Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Dax, Murrays og andre vokser som visstnok sliter på håret. Selvfølgelig, man burde jo helst bruke noe som kan vaskes ut (forsøk Layrite der), men avogtil er det bare noe fett og jævlig som funker.

 

For å vaske ut, så bruker jeg rundt en uke for å få ut de siste restene. Skyll håret godt, vask det to-tre ganger med en god shampoo og tørk. Bruker en annen voks eller paste, samt noe skum for å binde opp noe av den feite voksen og så vasker jeg håret som vanlig de neste dagene. Det fører til mer slitasje om du vasker håret hver dag eller skrekkelig ofte for å bli kvitt voksen. Bruk tid. I mellomtida kan du satse på en fet sleik.

Lenke til kommentar

Tjohei (ikke heisveis).

 

Er litt usikker på hvilken frisyre jeg skal gå for, akkurat nå så lar jeg det bare gro og jeg går med sideskill. Men håret blir veldig fort (for)langt i nakken, og når jeg går til frisøren så føler jeg at jeg må ta litt mere enn bare nakken og det blir somregel tatt litt for mye hver gang.

 

Vurderer kanskje sidecuts hvor jeg kan trimme ned på sidene og nakken selv med maskin og la det gro på toppen. Men er usikker på om jeg vil kle det.

 

Legger ved bilde av hvordan håret er nå.

Front

post-62282-0-71515700-1329851536_thumb.jpg

Side

post-62282-0-43543800-1329851543_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg bruker og har brukt Gatsby i flere år nå, og lurer på noen andre har et like stort håravfall som meg. Hver gang når jeg dusjer og vasker håret så ser jeg ca. 10 hårstråer i hånden, etter at jeg har vasket håret med shampoo. Jeg lurer på om dette er vanlig, fordi jeg har vært hos doktoren, og han sier at jeg mangler bare D-vitamin. Jeg har brukt D-vitamin tabletter, som legen anbefalte meg å bruke, men har ikke sett tydelige forbedringer.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en skikkelig matt vax. Så billig som mulig, gjerne en som kjøpes på h&m eller dagligvare. Trenger ikke all verden med hold.

 

Litt generelle wax tips hadde vært fint. da håret mitt alltid ser fettete ut med wax i.

Gatsby er ganske bra, voksen glinser ikke samtidig som den har bra hold. Den koster rundt 25 kr på ebay, men ca. 170 kr i Norge.

 

Edit: De små boksene (15g) koster 25 kr, men de store (80g) koster 60 kr.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale voks som har samme type hold/stil som Renati Straight Hold Glaze? Lysten på å prøve noe nytt, men er kjedelig å svi av 200 kroner på dårlige produkter. Er blond med nokså kort hår forresten, hvis det har noe å si(?).

 

Edit: Ser Gatsby er blitt anbefalt og spørsmålet allerede er tatt opp, beklager.

Endret av enceone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...