Gå til innhold

Hva tror dere om dette UFO opptaket?


Anbefalte innlegg

Hvem sier at de vil ha kontakt med oss,eller "ta over kontrollen"? Det ville vel skjedd for lengst hvis det var det hensiktene var. Hva heller med et så enkelt ord som "Observere"?

7029812[/snapback]

 

Absolutt ikke jeg, tror ikke at vi har hatt eller vil få kontakt med utenomjordiske vesener på mange millioner år, pga. vår relativt korte eksistens, og tilhørende korte radius radiobølgene våre har fart. Men, mange andre sier det, det blir til og med nevnt i denne tråden på 1.5 sider.

 

Jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at vesen som har teknologi til å reise mellom solsystem, ikke har teknologi for å holde seg skjult mens de observerer, men i stedet må blottlegge seg svevende noen hundre meter over bakken.

 

Selv vi mennesker har teknologi som gir mer enn god nok oppløsning for slik observasjon fra rommet. I tillegg sender vi ut en diaré av informasjon gjennom radio- og tv-signaler, så vil ikke tro det skulle være noe spesiellt behov for å flyte 5 meter fra WTC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se forøvrig Alien Interview-filmen. Mange eksperter mener denne er ekte.

hvilke eksperter? hva begrunner dem det med?

7028829[/snapback]

Videotapen har vært til tekniske undersøkelser, bl.a hos en såkalt "image analyser", som mente øynene så veldig ekte ut og at den tekniske strukturen på opptaket gjorde det troverdig. Michael Heseman, visstnok en av Europas fremste UFO-forskere er også positiv fordi settingen virker troverdig. Det samme mener ufo-forskeren Sean Morton, som hevder at hjertepulsen og lyssettingen er realistisk fordi "grey"ene er lysømfintlige. Han mener også at forfalskere ikke ville tenke på å filme gjennom vindu og at nakken til vesenet er i senter under hodet. Robert Dean, en ex "army intelligence analyst" i NATO, som hevder å ha kjennskap til det han kaller "the little guys" mener den er autentisk.

 

Det er en dokumentarfilm som heter "Area 51 the alien interview", som bl.a. handler om videoen og granskingen av den og om vitenskapsmenn som har gått ut med at de har forsket på en UFO og UFO-motor i Area 51:

 

http://www.amazon.com/Alien-Interview-Area...n/dp/6304908873

Endret av Tor79
Lenke til kommentar
Sealion: Det er ikke gitt at romvesenene, eller "grey" som rasen kalles, er fra steder langt unna jorda. Mange mener de er fra fremtiden eller fra en annen dimensjon. "String-teorien" i fysikken gir rom for andre dimensjoner.
"Som rasen kalles?" Hvis det var sånn at man allerede hadde beviser for utenomjordisk (eller utenomdimensjonelt) liv, så ville mange av dagens vitenskaplige hypoteser ikke lengre være hypoteser. Vi ville ikke teorisert om flere dimensjoner hvis vi hadde beviser for dem, og vi ville ikke brukt milliarder av dollar på å lete etter liv på Mars eller intelligente radiosignaler blant kosmisk stråling, hvis vi allerede hadde møtt "de andre" og til og med katalogisert de som "en rase".

 

Men det er jo nytteløst å argumentere mot forutinntatte "troende", for de vil oppfatte denslags som "cover up". Og det stemmer godt med deres egne konspirasjonteorier omkring disse "farkostene" og deres "romfarere" og "hemmeligholdelsen" rundt disse "fenomenene".

 

:D Så egentlig gir jeg blaffen. For meg må dere gjerne tro hva dere vil. Hvis dere har glede av det.

Lenke til kommentar

Nå gidder jeg ikke å lese absolutt alt i denne artikkelen, men det å kjøre i lyssetshastighet, (eller noe overhode i nærheten) villle gjort at vi heller så en brennende ildkule på himmelen istedenfor at "UFOen" bare forsvant.

(ettersom dette ikke erverdensrommet, men i vår atmosvære)

 

Bare det faktum at vi vet at dette er full overhode ("uten problemer") å fake på amatørbasis gjør det litt skeptisk?.

Lenke til kommentar
"Som rasen kalles?" Hvis det var sånn at man allerede hadde beviser for utenomjordisk (eller utenomdimensjonelt) liv, så ville mange av dagens vitenskaplige hypoteser ikke lengre være hypoteser. Vi ville ikke teorisert om flere dimensjoner hvis vi hadde beviser for dem, og vi ville ikke brukt milliarder av dollar på å lete etter liv på Mars eller intelligente radiosignaler blant kosmisk stråling, hvis vi allerede hadde møtt "de andre" og til og med katalogisert de som "en rase".

