Gå til innhold

Nytt kategoriforslag: Psykologi og mental helse


Ønsker du en slik kategori?  

74 stemmer

  1. 1. Ønsker du en slik kategori?

    • Ja
      42
    • Nei, det holder med Helse
      30
    • Vet ikke/ingen formening.
      2


Anbefalte innlegg

Se topic.

 

Mulig dette kan bli en underkategori i "Helse" under "Samfunn". Psykologi og mental helse er veldig viktig, men fremdeles til en stor grad tabuisert i dagens samfunn. Syns vi kunne hatt et forum hvor man kan diskutere slike ting, be om hjelp, gi råd osv. Gjestefunksjon burde også bli tillatt på et slikt sted.

 

Mvh

cun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en slik kategori bør vel forøvrig moderatorene ha litt lenger lunte til fordel for de som har problemer. Om en for eksempel har et problem med at de føler seg oversett og tråkket på, tror jeg ikke at det er så veldig lurt å stenge tråden for å linke til en annen en, dårlig eksempel muligens. Men dette er jo kan hende noe kun jeg ser på som et problem og ikke kommer til å være et problem, men er noe jeg kunne tenke meg å diskutere når det kommer til en slik kategori.

 

Jeg stiller meg egentlig nøytral til dette forslaget, men med en hellning over til at det skal bli en kategori.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

*Bump*

 

Jeg tror nok ikke dette blir nok ikke aktuelt med det første. Men det kan bli det i fremtiden. Helse har vært en stor suksess og om veksten fortsetter så kan det blir mer aktuelt med underkategorier i fremtiden. Men ikke på det nåværende tidspunkt. Men forslaget er notert og vi har det i bakhodet for fremtiden. Legger til en poll.

 

 

Brukere får fortsette å gi sine innspill :)

Lenke til kommentar

Jeg stemte nei. Det kommer endel spørsmål om psykisk helse på helseforumet, og psykisk helse går tross alt som helse det også. Jeg synes ikke at forumet skal deles opp for mye, da det kun blir rotete.

Da synes jeg heller moderatorene skal lage en stickey hvor det står at forumet også er for psykisk helse.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest en del utrolige idiotiske svar på ganske enkle spørsmål i sex og samliv-forumet må jeg nesten være imot kategorien. Det er så enkelt for folk som ikke har noen anelse hva de snakker om å si "jeg tror at.." eller enda verre "det er sånn at..", og ofte er det umulig å vite om denne personen vet hva de snakker om eller om de bare er en tilfeldig unge som deler sin mening om psykiske lidelser. Jeg ser for meg en del tråder hvor folk bretter ut om seg selv og problemene sine hvor det eneste svaret burde være "Snakk med foreldre/foresatte/lærer/helsesøster, så ordner du psykologtime", hvor all slags andre svar kan komme inn og gi trådstarter dårlige idéer.

 

Er det en ting det ikke er mangel på her i verden, så er det hobbypsykologer.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest en del utrolige idiotiske svar på ganske enkle spørsmål i sex og samliv-forumet må jeg nesten være imot kategorien. Det er så enkelt for folk som ikke har noen anelse hva de snakker om å si "jeg tror at.." eller enda verre "det er sånn at..", og ofte er det umulig å vite om denne personen vet hva de snakker om eller om de bare er en tilfeldig unge som deler sin mening om psykiske lidelser. Jeg ser for meg en del tråder hvor folk bretter ut om seg selv og problemene sine hvor det eneste svaret burde være "Snakk med foreldre/foresatte/lærer/helsesøster, så ordner du psykologtime", hvor all slags andre svar kan komme inn og gi trådstarter dårlige idéer.

 

Er det en ting det ikke er mangel på her i verden, så er det hobbypsykologer.

8372415[/snapback]

Jeg må si meg enig her. Av og til er problemene folk legger ut om så alvorlige at det trengs dyktigere mennesker til å svare, ikke bare nerder som kutter segen gang i blant fordi ting er litt kjipt.

Lenke til kommentar
Omtrent alle trådene der handler om fysisk helse, da. Tror en egen kategori ville gjort fokuset større og bedre.

7021027[/snapback]

 

Spot on! Same situation at Music forum ;)

 

Men angående Helse, tror kanskje et nytt forum hadde økt aktiviteten. Pluss jeg er fortsatt for et mer fokus på samfunn og kultur diskusjon.no enn et hardware diskusjon.no forum, så stemmer ja.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...