Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trøtt, pisser mye og er tørst "hele" tiden.


jvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiser vel ikke sunt, desverre. 21 år, bor aleine så det blir mye enkelt. Spiser ute sikkert mer enn 2 ganger i uka. Er 172cm ca og veier rundt 60kg. Kan spise så mye jeg vil uten at jeg blir feit (yay).

 

Neglene har jeg ikke peiling på...de er nå bare der.

 

clvn og aleck, hadde dere numhet i hendene før? Det føles som du ikke har noe "kraft" i hendene..når du knytter den sammen f.eks, så føler du deg veldig svak. Vanskelig og skrive/holde en blyant/penn.

 

Håper og tror at jeg ikke har diabetes. Er sikkert noe så enkelt som vitamin mangel eller noe...

 

Men siden testen er såpass enkel så tar jeg kontakt med fastlegen min i morgen.

Endret av jvik
Lenke til kommentar

Har du problemer med øynene? Jeg hadde akkurat samme greia som deg + at jeg blei nesten halvblind over natta.. Dro til legen med en gang, tok blodprøve (besvimte fordi jeg var så sliten og trøtt og sånt) også fikk jeg vite litt seinere at jeg hadde diabetes, så var det rett til sykehuset hvor jeg var i 14 dager.. Men siden du er 21 år slipper du nok unna 14 dager.. :) Hvis det er det da så klart..

 

Edit: Og det sugde hardt!

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Har ikke noe problemer med øynene om natta. Jeg bruker briller og synet har blitt svakere med årene (er fortsatt ikke stabilt), men jeg har ikke "ondt" og jeg har aldri vært i nærheten av å besvime.

7100008[/snapback]

Hadde ikke vondt i øynene jeg, men bare plutselig når jeg sto opp så så jeg knapt to meter foran meg.. =/ Det var etter at jeg hadde vært veldig slapp og mye trøtt og sånn som du en stund..

Lenke til kommentar
Fastlegen min er en opptatt fyr så jeg fikk ikke noe time før 01/11/06. Da skulle jeg møte fastende klokken 10:00.

 

Samme greia i natt  :(

7103141[/snapback]

 

Dra på legevakta!

 

Det gjorde jeg, da jeg følte meg så dårlig at det nesten var skremmende. På innleggelsespapirene sto det "haster" og jeg ble sendt rett på akutten.

 

Dra på legevakta! De tar deg som regel i mot med en gang. Fastlege tar for lang tid. Om blodsukkeret ditt viser for høyt blir du sendt på sykehuset for å stabilisere det, ta masse tester blablablabla.

 

Få orden på det så snart som mulig! Ang nummenhet i hendene: Ja.. Jeg mener å huske noe slikt. Var utrolig slapp.. Lykke til!! Skal holde meg oppdatert på denne tråden.. Er litt "spent" her nå.

Lenke til kommentar
Fastlegen min er en opptatt fyr så jeg fikk ikke noe time før 01/11/06. Da skulle jeg møte fastende klokken 10:00.

 

Samme greia i natt  :(

7103141[/snapback]

Fastleger har som regel akuttimer. Da må du ringe til legekontoret på morgenen, og du får tildelt en time i løpet av dagen. Ville forsøkt det i morgen tidlig, hvis du ikke drar på legevakten.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Tja som topic sier så er det noe jeg sliter med. Om natta er det opp hver fjerde time ca fordi jeg må pisse. Det resulterer i at jeg aldri får ei god natt søvn...så jeg er slapp og trøtt hele tiden. I "natt" sov jeg fra 18:00 til 15:00 i dag (!) der jeg var oppe ca hver tredje/fjerde time fordi jeg måtte på do. Er rundt 20 minutter siden jeg våkna og er enda helt "fjern"...veldig trøtt og vil bare sove videre. Har prøvd og drikke veldig lite i timene før jeg skal sove men det hjelper ikke.

 

Er dette symptomer på noe? Eller syter jeg bare?

7096414[/snapback]

 

Begynnelse på diabetes? :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er nok ikke type II, da er ikke symptomene så klare. Har du diabetes så bør du også "satse" på at du har type I. Det jeg lurer på er: Er du overvektig?

Lenke til kommentar
* You are always thirsty

* You pass water excessively

* You always feel tired

* You sometimes suffer from blurred vision

* You often get cramps at night

* You often get infections

* Your wounds heal slowly

* You often get thrush or genital itching

* Your hands and feet often feel numb

 

 

 

 

Vel, mye av det der stemmer.

1. Nå og da er det som om jeg bare springer mot vasken med et glass i hånden

2. Trutter og går når jeg må

3. Å, trøtt er jeg alltid, men jeg holder meg gående en hva som skulle skje

4. Ganske ofte! Kan et kroppstriks der jeg gjør det og gjør synet ufokusert også :!:

5. Når jeg er alvorlig trøtt og holder på å sovne sittende i senga har det skjedd :ermm:

6. Er forkjøla nesten 10 av 12 måneder i året

7. Har ganske gamle gamle arr.. og skorper som ser ut til å bare komme og sette seg på meg..

8. Bare når jeg har jogget

9. Ingen morgen uten å ikke føle føttene sine..

 

 

Men syk føler jeg meg ikke

 

 

Humøret er på topp, er aktiv når jeg må eller føler for det (ganske ofte!). Jeg sover ikke på skolen. Sitter og følger med

 

 

 

Hey. 2 arr jeg har hatt på knyttneven har forsvunnet :D Men nå har jeg ett på handleddet, et gammelt et på armen, 2 kutt ved albuen, et par merker på høyre arm, knærna ser ut som om noen hadde kjørt en "raspe" over, på låret har jeg arr fra jeg var liten da jeg trakket på et jordhvepsbol (de bet! Det høres sykt ut, men jeg mistet litt av låret pga BITT av jordhveps armè) og ellers noen småskrammer på brystkassen (etter noen kviser :S ) og diverse andre skader. Det burde være alt!

 

 

*humre litt høyt mens jeg trekker meg ut av tråden!* :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...