7030531[/snapback]

Det er ikke nødvendigvis tilfelle.

"Grey"ene lyver visstok mye og prøver å manipulere mennesker. De påståtte menneskekroppsdelene i de nedstyrtede UFOene i Aztech i Mexico og voldssammenstøtene tyder på at de ikke nødvendigvis har gode intensjoner overfor menneskene. Det er derfor ingen beviser på hvor de kommer fra, det være seg en annen dimensjon, Mars eller der de selv visstnok hevder å komme fra, som er en planet i krettsløpet rundt den røde stjernen "Beetleguise". Den største teorien blant de som angivelig har kommunisert med dem er derimot at de kommer fra Mars. Det

kan derfor faktisk være med å forklare hvorfor USA bruker enorme ressurser på å komme seg til Mars.

 

Men det er jo nytteløst å argumentere mot forutinntatte "troende", for de vil oppfatte denslags som "cover up". Og det stemmer godt med deres egne konspirasjonteorier omkring disse "farkostene" og deres "romfarere" og "hemmeligholdelsen" rundt disse "fenomenene".

7030531[/snapback]

Jeg er nok ingen forutinntatt "troende" på dette, jeg har bare tatt til meg noe av informasjonen som verserer. Jeg har verken nok informasjon til å forkaste eller bekrefte noe.

Lenke til kommentar

Ja oljen våres jah xD

 

Trur de som eventuelt har kommet hit fra det ytro rom bruker noe annet enn olje til drivstoff og annet som oss.... sikker noe mer miljøvenlig og effektivt ;)

 

 

Men folkens.. dere kan vel ikke mene at VI er de ENESTE levende art i hele dette utrolig store og lite utforskede universet... det er til og med funnet levende liv fra mars eller noe,.. ikke noe store inteligent shit, men noe drit bakterier/alger eller noe sånt :p Tingen er at det må jo være noe der ute, som er mer inteligente enn oss, større enn oss, som forsker på oss... Vi forsker på hva som er under havet... fisker og lignende... sikkert noen som holder på sånn med oss også( vi er fiskene i dems øyne)... kunne ihvertfall vært sånn : :roll::yes:

Lenke til kommentar
Ja oljen våres jah xD

 

Trur de som eventuelt har kommet hit fra det ytro rom bruker noe annet enn olje til drivstoff og annet som oss.... sikker noe mer miljøvenlig og effektivt ;) 

 

 

Men folkens.. dere kan vel ikke mene at VI er de ENESTE levende art i hele dette utrolig store og lite utforskede universet... det er til og med funnet levende liv fra mars eller noe,.. ikke noe store inteligent shit, men noe drit bakterier/alger eller noe sånt :p  Tingen er at det må jo være noe der ute, som er mer inteligente enn oss, større enn oss, som forsker på oss... Vi forsker på hva som er under havet... fisker og lignende... sikkert noen som holder på sånn med oss også( vi er fiskene i dems øyne)... kunne ihvertfall vært sånn  : :roll:  :yes:

7040963[/snapback]

"Aliens" finnes det nok ganske sikkert tror jeg nå. :roll:

(tviler på at vi er de eneste)

 

Men at det opptaket var av en UFU synes jeg ivhertfall er tvilsomt. :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg quoter en grei post om emnet i en annen tråd fra Andre1983:

Radiosignaler og lys går ut på det samme; rundt 300 000 meter i sekundet; dvs et lysår er 9,460,528,404,879 km.

 

Dvs; lys beverger seg 9,460,528,404,879 km i løpet av ett år.

 

Nærmeste stjerne; nærmeste sted noe kan få nok energi til å overleve hvis det er karbon / nitrogen / klor / fluor og vannbasert liv;

 

Proxima Centauri; 4.2 lysår unna, en av 3 soler i Alpha Centauri.

 

Mange jordboere ser ut til å svelge alt for god fisk 

 

1: Reise i lysets hastighet betyr at du:

a) Ikke kan møte *en* partikkel på veien uten at du og farkosten skifter form, *drastisk* -- Mennesker vil bli omdannet til vanndamp, karbon, nitrogen og en mengde avfallstoffer, og jern vil bli omdannet til jernmolekyler og alskens salter sammen med avfallstoffene fra menneskene og resten av skipet; siden en kollisjon med *ett* støvkorn ville vært nok til å rive fra hverandre et skip på størrelse med Empire State Building.

b) Ikke kan se hvor du reiser.

