Gå til innhold

Tråden for tekniske Gothic 3 problemer


Anbefalte innlegg

Spillet låser seg her også, med E6600, X1900XT og 2 GB ram.

 

Så kommer det opp ei rute hvor det står, "where is the guru?"

 

Kommer meg akkurat ut av den første byen, så klikker det, testa for 3. gang nå, men gir opp.

 

Leste at noen har avinnstalert alt og avinnstalert skjermkortdriverne, for så å bytte ati driverene ut med 6.8.

 

Men det skal ikke være slik at man må tweake og streve ræva av seg for å få ett spill til å fungere, betalt ska de ha, men å lage noe som faktisk fungerer klarer de ikke!

 

Utrolig irriterende, nekter å drive og avinnstalere ting for å få ett spill til å funke, ny patch takk!! :nei::thumbdown:

 

Ellers så spilte jeg sikkert 20 timer på broderen sin PC, mye bugs ellers også, bare 2 klikk på hans PC. (3500+, 7800GTX 2GB ram)

 

- Å sloss med andre folk på laget er bare "nonsense", man kan ikke stoppe vedkommende man sloss med, så kan løper inn i døden.

 

- Arenaen i fiskelandsbyen funker ikke hos meg, den første orken kommer ut i ringen, men kan ikke slå han.

 

- Noen byer har ikke nok quests til at man kan bli venner med alle. Hvis man hjelper slavene for mye så kommer man seg ikke inn til "lederen"

 

- Dra med villsvin eller andre ting til landsbyen, så kan du risikere at de dreper hele byen.

 

- Å trekke ut 1 og 1 fra en flokk på 15 stykker er ikke problem, man kan drepe ALT med bare pil og bue. Skyte, løpe, skyte, løpe osv osv. Teit.

 

Nei, rart at folk kan synes dette er bedre enn Oblivion, ett spill som ikke er spillbart får 4/6 og 6/6 i Norske aviser. Latterlig. :thumbdown:

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en feil... tror det må være en bug. Kom til Fahring eller hva det heter. Der gjorde jeg masse quests for å komme inn, men da jeg skulle drepe lurkerne for hunteren traff jeg ham en gang med sverdet. Da vi hadde drept dem var han blid, jeg fikk xp, lp, rep og penger men da jeg kom opp i landsbyen igjen ble alle sure og føy på dem.

 

Jeg sa til meg selv at dette skal de få angre på og det fikk de. Da jeg hadde utslettet alle flyttet rebels inn.

 

Her starter problemene. Jeg kan prate med de i byen men de på slottet hater meg. Og det etter at jeg har frigjort byen for orcs. Nå håper jeg bare at det ikke er et fire chalice der inne som jeg aldri vil få på grunn av dette.

 

De jævla rebels kan dra seg til hælvette, jeg får ikke engang lootet byen uten at de sier hands off. Og alt der inne er MITT!

 

Noen som vet hvorfor rebels jager meg ut av en by jeg akkurat her frigjort for dem?

Lenke til kommentar

Jeg har fått opp sånn merkelig stygg console ting mens jeg spiller. Jeg ser f.eks hvilken sang som spilles. Veldig plagsomt, fordi det er med gule bokstaver og tall og det dekker mye av skjermen.

 

Forstår ikke hvorfor den er der, den var der ikke igår, den kom når jeg begynte å spille idag igjen.

 

Finner ingen 'console' knapp i control options heller.

 

 

Noen som vet hvordan jeg kan få det bort?

Lenke til kommentar

Spec:

Amd athlon 3400?

1GB ram

Radeon 850XT

 

Sliter veldig med hyppig lag som kan vare i flere sekunder:(, men når spillet først går glatt (noe som skjer sjeldent) så ligger jeg stabilt på 30fps+, med medium settings;/

Noe man kan gjøre for å fiske den forbanna lagginga?=)

Ødelegger spillet helt;(

Endret av termi.-
Lenke til kommentar
- Å trekke ut 1 og 1 fra en flokk på 15 stykker er ikke problem, man kan drepe ALT med bare pil og bue. Skyte, løpe, skyte, løpe osv osv. Teit.

 

Nei, rart at folk kan synes dette er bedre enn Oblivion, ett spill som ikke er spillbart får 4/6 og 6/6 i Norske aviser. Latterlig.  :thumbdown:

7112057[/snapback]

 

Akkurat det kan man jo gjøre i Oblivion også, bare at det er lettere å gjøre det der..

 

Synes G3 overgår Oblivion på de fleste måter.

Lenke til kommentar
- Å trekke ut 1 og 1 fra en flokk på 15 stykker er ikke problem, man kan drepe ALT med bare pil og bue. Skyte, løpe, skyte, løpe osv osv. Teit.

 

Nei, rart at folk kan synes dette er bedre enn Oblivion, ett spill som ikke er spillbart får 4/6 og 6/6 i Norske aviser. Latterlig.  :thumbdown:

7112057[/snapback]

 

Akkurat det kan man jo gjøre i Oblivion også, bare at det er lettere å gjøre det der..

 

Synes G3 overgår Oblivion på de fleste måter.

7132343[/snapback]

 

Sikkert hvis du vil ha et spill som ikke funker så...

