Gå til innhold

Paven i hardt vær


Anbefalte innlegg

Jeg synes ihvertfall det er skammelig at det "Islamske Råd" krever at kristne i norge skal ta avstand fra Pavens utalelser. Da synes jeg vi bør kreve at de tar avstand hver gang en eller annen gal Iman maner til Jihad mot vesten. Jeg er personlig utrolig lei av muslimer som sier de er lei av å ta avstand fra fundamentalister kreve at jeg og andre med forskjellige typer kristen tro skal ta avstand fra hva paven sier. Personelig hadde jeg ikke tatt avstand uansett fordi jeg er Methodist og ikke Katolikk :cool:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes ihvertfall det er skammelig at det "Islamske Råd" krever at kristne i norge skal ta avstand fra Pavens utalelser. Da synes jeg vi bør kreve at de tar avstand hver gang en eller annen gal Iman maner til Jihad mot vesten. Jeg er personlig utrolig lei av muslimer som sier de er lei av å ta avstand fra fundamentalister kreve at jeg og andre med forskjellige typer kristen tro skal ta avstand fra hva paven sier. Personelig hadde jeg ikke tatt avstand uansett fordi jeg er Methodist og ikke Katolikk :cool:

6890539[/snapback]

 

Vi må ikke noe som helst vi. Jeg som agnostiker trenger ikke å føye meg til hverken den katolske kirken eller det islamske råd.

Lenke til kommentar
Jeg synes ihvertfall det er skammelig at det "Islamske Råd" krever at kristne i norge skal ta avstand fra Pavens utalelser. Da synes jeg vi bør kreve at de tar avstand hver gang en eller annen gal Iman maner til Jihad mot vesten. Jeg er personlig utrolig lei av muslimer som sier de er lei av å ta avstand fra fundamentalister kreve at jeg og andre med forskjellige typer kristen tro skal ta avstand fra hva paven sier. Personelig hadde jeg ikke tatt avstand uansett fordi jeg er Methodist og ikke Katolikk :cool:

6890539[/snapback]

 

Vi må ikke noe som helst vi. Jeg som agnostiker trenger ikke å føye meg til hverken den katolske kirken eller det islamske råd.

6890563[/snapback]

Vel jeg er en reinspikka antireligiøs så jeg føyer meg ikke for en jævla sjel :p Kanskje mamma på en god dag :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg synes ihvertfall det er skammelig at det "Islamske Råd" krever at kristne i norge skal ta avstand fra Pavens utalelser. Da synes jeg vi bør kreve at de tar avstand hver gang en eller annen gal Iman maner til Jihad mot vesten. Jeg er personlig utrolig lei av muslimer som sier de er lei av å ta avstand fra fundamentalister kreve at jeg og andre med forskjellige typer kristen tro skal ta avstand fra hva paven sier. Personelig hadde jeg ikke tatt avstand uansett fordi jeg er Methodist og ikke Katolikk :cool:

6890539[/snapback]

huh..

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/13/437370.html

Du er dobbelmoralsk irritert på dobbeltmoralistene eller..? Essensen gikk litt tapt.

 

For øvrig syns jeg det beste utspillet kom da Finn Abrahamsen mente det pakistanske miljøet måtte bidra mer for å ta knekken på gjengene (A, B og Young Guns). Jeg har fortsatt tilgode å høre lignende utsagn rettet mot "det etnisk norske miljø" for å ta et oppgjør med Hells Angels, eller David Toskas og hans koselige omgangskrets.

Lenke til kommentar
Jeg synes ihvertfall det er skammelig at det "Islamske Råd" krever at kristne i norge skal ta avstand fra Pavens utalelser. Da synes jeg vi bør kreve at de tar avstand hver gang en eller annen gal Iman maner til Jihad mot vesten. Jeg er personlig utrolig lei av muslimer som sier de er lei av å ta avstand fra fundamentalister kreve at jeg og andre med forskjellige typer kristen tro skal ta avstand fra hva paven sier. Personelig hadde jeg ikke tatt avstand uansett fordi jeg er Methodist og ikke Katolikk :cool:

6890539[/snapback]

huh..

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/13/437370.html

Du er dobbelmoralsk irritert på dobbeltmoralistene eller..? Essensen gikk litt tapt.

 

For øvrig syns jeg det beste utspillet kom da Finn Abrahamsen mente det pakistanske miljøet måtte bidra mer for å ta knekken på gjengene (A, B og Young Guns). Jeg har fortsatt tilgode å høre lignende utsagn rettet mot "det etnisk norske miljø" for å ta et oppgjør med Hells Angels, eller David Toskas og hans koselige omgangskrets.

