Gå til innhold

Utrolig mange konsoller - hvor mange har du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No er ikkje verken Commodore 64 eller Atari 800XL konsollar...men det var ei fin samling, ja. :)

 

Sjølv har eg berre NES, Amiga CD32, og PS2. Av datamaskiner har eg Dragon 32, Amiga 500 (litt modifisert), Amiga CDTV, Amiga 1200, AmigaOne G4XE, Palm Zire 72, Tapwave Zodiac, ein Windows-laptop, og ei stasjoner Windows-maskin. Eg har òg ein C64DTV, veit ikkje heilt kva kategori den passar i.

 

Ellers likte eg godt denne samlinga :ohmy:. (Fenomenal samling, elendig nettside. Litt mindre øydelagt i IE enn i Opera.)

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Xbox 360, Xbox1, Playstation 2, Nintendo GameCube, Sega Dreamcast, Sega Megadrive II med X32 og Sega CDII, Nintendo 8bit, Atari Jaguar, Nintendo Virtual Boy, Famicom Family Computer, Sega Saturn, Atari 2600, Vectrex, Gizmondo, Nintendo DS og DS lite, 3 stk limited edition Nintendo/famicom gameboy micro, Sony PSP, 4 stk nintendo 64. bandai Wonderswan Color, Nec PC-FX, Nec PCEngine, 3 Stk Sega GameGear, Sega Nomad, en pong clone og sikkert et par jeg har glemt;)

Lenke til kommentar

Snes og Sega megadrive: Jeg får alltid en godfølelse når jeg drar frem SNES'en for å spille Super Mario World, F-Zero eller Donkey Kong. Noen av verdens beste platformere er laget både SNES og Megadrive, så er veldig glad for at jeg fikk mine første spillopplevelser på nettopp disse to konsollene.

 

N64 og Ps1: Pga store problemer med å venne meg til frameraten på begge konsollene har det blitt mye mindre retro-3d enn jeg hadde håpt på. Noen av mine beste spillminner ble til under denne tiden. Jeg husker godt Zelda, Goldeneye, Mario kart, GT, Tony hawk, Syphon filter og de endeløse diskusjonene i vennegjengen om hva som var best av ps og nintendo. :p

 

Gc og ps2: Spiller GC fortsatt, men ps2'en har ikke blitt brukt i det hele tatt i det siste. Etter min mening klarte ikkje konsollene å overgå de i de tidligere generasjonene. Men spill som Wind waker, GTA3, Jak and Daxter, Metroid prime og Eternal darkness fortjener virkelig en plass i spillhyllen.

 

X360 og snart Wii. Jeg storkoser meg med 360'en min, som også har fått en del gode spill etter hvert. Og Wii kan bli en kjempekonsoll om Nintendo får skikkelig støtte av andre selskap enn EA og Ubisoft.

 

Gameboy, gba og DS: Husker godt dagen jeg fikk min første gameboy. Det var en helt ny opplevelse for meg som aldri hadde prøvd en håndholdt før. Lurer på hvordan de lange bilturene ville ha vært uten tetris eller super mario? :)

GBA fikk mange gode rpg's etter hvert. Jeg husker spesielt Golden sun 1 og 2 veldig godt. Nintendo DS har faktisk vært den konsollen jeg har spilt mest i år. Den har fått noen utrolige spill etter hvert og har blitt en av mine absolutte favorittkonoller.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar

En kar jeg kjenner har absolutt ALLE spill som er kommet til Nintendo (ikke SNES). Selv de værste, mest horrible drittspillene har han. Han har lister over alt som er gitt ut, ever, og leter på bruktmarkeder og ebay og alt mulig for å få tak i spill han mangler i samlinga. Masse obskure japanske greier har han også.

Ganske sprøtt. Tror han har over 1000 sånne "kassetter". Han viste meg ei kjempestor pappeske engang som var full av spill.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
En kar jeg kjenner har absolutt ALLE spill som er kommet til Nintendo (ikke SNES). Selv de værste, mest horrible drittspillene har han. Han har lister over alt som er gitt ut, ever, og leter på bruktmarkeder og ebay og alt mulig for å få tak i spill han mangler i samlinga. Masse obskure japanske greier har han også.

Ganske sprøtt. Tror han har over 1000 sånne "kassetter". Han viste meg ei kjempestor pappeske engang som var full av spill.

6897436[/snapback]

Har du mulighet til å skaffe bilde av den samlingen? Kunne vært moro å se :)

Lenke til kommentar

Har:

C64 - Glemmer ALDRI Last Ninja :love:

Amiga 500 - Hadde trolig stått forran TV`n nå om det ikke var for at jeg har UAE på Xbox`en! Spiller faktisk fortsatt Super Cars 2 og Moonstone :blush:

NES - Super Mario Bros! Need I say more?!?! :w00t:

N64 - Faktisk kun Mario Kart og Zelda - Panduras Mask jeg har til denne :hmm:

PS1 - Fått. brukt og slitt ut... (Tekken) :p

PS2 - Ratchet & Clank serien er stadig like fet:-)

Xbox - Moddet og pr i dag brukes den mer eller mindre utelukkende til å se av episoder av serier jeg har gått glipp av.. :innocent:

Nintendo GC - Beste konsollkjøpet jeg har gjort siste 3-4år!! Resident Evil 4 :devil:, Pikmin 1 & 2, Zelda Wind Waker og Zelda collection (Som fulgte med når jeg kjpte den for 795,-) har gjort at denne har tilbakebetalt seg mangen ganger allerede :yes:

Gameboy - lenge leve Tetris!

Gameboy Color - Idiot kjøp!

Gameboy Advace - Samboer`n sin! Nesten utslitt av all spillingen hennes av Harvest Moon :roll:

Nintendo DS - Genial liten sak :thumbup: New Supermariobros er bare et herlig gufs fra fortiden, og Mario Kart over WiFi er femmenalt! Ellers er MarioBros Partners in Time vell vært de 27 timene jeg brukte på å gå gjennom det :-)

Endret av Cord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...