 

Prøvd Gothic 3, det har potensiale, men foretrekker heller Oblivion som faktisk funker som det skal. Gothic spillene har alltid hatt problemer og bugs. De som lager det må være elendige på kodingen. Det skal ikke være så store forskjeller på buggs fra pc til pc!

Lenke til kommentar

Her er løsningen som ble redningen for meg.

Jeg postet i begynnelsen av tråden med sykt mange feil, nå spiller jeg på høyeste instilling og helt glatt (utenom noen loade pauser når jeg oppdager mye nytt på kartet)

 

Se i signaturen min for hardware.

 

Intel dual-core - skru av den ene kjernen, problem solved!

Lastetiden er kortet ned fra 3min+ til 30sec og jeg har ikke opplevd frys/reboot/guru eller noe på en hel dag med spilling (I have no life :p)

 

Og, merk dere at i ge3.ini så har de tastet inn feil hvor mye minne speedtree skal ha å rutte med på High instilling. Legg til en 0 på slutten.

Lenke til kommentar
Kanskje betatesterne ble overfalt av villsvin. :ph34r:

7135321[/snapback]

 

HAHAHAHA! Seriøst, ligger nesten på gulvet og griner, SÅ morsomt var det!

 

- tidlig på morran...

 

HELT seriøst,

min maskin:

 

AMD64 3200+

Gainward Geforce 6600GT

1GB RAM

1 typ udefragmentert windows partisjon (fra helvete).

Windows XP pro

 

Jeg har nesten ingen skikkelige problembugs, egentlig. Det finnes småting som at været forandrer seg hvis jeg quicksaver også loader rett etterpå og det er regn istedet for sol <----hehe, STORT problem :p Villsvinene og de andre one-attack-spammerne har jeg godtatt. Folk er for lette å ta one-on-one (ser ut som at one-attack-spammingen funker for player også...) FPSen min hadde vært mer stabil om jeg hadde hatt mer RAM tenker jeg, men egentlig er jeg fornøyd. Kjører på en mellomting av medium og high innstillinger (lave shadow innstillinger) i 1024x768 oppløsning. Hadde jeg hatt "litt" bedre skjermkort hadde nok spillet kjørt ganske glatt FPS-messig i 1280x1024 på High. Det virker heller ikke som om det er store forandringer på FPS om jeg skrur fra 1.4 shaders til 2.0 eller 3.0 shaders, noe som er positivt.

 

En liten feil til jeg har er at lensflare er om natta.... ser litt teit ut med stjerner og en skarp lensflare midt på skjermen. Det virker heller ikke som om den lensflaren er særlig gjennomsiktig...

 

Jeg har derimot fått oppleve at jeg har fått inn siste skudd med buen og tar opp sverdet for å møte fienden face to face, og med en gang jeg skal til å slå så legger min helt sverdet tilbake i sliren, som om han har tenkt å bli pasifist (i dette tilfellet en død pasifist). Denne feilen har vel også blitt nevnt tidligere.

 

Jeg har heller ikke brukt nok magi til å sett nevneverdige bugs på det området, kjører warrior/paladin build. En feil kan nevnes, og det er at spillet lagger de få gangene jeg velger å fyre av en fireball scroll.

 

Har heller ikke sett noen tegn til den gjennomsiktige bugen som mange har pratet om (ser vann i tønner og sånn gjennom char).

 

Loadingtidene har jeg ikke så mye å utsette på heller, 15-20sec på en quickload er noe jeg kan akseptere. Hovedpoenget med en quicksave/load er jo egentlig at du skal slippe å klusse med menyen, ikke for at saving/loading skal gå fortere.

 

Det eneste problemet jeg har som er virkelig annoying er lagginga som hovesakelig skjer når du springer omkring "ute i det fri". I byene/landsbyene er dette et lite problem da det er lite lagging, men ute kan det være skikkelig dritt. Der kan det til og med oppstå 3-6sekunders lagg. Men, jeg ser fort at dette er et minneproblem, hvert fall på min pc, jeg har sett denne typen lagg før og blikket mitt dras automatisk mot "harddisktenkelyset"(aka Den store SATAN) på kabinettet -----> konstant rødt :D Hadde tenkt å oppgradere til 2GB uansett så det er ikke no stress. Har lagt merke til at det går glatt om du springer rundt på samme område en stund, da går det over.

 

Det vises at Gothic 3 har en STOR del bugs ja, men det var vi jo alle klar over etter at Piranha Bytes begynte å dra tilbake en hel del kopier av spillet og de satte igang produksjon av patcher... Det kommer nok til å komme en del patcher til dette spillet etterhvert, og forhåpentligvis blir mange av de skikkelig fæle bugsene som mange folk har bli forvist bort fra Myrtana av Piranha Bytes jernhånd! :)

 

Jeg har talt

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Liten men irriterende feil:

Fiender gjemmer seg i veggen når de prøver å komme bort til deg. De kan bli sittene fast eller plutselig komme ut en annen vegg og "kick your ass".

7105208[/snapback]

Det har jeg ikke sett, men jeg har sett at Denzel Washingt.. ehm... Wenzel løper hvileløst rundt i Cape Dun og løper på veggen, og "prøver" å løpe igjennom.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...