Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trøtt, pisser mye og er tørst "hele" tiden.


jvik

Anbefalte innlegg

Tja som topic sier så er det noe jeg sliter med. Om natta er det opp hver fjerde time ca fordi jeg må pisse. Det resulterer i at jeg aldri får ei god natt søvn...så jeg er slapp og trøtt hele tiden. I "natt" sov jeg fra 18:00 til 15:00 i dag (!) der jeg var oppe ca hver tredje/fjerde time fordi jeg måtte på do. Er rundt 20 minutter siden jeg våkna og er enda helt "fjern"...veldig trøtt og vil bare sove videre. Har prøvd og drikke veldig lite i timene før jeg skal sove men det hjelper ikke.

 

Er dette symptomer på noe? Eller syter jeg bare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare et lite stikk i fingeren som skal til. Om du kjenner noen med diabetes kan du jo bare spøre om å få måle blodsukkeret, så får du sjekke åssen det er uten å gå til legen en gang ;) Men uansett, sånn skal det ikke være, så lurt å dra til legen å få sjekke ut litt!

Endret av Pepsi-Max
Lenke til kommentar
Jeg er 21...er det virkelig mulig at jeg kan ha hatt diabetes over en lengere periode?

Tja, jeg følte meg dårlig i mellom 1 og 2 måneder.. Drakk utrolig mye, og måtte på do hele tiden!

Burde jeg ringe fastlegen min eller sykehuset?

Det er vel ett fett, bare du får testet det ganske kjapt. helst i morgen!

Hva skjer om jeg har diabetes da? Sprøyter og greier...huff.

Det er mulig. Om du har type1: jepp!

Lenke til kommentar
Det er lite trolig at du har diabetes I ettersom at du ikke har blitt veldig syk noe som hadde vært et resultat hvis man ikke hadde fått insulin.

7098461[/snapback]

Symptomene mine var akkuratt slik han beskriver det, og jeg har type 1.

 

Gratulerer med diabetes :ph34r:

7098596[/snapback]

 

Hvor lang tid gikk det før du opptaget at du hadde Diabetes I? Man skal bli alvorlig syk hvis man ikke får i seg insulin over en kort periode, derfor tror jeg han har type II.

Lenke til kommentar

Leser litt på nettet nå og blir litt skremt av symptomene..spesielt fra denne siden:

 

Her

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

* You are always thirsty

* You pass water excessively

* You always feel tired

* You sometimes suffer from blurred vision

* You often get cramps at night

* You often get infections

* Your wounds heal slowly

* You often get thrush or genital itching

* Your hands and feet often feel numb

 

De 3 første er jo "grei", det har jeg hatt en stund nå. Men dem som skremmer meg er nr 4, 5 og den siste. Får ofte slik numhet i hendene mine. Noen ganger er de så kraftige at jeg får problemer med å skrive/holde en blyant/penn.

 

LOL! Blir jo helt paranoid av å hobbyspekulere i sykdommer når du sitter hjemme. Kan ringe fastlegen min mellom 10:00 - 13:00 i morgen, så da hører jeg hva han sier.

Lenke til kommentar

Har lyst til å tro at det ike er diabetes du har fått, men har vondt for det.

Alle symptomene leder desverre mot diabetes.

 

Selv om alt virker utrolig kjipt i starten så ordner det seg! Det funker faktisk helt fint å leve med det. Merker nesten ikke at jeg har det lenger. Alt går av seg selv. Må man bajse, så bajser man. Er man sulten så spiser man. Og når man spiser så bare setter du litt insulin. Finnes mange måter å gjøre dette på. Sprøyter/pumper osv. Men forbered deg på å bli lagt inn på sykehuset.. Og der blir du til de har regulert blodsukkeret og fått det stabilt og gitt deg opplæring til å klare å regulere det selv. Det kan ta alt fra 4 dager til to uker. Lå selv på sykehuset i 6 dager midt i juletiden. Ikke moro :no:

 

Uansett: Lykke til! Om du trenger en diabetiker å prate med (noe som kan finne seg å være veldig hjelpsomt) så kan du legge meg til på msn =)

 

Btw: diabetes er litt kult..

TJOHEI!! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...