Gå til innhold

Konkurrenter bak Vista-klager


Anbefalte innlegg

Mener microsoft som eier av produktet må få lov å legge til det de ønsker, det er da vitterligen deres produkt.

Men det bør samtidig være fullt mulig for kjøperen å ta vekk ting han ikke ønsker og å legge til 3dje parts programm.

Skjønner ikke hva Symantec eller Adobe klager over,de burde jo være glad at de i det hele tatt har mulighet til at brukern kan velge å legge til deres programm,for hvor skulle de ellers solgt sine produkter :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo helt latterlig, dette er skitten taktikk fra Adobe og Symantec. Man kan si hva man vil om Microsoft, men man er faktisk ikke nødt til å bruke det (selv om du ofte er nødt til å kjøpe det når du kjøper ny pc). Symantec er jo selvsagt rett for at de skal lide økonomisk når vista kommer med forbedret sikkerhet. Hvis de skal lage programmvare for Windows kan de tilpasse deg Microsoft og slutte å syte. Og hvis de ikke er fornøyd, så er det ikke noen som tvinger dem til å lage programmvare for windows; det er mange andre plattformer.

 

Symantec/Norton har er en pest som sinker pcen ufattelig, og Adobe acrobat siden versjon 6 har vært ufattelig tregt. De har samlet en gjeng inkompetente programmerere og pengegriske sjefer sammen med kranglete advokater.

Lenke til kommentar

som fremstillt i artikkelen virker det litt suspekt at selskaper "tyster" og klager til myndigheter på andre konkurrenter, men det bør også være en plass for slike firmaer å klage når de føler de blir sterkt urettferdig behandlet, noe jeg ikke tviler på at de føler i denne saken. Med tanke på konkurranselovene tror jeg de har en god sak.

Lenke til kommentar
For det første er produktene overpriset.

For det andre har pdf. blitt et slitsomt og ressurskrevende format som krever installasjon av reader. Dette gjelder også symantec. Makan til resource hogger skal man lete lenge etter.

6922983[/snapback]

Microsofts produkter syns jeg også er kraftig overpriset, og da tenker jeg både på Windos (ikke minst "server-versjonene"), Office osv. Ekstra drøyt er det når du i tillegg ser på hvor mange brukere de har. Programvare koster masse penger å utvikle, men er billig å masseprodusere. Derfor burde MS sine programmer vært billigere enn konkurrentenes, men stort sett er det omvendt. MS Office er trolig markedets dyreste kontorpakke, og har vært det i lang tid. Da sammenlikner jeg ikek bare med OpenOffice, men tidligere konkurrenter som Lotus Smartsuite, Novell/Corel Office osv :realmad:

 

Du trenger heller ikke Adobe Reader, da det fins mange andre programmer som lar deg lese PDF-filer. I linux følger flere slike programmer med, og de laster på et blunk i motsetning til Reader :thumbup:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
som fremstillt i artikkelen virker det litt suspekt at selskaper "tyster" og klager til myndigheter på andre konkurrenter, men det bør også være en plass for slike firmaer å klage når de føler de blir sterkt urettferdig behandlet, noe jeg ikke tviler på at de føler i denne saken. Med tanke på konkurranselovene tror jeg de har en god sak.

6923618[/snapback]

Sak #1- Symantec mener de får for lite å gjøre i Windows Vista. De vil at MS slutter å tette sitt eget OS, og selvutnevner seg selv som 1. kompani for hulltetting for MS. De vil ikke bare ha muligheten til å ha et program kjøre og søke maskinen for malvare, men de vil også at MS skal åpne opp hele systemet slik at man får et OS som bygger på to aktører, ikke en hovedaktør med flere underaktører slik som det alltid har vært. De mener at Norton AntiVirus er et bra tiltak for Vista, da PCene som vil kjøre begge deler ikke er funnet opp ennå.

 

Sak #2- Adobe vil hindre en standard å bli innført som skal bedre utskriftskvalitet og pålitelighet for publisering av dokumenter. De vil fortsatt ha muligheten til å overprise sin produkter. Acrobat Pro koster 8.000, dobbelt så mye som både Vista Ultimate og Office 2007. Heldigvis er ikke Adobe Pro en nødvendighet, mens Vista er det?

 

Jeg synes ikke de har så gode saker jeg da... :shrug:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
MS Office er trolig markedets dyreste kontorpakke, og har vært det i lang tid.

6923723[/snapback]

Med tanke på at office pro koster under 3000 når det kjøpes som del av en PC-pakke (noe som gjøres i 99% av tilfellene for bedrifter) så synes jeg det er mye for pengene.

 

Herregud; en ordentlig kontorstol koster jo mer...

 

3000 kroner hvert 3-4 år for at en medarbeider skal ha kanskje det viktigste verktøyet til daglig bruk er jo en dråpe i havet. Mange bedrifter bruker jo mer på post-it og kulepenner i året. I samme tidsperiode har den ansatte fort kostet bedriften 1,5 mill alt i alt (kontorleie, PC, strøm, sosiale utgifter og seff lønn ++), selv med en relativt beskjeden lønn.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Jeg må bare tilføye en ting:

En smart mann sa en gang: "ikke bit hånden som gir deg mat"

Det er nettopp det Symantec og Adobe gjør. De produserer ekstrautstyr til et annet produkt, og har dermed ikke så mye å si om MS velger å endre produktet sitt. Det er som at firmaer skal saksøke produsenten av Dremel fordi den kommer med bits, og dermed ødelegger muligheten for tredjepartene å produsere bits.

