instalert den nyeste Ati driveren = Funker ikke

3. Innstalert spillet med den DX som følger med = Funker ikke

4. Innstalert spillet med den nyeste DX (oktober) = Funker ikke

5. Reinstalert det igjen, flere ganger = Funker ikke

6. Prøvd med både "Orginalen" og den Patchede versionen. = Funker ikke

 

Som dere ser så har jeg prøvd det meste, uten resultater. Begynner nå og blir skikkelig desp og har flere ganger hatt lyst til og brenne hele spillet.

 

Takker veldig stort for hjelp. (Vis det finnes)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...