En lysstråle som går i 0.5 sekunder før den treffer deg har reist 150 000 km.

En laserstråle som varer i 0.5 sekunder er 150 000 km lang.

Mengden av strålingen du vil gjennomgå i rommet er ufattelig, og mer ufattelig enn mengden, er hvor farlig den er.

 

Merk at bly stopper halvparten av gammastrålene pr tomme; fordi bly er det eneste stabile stoffet vi kjenner med en masse som er stor nok til å sannsyliggjøre at det stopper noe som helst gammastråling ved 1 tomme, utenom ustabile radioaktive isotoper.

Det forskes på stabile stoffer med større masse / tyngde = bedre lyspartikkel-absorberingsevner enn bly, men *alle* som er funnet er radioaktive / ustabile.

 

Uansett; gammastrålen som treffer ett elektron eller en kjerne i blyveggen, vil alltid

Det er *en* gammastråle som går gjennom en 10 meter blyvegg som treffer *ett* molekyl i *en* av dine celler som skal til for at du får uhelbredelig kreft på en tur som varer i noen titusener av år.

 

Og under alt dette, gjennom titusener av år ved lysets hastighet, så:

 

1) Må du ha planlagt en strålingsfri rute hvor

2) det ikke finnes og ikke kommer til å finnes *fnugg* (støv / is / stein) av noen materialer

3) fordi du ikke vil kunne se noenting de neste titusener av årene

4) samtidig så sier all sansynlighet at tyngdekraften til alt rundt og i skipet vil forstyrre og trekke så intenst at enhver kjent forbindelse mellom atomer vil opphøre, og skipet vil fordampe, med mindre akselerasjonen skjer sakte.

 

Mennesket vil aldri kunne leve lenge med mer enn 2x jordens gravitasjon, så for å akslerere i en reise gjennom rommet med noe som helst håp for å overleve, kan vi sette en grense på maximum 1.7 gravitasjonskraften av jorden.

 

59 km/t per sekund = 1.7 G

59 000 m/t per sekund = 1.7 G

16.4 meter per sekund = 1.7 G

 

Vi vil altså oppnå 300 000 000 meter per sekund, uten å vaporisere mannskapet, i en farkost med 10 meter tykke blyvegger.

 

For hvert sekund, kan vi reise 16.5 meter per sekund raskere.

Dvs: Velocity (mp/s)= 16.5 * X (sekunder)

Vi vet at skal opp i 300 000 000 meter/sekund på X sekunder:

300 000 000 = 16.5 * X --- dvs:

X= 300 000 000 : 16.5 = 18181818 sekunder

 

Som gir: (((18181818 : 60) : 60) : 24) : 365 = 0.6 år

 

Energien som kreves for å oppnå akselerasjonen er mildt sagt uoppnåelig.

 

Hvis vi skal tro Einsteins "spesielle relativitetsteori", vil den relative tiden sakke ned etter hvert som du går opp i fart -- og kraften som trengs for å videre øke farten din rett under lysets hastighet nærmest uendelig.

 

Ved 10% av lysets hastighet -- som er teoretisk mulig, så vil mennesket bruke nesten 50 år for å besøke *nærmeste* fiendtlige og ubeboelige solsystem.

 

Med alt dette i tankene:

Hvis noen "fremmede" hadde holdt til og brukt den *nærmeste* stjernen kunne de sendt signaler tilbake til oss etter 4.2 år, og vi ville hørt fra dem etter 8.4 år.

 

En reise derfra til hit, ville tatt godt over 46 år ved 10% av lysets hastighet.

 

Dersom de faktisk, tilfeldigvis, hadde poster på Alpha Centauri, tre stjerner av flere milliarder --

og faktisk hadde teknologien til å reise og besøke jorden, så tror jeg de ville brukt *litt* tid på besøket, og gjort noe mer enn bare å "tagge i noen åkre".

 

Ser vi på masse / tid / rom / lys, så er besøk ved reise (10% av lysets hastighet) eller radio (100% lysets hastighet) de eneste alternativene noen har til å møte oss på jorden. Dersom de ikke hadde noen poster på Alpha Centauri, men hadde en hjemplanet og et levbart miljø -- så vil det ta over 10 000 år før radiosignalene når dem, 20 000 år til vi får svar, og det vil ta *minst* 210 000 år til vi får besøk.

