Gå til innhold

Her er GeForce 8800-detaljene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir åpenbart snakk om å oppjustere ytelsen uten å øke strømforbruket, heller enn å senke strømforbruket.

7019195[/snapback]

For øverste high-end kortene blir det nok det. Men ser man på 7800GTX 256MB til 7900GT, som har omtrent samme ytelse, sankt strømforbruket en del.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Argumentene som taler imot GDDR4 minne nå vil jeg vel tro er prisen og tilgjengligheten.

 

nVidia har brent seg på tilgjenglighet til high-end minne før (les: GeForce 7800GTX 512MB)

7019321[/snapback]

For ikke å nevne "goe' gamle" Ge Force FX 5800!

 

Nei, jeg har samme filosofi mht. strømforbruk som Simen1, jeg har og kommer til å fortsette med passivt kjølte skjermkort. Foreløpig er 7950 GT det kraftigste jeg kan få, og jeg får nøye meg med den. Jeg spiller for det meste strategispill likevel, så disse topp-kortene kan seile sin egen sjø for min del. Men jeg synes det er underlig at i disse tider hvor AMD og Intel kappes om å ha de mest energieffektive prosessorene, både på bærbart og stasjonært, så kjører ATI/Nvidia et kappløp som får den utskelte Netburst-arkitekturen til å virke som en god idé... :nei:

 

Nei, jeg savner en virkelig nyvinning innenfor grafikkprosessorer, a la det vi har sett på CPU-siden, med mer jobb gjort per klokkesyklus, og strømgjerrige løsninger.

Lenke til kommentar
Mr.Burns ;p : Vet du noe om når refresh av g80 trolig vil finne sted?

Jeg vet ikke noe mer enn deg, men syklusen er vanligvis på rundt 6 måneder.

 

Må forresten si at jeg ikke var klar over at et x1950 Xtx drar like mye strøm som et GF 7950 GX2 under load! Regnet med at single kort dro mindre strøm, men..

7020166[/snapback]

Selv med to GPU'er har 7950GX2 "kun" ~45% flere transistorer totalt enn X1950XTX, og med at 7950GX2 er klokket en del lavere havner dem på rundt det samme.

Lenke til kommentar
Husk at kortet på bildet er en 1. revisjons prototype. Mye kan og trolig vil endre seg fra nvidias første interne prototyper til kortprodusentenes egne designer. Blant annet kjøleløsning.
Jasså?? For meg ser det ut som et falsum.... :cool:

Edit: Jeg mener dette alså: http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2006/10/01/28295.jpg

Nei, det er et ekte bilde...

7025678[/snapback]

Det er et bilde ja... Men av hva?

Hvorfor vifte på en vannkjølt løsning?

Lenke til kommentar
beklager å bryte opp deres snikksnakk men spør her fremfor å danne en ny tråd: Er dette skjermkortet verdt å vente på eller kan man like godt kjøpe Geforce 7950 GX 2 ?

7028846[/snapback]

Vel, nå vet vi ikke hvordan det vil yte ennå så noe fasitsvar på det kan vi neppe gi deg. Men med en veiledende pris på 500$ bør GTS-utgaven havne på omtrent det geforce 9750GX2 koster nå. Nye kort til samme pris bruker å yte bedre. Jeg vil gjette på at det yter vesentlig bedre og dermed gjør 7950GX2 overflødig og klart for en rask utfasing. 1GiB rask GDDR3, 2 GPUer og 2 kretskort er neppe billig å produsere så jeg tror nvidia vil være interressert i å få det raskt ut av markedet og 8800GTS raskt inn.

 

8800GTX vil ligge en prisklasse over (650$ veiledende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...