6891424[/snapback]

 

 

Så vidt jeg vet er ikke David Toska etnisk norsk :tease:

 

Du er dobbelmoralsk irritert på dobbeltmoralistene eller..? Essensen gikk litt tapt.

 

 

Jeg bare sier at de bør ikke kreve at jeg skal ta avstand fra ting de ikke tar avstand fra selv. Forresten synes at det "og ta avstand" høres rimelig idotisk ut for meg så det ville nok ikke vært noe alternativ uansett.

Lenke til kommentar
Paven må dø!

 

Er det rart de har krig, blir bomba og plaget av vestlige land? Herregud, bomb dem, fjern dem. Tåler ikke folk som han !

6892159[/snapback]

 

Først av alt vil jeg si at følgende ting ikke er rettet mot alle muslimer, men til de hellige soldater, som er noen små latterlige vesner, som sagt sier ikke at alle muslimer er like (har muslimske venner). Men HS (hellige soldater) vil ha krig for alt. Dessuten sier jeg en ting... "LYKKE TIL Anjem Choudary, tror paven har et ganske godt forsvar/beskyttelse iforhold til krypdyr som dere..."

Lenke til kommentar
Paven må dø!

 

Er det rart de har krig, blir bomba og plaget av vestlige land? Herregud, bomb dem, fjern dem. Tåler ikke folk som han !

6892159[/snapback]

 

Først av alt vil jeg si at følgende ting ikke er rettet mot alle muslimer, men til de hellige soldater, som er noen små latterlige vesner, som sagt sier ikke at alle muslimer er like (har muslimske venner). Men HS (hellige soldater) vil ha krig for alt. Dessuten sier jeg en ting... "LYKKE TIL Anjem Choudary, tror paven har et ganske godt forsvar/beskyttelse iforhold til krypdyr som dere..."

6892175[/snapback]

Ingenting bortsett fra Sveitsergarden. 500 topptrente militære soldater, med kun den ene oppgaven å beskytte Vatikanet mot alle former for angrep og intrengelse. :p

Lenke til kommentar
For øvrig syns jeg det beste utspillet kom da Finn Abrahamsen mente det pakistanske miljøet måtte bidra mer for å ta knekken på gjengene (A, B og Young Guns). Jeg har fortsatt tilgode å høre lignende utsagn rettet mot "det etnisk norske miljø" for å ta et oppgjør med Hells Angels, eller David Toskas og hans koselige omgangskrets.

6891424[/snapback]

Det finnes ikke noe identifiserbart "etnisk norsk miljø" der Toska, Hells Angels eller andre befinner seg. Det finnes derimot et pakistansk miljø der gjengmedlemmer befinner seg.

 

Er det noe som irriterer meg så er det når folk blir så politisk korrekte at de slutter å tenke. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Paven må dø!

 

Er det rart de har krig, blir bomba og plaget av vestlige land? Herregud, bomb dem, fjern dem. Tåler ikke folk som han !

6892159[/snapback]

Tsss...jo mer sånn piss ytterliggående muslimer kommer med, desto mer "rett" gjør de utsagnet paven siterte. Skjønner de ikke at de bare ødelegger for seg selv ved å komme med slike utspill? Talentløse folk..

 

Forøvrig er det sinnssykt at religion, som stort sett handler om å ta vare på seg og sine, oppføre seg pent og komme til himmelen (eller tilsvarende), kan føre til SÅ mye spetakkel.

Lenke til kommentar
For øvrig syns jeg det beste utspillet kom da Finn Abrahamsen mente det pakistanske miljøet måtte bidra mer for å ta knekken på gjengene (A, B og Young Guns). Jeg har fortsatt tilgode å høre lignende utsagn rettet mot "det etnisk norske miljø" for å ta et oppgjør med Hells Angels, eller David Toskas og hans koselige omgangskrets.

6891424[/snapback]

Det finnes ikke noe identifiserbart "etnisk norsk miljø" der Toska, Hells Angels eller andre befinner seg. Det finnes derimot et pakistansk miljø der gjengmedlemmer befinner seg.

 

Er det noe som irriterer meg så er det når folk blir så politisk korrekte at de slutter å tenke. :thumbdown:

6893260[/snapback]

At det ikke finnes noe etnisk norsk miljø i Norge stilelr jeg meg særdeles undrende til, og at David Toska eller Hells Angels ikke tilhører noen norske miljø likeså. Det er en påstand du velger å la stå ubegrunnet.