 

Hvis man er mygg, så må man regne med at offeret prøver å fjerne deg hvis du snylter på hans blod. Offeret er ved sin fulle rett når han hindrer myggangrep ved å ta på seg skjorten.

 

</metafor-ahoy>

 

Dessuten er jeg ikke fanboy av måten MS driver business jeg heller, men som bruker av det selv, har jeg ikke så mye jeg skulle sagt.

Lenke til kommentar

Tror de fleste hadde blitt frustrert om eu og gjengen hadde kommet og fortalt hva som skal være med og ikke med i programmet ditt..

 

Håper dette tvinger Adobe til å tenke litt nytt. F.eks. lansere reader for Linux og kanskje en lett-version med basisfunksjonalitet som ikke bruker en evighet på å starte :-)

 

Symantec har jeg aldri hatt sansen for. Det trege opplegget er jo verre enn å ha virus på maskina :p Syns det er bra at Microsoft gjør windows sikrere!

Lenke til kommentar
...., tenk hvis de f.eks skulle solgt iexplorer ved siden av windows, da tror jeg ikke f.eks explorer hadde hatt den dominansen de har i dag

6920833[/snapback]

 

Amen!

Jeg må si meg enig her, om det ikke var ville vel folk spurt andre hva som var bra, oppsøkt egne alternativer selv, og det ville vært en mer utbredt data kultur og folk ville generelt hatt mer programvare kunnskaper!

 

Alter egoet blir vel da enda hardere konkurranser gjerne, men dette fordrer jo bare kunnskap og nivået på kvalitet på de vanskeligere stillinger. Da tenker jeg altså på jobber, jobbsøking osv.

6921762[/snapback]

Synes IE er ett dårlig eksempel ettersom det ikke fantes noen gode konkurrenter da MS fikk skikk på IE, Netscape fra ca versjon 4 var etter min mening utbrukelig relativt til IE 4 og på det tidspunktet var heller ikke Opera godt nok utviklet.

 

Problemet er ikke at folk kunne hatt mer programvarekunnskaper, men at majoriteten rett og slett ikke er interesserte nok i data til at dette ville skjedd. Personlig er jeg tilhenger av flest mulig integrerte funksjoner i Windows, det gjør det enklere for folk flest og gjør data mer brukelig og tilgjengelig for massene. Jeg ser selvsagt argumentene mot å integrere alle mulige funksjoner, men jeg tror rett og slett vi må akseptere at dersom bestemor og bestefar skal lære seg å bruke PC, så må mest mulig være integrert. Før da data var for oss "nerder" kunne man lage OS som krevde litt av brukerne, selv Linux distroer beveger seg i denne retningen. Dog vet de fleste av oss at det finnes alternative OS til Windows.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om at Internet Explorer har den største markedsandelen hvis nettleseren hadde vært tåelig bra... Webdesignere lider stor nød fordi de er nødt til å ilegge støtte for Internet Explorer når de designer websider, noe som er svært synd. Det er allikevel bra at Microsoft lager mer software til operativ systemet sitt slik at det blant annet blir sikerere. Programvaregiganter som Symantec har snyltet nok på oss brukere som er nødt til å kjøpe produktene deres fordi Microsoft ikke har vært hensynsfulle nok. Slik jeg ser det bør Microsoft fokusere på å gjøre IE bedre slik at webdesignere slipper å klø seg i hue hver gang de skal kode en side og slik at bestemor og bestefar kan slippe å bruke flere tusen kroner på "PC Hjelp" fordi Internet Explorer er full av sikkerhetshull som aldri blir tettet.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det bør Microsoft fokusere på å gjøre IE bedre slik at webdesignere slipper å klø seg i hue hver gang de skal kode en side og slik at bestemor og bestefar kan slippe å bruke flere tusen kroner på "PC Hjelp" fordi Internet Explorer er full av sikkerhetshull som aldri blir tettet.

6926302[/snapback]

Hvor har du vært det siste halvåret?

Lenke til kommentar
som fremstillt i artikkelen virker det litt suspekt at selskaper "tyster" og klager til myndigheter på andre konkurrenter, men det bør også være en plass for slike firmaer å klage når de føler de blir sterkt urettferdig behandlet, noe jeg ikke tviler på at de føler i denne saken. Med tanke på konkurranselovene tror jeg de har en god sak.

6923618[/snapback]

 

Jeg kan ikke skjønne hvordan de skal ha en god sak her. Symantec har jo livnært seg på svakheter i Windows. Når Microsoft nå fjerner endel av disse svakhetene ser jeg ingen grunn til at noen skal klage på dette. Adobe stiller nok litt sterkere.

Lenke til kommentar
Hvor har du vært det siste halvåret?

6926447[/snapback]

Tenker du på den "supersikre" beta-nettleseren Microsoft har hatt ute på prøve/kanintest det siste halve året?

6927150[/snapback]

Ja. Selv om de fortsatt har noe igjen med rendringen av dokumenter, viser det at MS er på rett vei.

6927305[/snapback]

Sorry kamerat, jeg har fortsatt ikke noen tro på Internet Explorer før de viser at de kommer med en absolutt fullverdig versjon. Internet Exlporer 7 er fortsatt i BETA og jeg vil ikke diskutetre denne nettleseren før den er ute av BETA stadiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...