Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_ao_*

Til dere som svetter på rygg, mage osv. Gå til legen og be om henvisning til hudlege. Kan ikke han hjelpe så ber dere om henvisning til Rikshospitalet. Rikshospitalet har en egen ekspert på svetting ved hudavdelingen, og det går an å få tabletter som hjelper. Jeg svetter 70-80% mindre nå enn hva jeg gjorde før jeg begynte med tablettene. De heter forresten Dridase, men går under navnet Ditropan i f.eks. USA. Søk på "ditropan hyperhidrosis" på nettet og les. Lykke til folkens!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

er det noen som kan hjelpe meg litt?

 

Jeg har ikke akkurat svetteringer da, men jeg har mye hår under armene og det er sykt irriterendes av og til. kanskje spesielt om sommeren da det er varmt, så plutselig så kjenner jeg det renne svette nedover på hårene og drypper ned i t-skjorten. høres helt fælt ut, og det er det også forsovet. Er det noen som har et tips til å gjøre noe med dette? vil helst slippe å klippe hårene under armene siden jeg er gutt :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest hjelp å få

Spørr legen etter Egazil,surmontil eller dridase

har prøvd alle de nevnte og alle fungerte bra, surmontil var helt genialt men en får hangover av de på morgenen, siden de er 50år gamle antidepressiva..

men er en desperat er det lite som kan måle seg med de.

egazil er de som fungerte dårligst men de er billige og hjelper godt sammenlignet med deo løsninger.

dridase er en mellomting funker helt topp for meg, ingen bivirkninger som e har opplevd i alle fall, men samtidig det dyreste alternativet

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har eg gått på dridase i nesten 2mnd og det er helt topp, nesten så det er vanskelig å få til å svette.

kan anstrenge meg på tur og trening og bare så vidt eg kjenner fukt i panna :)

funker helt supert

Lenke til kommentar
Da har eg gått på dridase i nesten 2mnd og det er helt topp, nesten så det er vanskelig å få til å svette.

kan anstrenge meg på tur og trening og bare så vidt eg kjenner fukt i panna :)

funker helt supert

 

Helt seriøst? :omg: høres helt utrolig ut, dette må jeg ta å prøve ut, ingen bivirkninger heller? hvor får jeg kjøpt dridase? på apoteket eller :)

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Aluminiumsklorid! Har gjort hverdagen min mye, mye enklere! Det er virkelig verdt pengene!

 

OBS:

Det er veldig viktig å følge 'reglene' om hvordan du har den på, i hvert fall om du har sensitiv hud. Jeg har ganske sensitiv hud og det er en del deoer jeg ikke tåler, men reagerer ikke på aluminiumskloriden.

 

Husk å alltid vente tre dager etter barbering med å ta aluminiumskloriden på.

 

Jeg vil ikke anbefale å ta den med på reise. i tilfelle må den pakkes godt inn, for toppen kan lett ødelegges og da rinner det fort ut , og det er kjipt :9

 

Aluminiumsklorid kan også brukes for de med normal svette, trur jeg :)

 

ANBEFALES!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Til dere som laget denne tråden vil jeg bare si en ting, jeg elsker dere :blush: !

 

Har begynt med Denne og er fri for ringer nå, husk å vaske dere under armene morgenen etter dere har tatt den på dog, første gang jeg brukte den lot jeg være det, og da funket den ikke :ermm:

Er rart hvordan man kan bli ringfri med grafikkort ;)

(feil link?)

Hehe, jepp, ikke så stødig hva gjelder BB-koder :!:

Sånn!

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar

En liten oppdatering for de som er interessert.

 

Jeg begynte med aluminiumsklorid under armene i februar 2009, fordi jeg svettet alt for mye. Brukte det jevnlig ca. én gang i uka, frem til starten av desember 2009. Nå har jeg ikke brukt aluminiumsklorid siden desember 2009!!! Trenger det ikke! Nå fungerer helt vanlig deo. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Mongomannen
Snakket forresten med de på apoteket, og de frarådet og bruke aluminiumklorid på huden, fordi det er påvist sammenheng mellom det og tidlig alzheimer (?) Høres ikke helt bra ut spør du meg :/

8190374[/snapback]

 

Og jeg quoter meg selv. Er det ingen som har noe å si om dette? De på apoteket FRARÅDET å bruke dette på huden.

 

Men hva er vitsen med å leve til man er 80 med svetteringer hvis man kan "leve" til man er 58 og ikke ha et svetteproblem?

Lenke til kommentar

Lo høyt av siste post :)

 

Det virker underlig for meg at apoteket kan selge noe (jeg kjøpte min stick på apoteket) om de samtidig fraråder folk å bruke den. Det virker så umoralsk. Nå kjenner jeg heller ikke til Alzheimer, men det virker søkt for meg at bruken av denne sticken har en sammeneheng med tidlig Alzheimer. I tillegg lurer jeg på hvordan de har påvist denne sammenhengen. Da må det jo ha blitt gjort forskning, og det over en periode på kanskje 50 år. Jeg trodde ikke denne aliminiumkloriddeodoranten (langt ord <3) hadde vært på markedet så lenge.

 

Ellers fins det sikkert tusenvis av ting vi bruker/spiser daglig som fører til tidligere et-eller-annet, ingenting i livet er ufarlig og alt med måte :)

 

Edit: leif

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Gjest stine

Jeg hadde store svetteringer før, men bruker en roll on jeg kjøpte på cosmopharma.no/no58759 og det er den eneste deoen jeg ikke har blitt imun av enda. og jeg får ikke lenger svetteflekker under armene fordi den er så kraftig svettereduserende ;) så denne anbefaler jeg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest

Skal man bruke deo selv om man bruker aluminiumsklorid, eller holder det med bare denne? Har et lite problem med deodoranter, for selv om de tørker om morgenen, "lekker" den, slik at det ser ut som jeg svetter.... awesome..

Lenke til kommentar

Takk for tipsen! :D Er litt redd for bivirkninger som den kløen? Gir den seg? Den gir vel seg hvis man slutter med det?

Hvor lang tid kan man gå uten å svette uten å bruke stoffet?

Er ofte slik med meg at jeg glemmer noen ganger, og til slutt slutter jeg. Har prøvd stop24 roll on, den funket bra, men som sagt, glemte og sluttet..

 

Skeptisk til å prøve hvis man kan få Alzheimers!

Endret av 24erBest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...