 

Igjen-- Alpha Centauri er bare 3 av 70 000 000 000 000 000 000 000 stjerner vi kan se med det blotte romteleskop-- så sjansene for at du vinner i lotto med samme rekken 3 ganger på rad er større enn for at en utenomjordisk rase med 10 000 stasjoner har en base i Alpha Centauri.

Lenke til kommentar
Men folkens.. dere kan vel ikke mene at VI er de ENESTE levende art i hele dette utrolig store og lite utforskede universet... det er til og med funnet levende liv fra mars eller noe,
Det er til og med funnet andre levende arter på Jorda. Du visste det muligens ikke, men jeg nevner i fleng tigre, aper, sjøanemoner, firfisler, bier, kyr og så videre.
Tingen er at det må jo være noe der ute,
Jepp, sannsynligheten for det er relativt stor.
som er mer inteligente enn oss,
Ja, det er ikke heeelt umulig, selv om høy intelligens biologisk sett antagelig er en arbeidsulykke. Øyne til å se med er bare på Jorda utviklet hele 40 ganger, helt uavhengig av hverandre, så det er antagelig en meget sannsynlig biologisk funksjon. Høy intelligens er foreløpig kun utviklet én eneste gang på Jorda, og er derfor antagelig en svært sjelden biologisk egenskap, også på andre verdner der ute i universet et sted.
større enn oss,
Jepp, det er sannsynlig, selv på Jorda finnes det vesner som er større enn oss, f.eks elefanter og blåhval.
som forsker på oss...
:D Hehe, nei, det tror jeg ikke.
Vi forsker på hva som er under havet... fisker og lignende...
Under havet? Det visste jeg ikke? Det har derimot hendt at vi har forsket på enkelte arter i havet, f.eks torsk, hai, blåskjell, hval, alger og så videre.
sikkert noen som holder på sånn med oss også( vi er fiskene i dems øyne)
Nope. Det er heeelt totalt usannsynlig. Hadde de enda brukt ubemannede sonder som kunne være parkert over oss som usynlige spionsatelitter. Men bemannede fartøy som spretter hit og dit med gule streker etter samtidig som de utgyter metalliske lyder? Med nattarbeidende nakne hobbiter ombord som lager sirkler kun i høstmodne kornåkre i Storbritania? Nei, da er det større sannsynlighet at eventyrene i Ringenes herre-trilogien bygger på faktiske hendelser.
... kunne ihvertfall vært sånn  : :roll:  :yes:
Hvorfor må det være det MINST sannsynlige som er riktig? Det finnes da så mange myyye mer sannsynlige forklaringer på ulike fenomener over bakkenivå. Hvorfor ikke vurdere de av og til?
Lenke til kommentar

 

Absolutt ikke jeg, tror ikke at vi har hatt eller vil få kontakt med utenomjordiske vesener på mange millioner år,

 

 

7030014[/snapback]

 

He, bare å lese bibelen eller noe av dens samtidige skrifter så finner du flust av beretninger om utenomjordiske, eller guder som det kalles, flygende vogner og reiser i atmosfæren. Samme finner man rundt om på jorden i andre skrifter. De indiske Veda skriftene har beskrivelser av noen heftige slag som finner sted både på landjorden og i de øvre luftlag blant gudene som kommer fra stjernene der ute.

 

Man får vel tolke det som man vil men utenomjordiske (gudene) er omtalt siden 1000'vis av år siden som reelle personer som vandret her på jorden og delte av sin kunnskap innimellom alle krigene med sine supervåpen.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

:!: Så hva er det planeten vår har, som er så utrolig fasinerende for tre ulike utenomjordiske folkeferd, at de lager halvdårlige kornsirkler og krasjlander med romskipene sine her? Dere som ikke skjønner at alt dette er fullstendig latterlig fra ende til annen, vel nå kunne jeg skrevet noe dere kunne tatt særdeles ille opp, så jeg lar det være ...

Lenke til kommentar
det er til og med funnet levende liv fra mars eller noe,.. ikke noe store inteligent shit, men noe drit bakterier/alger eller noe sånt :p 

7040963[/snapback]

det tviler jeg på har blitt funnet... :no:

7041684[/snapback]

 

 

Så et nylig på et program på tv'n.. det er funnet spor etter liv på mars og sånt.. er også funnet is på europa trur jeg.. en av månene til jupiter vel... og is er frosset vann vann inneholder alger etc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...