Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

har nå akkurat lest nesten alt dette her. og jeg er en som selv sliter med svetter selvom jeg bare sitter stille hjemme. Har akkuart vært på apoteket og kjøpt meg denne vidunderdeodoranten.. er veldig spent på hva resultatet blir.... og håper det er vært det!!!!! :D:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Heei!

Jeg brukte noe lignende for ett år siden tror det var 20% elns. Det funket ikke ;o ikke stopp 24 heller.

Men har tenkt å kanskje prøve igjen. Jeg gadd ikke lese hele tråden, så kanskje det står, men jeg spør likevel;

Jeg trener 6dager i uken og svetter relativt mye. Er både styrke og løping. Vil det funke dårligere da?

Jeg dusjer hver dag, ofte to ganger om dagen - vil ikke det ha noe å si?

 

ida

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+987123897

Guest_Marie_* : Dersom det er Aluminiumklorid 25% du mener så bruker jeg vanlig deodorant i tillegg. Det er egentlig ikke nødvendig for svettingen sin del. Det er mest for å påføre noe godlukt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Litt off topic i forhold til de siste innleggene, men handler om det samme!

 

For å hindre svetting, for de som sliter med mer enn vanlig svetting (flere steder på kroppen), kan man bruke legemidlene "ditropan, robinul, probathine". Disse inneholder oxybutinin som hemmer svette. Noen som vet hvor man kan få kjøpt disse utene resept??

 

Finner det umulig å søke her på nettet om de er lovlig å kjøpe i f.eks Danmark eller andre land. Jeg vet man må til rikshospitalet for å skaffe deg ditropan i alle fall og det tar jo årevis.., og vil tro det er det samme med det andre.

 

Ditropan, robinul og probathine - har noen kjøpt dette online eller kjøpte det i utlandet et sted? Er det f.eks lovlig å kjøpe i England eller Tyskland??

 

Lurer på om jeg skal ta meg en tur til et av de landene for så å kjøpe med en del eventuelt prøve å kjøpe over nett og håpe at det slipper igjennom tollen.

 

Håper på relevant svar fra noen, evt hvordan man søker på nett for å finne ut om de legemidlene er lovlige i de forskjellige landene! :)

Endret av kenta007
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

HEI. Jeg er en jente som driver på med lagidrett, noe som jeg elsker å holde på med. I år får klubben nye drakter, og de er laget av et stoff som viser svette merker kjempe tydelig!

Jeg svetter veldig mye under kamper, mer enn lagvenninene! Jeg gruer meg sykt til første kamp, siden jeg kommer til å ha store svettemerker på rygg, armhuler osv. Så jeg lurer på om denne super deoen kan brukes på hele overkroppen?? Sitter og gruer meg sykt til kampen nå. Og lurer på om det hjelper på så store områder? Trenger svar fort!

hilsen meg

Lenke til kommentar

HEI. Jeg er en jente som driver på med lagidrett, noe som jeg elsker å holde på med. I år får klubben nye drakter, og de er laget av et stoff som viser svette merker kjempe tydelig!

Jeg svetter veldig mye under kamper, mer enn lagvenninene! Jeg gruer meg sykt til første kamp, siden jeg kommer til å ha store svettemerker på rygg, armhuler osv. Så jeg lurer på om denne super deoen kan brukes på hele overkroppen?? Sitter og gruer meg sykt til kampen nå. Og lurer på om det hjelper på så store områder? Trenger svar fort!

hilsen meg

Selv om du er jente så er det jo helt normalt å svette. Kommer jo litt ann på sport du holder på med. Turn f.eks så tar det seg kanskje ikke så godt ut, men om det er fotball så hadde ikke jeg brydd meg iaf. Høres ut som du kjenner de på lage og er trygge på de.

Jeg er riktignok motsatt kjønn men når vi har gym, så synes jeg både på jenter og gutter at det er bra om de ser svette ut, eller har de jo ikke vært aktive. For meg selv så tenker jeg ikke på det i det hele tatt når jeg er i aktivitet.

Lenke til kommentar

Testet alu. 25% for noen år siden da jeg sleit som mest, og selv så endte jeg opp med store sår under armene etter ei natt, som jeg den dag i dag har stygge arr etter. Påførte på tørr hud som ikke hadde gjennomgått hårfjerning de siste tre dagene. Jeg har forøvrig veldig sensitiv hud, men ville bare advare folk om å være forsiktige og prøve seg litt frem! (jeg sluttet riktignok å svette også, så det funket iallefall, haha)

 

Kan også anbefale noe som heter "yerka". Selges på vita og cubus iallefall. Det har vært min redning!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har ikke lest alle sidene av denne tråden, men har tidligere lest at det er motstridende meninger om det er bra, helsemessig sett, at man bruker en slik deoderant for å stoppe svette. Er det noe negativt ved å bruke en slik deoderant? Tenker da ikke på ting som evt. utslett dersom man har sensitiv hud eller lignende.

Lenke til kommentar

Jeg brukte aluklorid under venstre armhule en periode (over natten i ca. en uke), og svettingen stoppet. Etter dette svetter jeg litt mer andre steder på kroppen, men det gjør ingenting og er ikke plagsomt på noen måte.

 

Kroppen bruker altså svettekjertler andre steder på kroppen for å få ut svetten. Overoppheting er absolutt ingen fare (så lenge du ikke bruker aluklorid over hele kroppen, da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...