Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Ida_*
jeg syns det er veldig rart at jeg aldri har hørt at svetting i slutten av puberteten er SÅ ille som jeg har hatt det de siste 2 årene. syns det er utrolig synd at jeg ikke fikk vite noe om det på skolen ! jeg trodde det var noe virkelig galt med meg før jeg så denne på lørsdag. noen flere som er enig i at det burde bli mer info om dette på skolene ? værtfall i 8 klassen ! fordi dette er VIRKELIG vanskelig for di som har det. og de andre , vertfall de fleste 13-14 årningen veit ikke så mye om dette. ungdomsskolen er vanskelig nok fra før :/

 

jeg slutten nesten å røre meg på skolen da jeg fikk dette problemet. å det har påvirket vekten min veldig. har gått opp 20 kilo siden det og har derfor fått 2 bekymringer ! svetting og vekta. men i kveld skall jeg prøve AL 25 % og gleder med til i morgen ! kan gjerne komme med resulteter :)

Kom med tilbakemelding av Aluminiumklorid NAF 25! Jeg har brukt Stop 24 nå i 1 uke, og har merket litt forskjell. Men jeg har også _kanskje_ tenkt å kjøpe Alu. 25 for å se hvordan den er.

 

Hvordan ser beholderen/flasken ut? Link til nett-sted som selger? Andre plasser som selger? ...

 

 

Jeg har brukt det i 2 månder nå og er 100% fornøyd :D har ikke svettet en dråpe på 2 månder og jeg bruker den 1 gang i uken. Det klør/svir ingenting til meg n år jeg tar dne på, svidde kanskje drittelitt førstgangen. Men ha den på deg ca 2100 så du ikke blir opp til 2 vis det virkelig gjør vondt :-)

 

DET FUNKER FOR MEG !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hos meg fungerer den veldig bra. Sliter ikke med svetteringer lenger, og kan generelt sett bevege meg normalt rundt uten at jeg begynner å svette under armene. Svetter nå kun om jeg trener, og selv da er det ikke verre enn det bør være. Så Aluklorid 25% fungerer utrolig bra! Anbefales alle som sliter med svette. Selv har jeg blitt mer sikker på meg selv da jeg vet at armhulene mine ikke lenger lukter svett. Det er utrolig digg å kunne være litt avslappet og ikke bekymre seg om slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte Aluminiumklorid 25%i går, det klødde som svarte, ikke bare bare å sovne. Det var litt vondt på morran, men gikk over etter noen timer. men har brukt den 1 gang, svetter ikke så mye, men det er fortsatt noe der. fikk en liten ring på genseren:(

kan det være at jeg må bruke den fler ganger?

at den funker bedre da?

eller skal den funke etter første påføring?J

Lenke til kommentar
Hmm - dette høres jo bra ut :)

 

Men resulterer ikke dette i at man rett og slett svetter mer fra andre deler av kroppen istedet? Svetten/varmen må jo ut, og jeg er klam nok på føttene og i skrittet som det er ...

 

Noen med erfaring som kan svare på dette?

 

 

Jepp svetten blir på en måte omdirigert, jeg svetter for eksempel ikke i det hele tatt under armene lenger, men svetter litt mer i ansiktet eller på ryggen, litt irriterende, men mye mindre enn før uansett.

Lenke til kommentar

Finnes faktisk endel som lider av hyperhidrose og ikke kan gjøre noe med det. Nervøsitet/angst kan også komme som følge av svette og ha en forsterkende kraft på svetteutviklingen, og ikke bare omvendt.

 

Selv sliter jeg med kraftig svette fra ansiktet(panne og på siden av nesen) og litt på ryggen. Har prøvd Stop 24 krem en stund i ansiktet. Merker av og til at det hjelper noe, men det er absolutt ikke godt nok for min del. Varigheten er nok for kort.

 

Er veldig interessert i å prøve 25% aluminiumsklorid i ansiktet. Men er usikker på om dette er mulig. Noen som har erfaringer med dette? Litt kjedelig å få utslett og kløe i pannen, evt andre bivirkninger.

Lenke til kommentar

Fra lommelegen:

 

"Aluminiumklorid virker på svettekjertlene og ikke håret, det har nok ingen effekt som hårfjerningsmiddel så du kan godt forsøke dette i hodebunnen uten å være redd for å miste håret."

 

http://www.lommelegen.no/336270/svetteproblem

 

Så skulle tro det var mulig å bruke det i ansiktet også?

 

Edit;

 

Men kom også over dette:

 

"Siden det er så tynn og sårbar hud i ansiktet kan du ikke bruke aluminiumklorid her. Butox er heller ikke et alternativ. I ekstreme tilfeller kan svettekjertler opereres bort under armene, men å gjøre dette i ansiktet vil bare etterlate masse arr. Så lenge din svetting ikke skyldes spesielle bakenforliggende årsaker f.eks. høyt stoffskifte eller nervøse spenningstilstander, må du nok lære deg å leve med den delen av svetteproblemet.

 

Hilsen legen"

 

http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/1821039525

 

Men også:

"

I bruksanvisningen min står det at det kan brukes både i panna og på ryggen. Som med alle produkter så skal man først teste de. Man bruker ikke hele flaska over hele kroppen, og finner ut etterpå at dette ikke var noe særlig"

 

http://bedreviteren.blogg.no/1246467612_sv...ubehagelig.html

 

Om det siste stemmer så ville jeg prøvd meg frem. Kjøp produktet og les bruksanvisningen!

Endret av Zeonid
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest rødkjakan
Har prøvd det en del i henda, men tror huden er for tykk der. Men funker.

 

Kan noen teste i ansiktet bare for å se om man blir rød/får utslett?

 

+1

 

Er veldig nyskjerrig på om dette fungerer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har prøvd det en del i henda, men tror huden er for tykk der. Men funker.

 

Kan noen teste i ansiktet bare for å se om man blir rød/får utslett?

 

+1

 

Er veldig nyskjerrig på om dette fungerer.

 

Har nå fått testet ut Alu 25% i panna! Rullet over pannen og smurte ut med fingrene. Fungerte dårlig etter første påsmørning. Men ingen utslett eller irritert hud. Klødde bare litt etter det var smurt på. Førte så på en gang til to dager etter. Da såg det ut som om det begynte å gi utslag. Og opplevde ikke svette i panne neste to dager. Var dog ikke i så veldig mange situasjoner jeg svetter i, men det var noen . Påførte påny i går kveld. I dag har jeg gått en to timers lang fjelltur hvor jeg normalt ville rent som gal fra pannen. Svettet godt ellers på kroppen som normalt men pannen forble helt tørr selv om jeg pustet som en gal.

 

Poenget var jo ikke å unngå svetting under trening, men i dagligdagse situasjoner. Men virker det under hard trening så virker det også ellers. Og enda ikke noe irritert hud. Men klør alltid etter påføring om kvelden.

 

Så min konklusjon er at dette ser lovende ut, og jeg vil fortsette med det sålenge det fungerer som nå! Stop 24 krem kan ikke sammenlignes for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...