 

At gjengmedlemmer "befinner seg" i det pakistanske miljør klarer du dog fastslå uten mer om og men, det er i kraft av at de er pakistanere det antar jeg, mens etnisitet ikke spiller inn i hvorvidt norske kriminelle er del av noe miljø? Dette er også en påstand du velger å la stå ubegrunnet.

 

Er det noe som irriterer meg så er det når folk blir så fremmedfiendtlige at de slutter å tenke. :thumbdown:

Lenke til kommentar
For øvrig syns jeg det beste utspillet kom da Finn Abrahamsen mente det pakistanske miljøet måtte bidra mer for å ta knekken på gjengene (A, B og Young Guns). Jeg har fortsatt tilgode å høre lignende utsagn rettet mot "det etnisk norske miljø" for å ta et oppgjør med Hells Angels, eller David Toskas og hans koselige omgangskrets.

6891424[/snapback]

Det finnes ikke noe identifiserbart "etnisk norsk miljø" der Toska, Hells Angels eller andre befinner seg. Det finnes derimot et pakistansk miljø der gjengmedlemmer befinner seg.

 

Er det noe som irriterer meg så er det når folk blir så politisk korrekte at de slutter å tenke. :thumbdown:

6893260[/snapback]

At det ikke finnes noe etnisk norsk miljø i Norge stilelr jeg meg særdeles undrende til, og at David Toska eller Hells Angels ikke tilhører noen norske miljø likeså. Det er en påstand du velger å la stå ubegrunnet.

6896977[/snapback]

Du hoppet over et ord. Antagelig for å ha grunnlag for å kverrulere?

 

At gjengmedlemmer "befinner seg" i det pakistanske miljør klarer du dog fastslå uten mer om og men, det er i kraft av at de er pakistanere det antar jeg, ...

6893260[/snapback]

Helt korrekt.

 

... mens etnisitet ikke spiller inn i hvorvidt norske kriminelle er del av noe miljø? Dette er også en påstand du velger å la stå ubegrunnet.

6896977[/snapback]

Nei, en slik påstand har jeg ikke fremsatt. Norske kriminelle er også del av miljø, men ikke noe miljø som identifiseres ved at det er norsk.

 

De pakistanke miljøene danner mindre miljø innenfor Norge. Det finnes ikke noe tilsvarende identifiserbart (ikke hopp over dette ordet i svaret igjen nå) norsk miljø.

 

Selvsagt er det mange norske miljø, men de lar ser ikke identifisere ved deres norskhet.

 

Man kunne heller appelere til motorsykkelmiljøet i tilfellet Hells Angels eller kriminalitet i motorsykkelgjenger, i den grad det var formålstjenelig. Men å appellere til et norsk miljø er meningsløst, da noe slikt miljø ikke lar seg identifisere.

 

Denne forskjellen synes jeg er så åpenbar at den burde man forstå. Og når du ikke gjør det, og du antatt ikke er dum, så skylder jeg på politisk korrekte skylapper.

 

Er det noe som irriterer meg så er det når folk blir så fremmedfiendtlige at de slutter å tenke. :thumbdown:

6896977[/snapback]

Hvorfor beskylder du meg for å være fremmedfiendtlig? Hva er fremmedfientlig med det jeg skriver?

Lenke til kommentar
For øvrig syns jeg det beste utspillet kom da Finn Abrahamsen mente det pakistanske miljøet måtte bidra mer for å ta knekken på gjengene (A, B og Young Guns). Jeg har fortsatt tilgode å høre lignende utsagn rettet mot "det etnisk norske miljø" for å ta et oppgjør med Hells Angels, eller David Toskas og hans koselige omgangskrets.

6891424[/snapback]

Det finnes ikke noe identifiserbart "etnisk norsk miljø" der Toska, Hells Angels eller andre befinner seg.

6893260[/snapback]

 

Jo, det gjør det. Betegnelsen ransmiljøet blir brukt spesifikt om en gruppe nordmenn med tilholdssted hovedsakelig på østlandet. En skår i gleden kanskje for de som mener nordmenn er best, eller i hvert fall ikke noe verre enn andre. Typisk FrP-logikk å regne uavgjort som en seier.

Lenke til kommentar
For øvrig syns jeg det beste utspillet kom da Finn Abrahamsen mente det pakistanske miljøet måtte bidra mer for å ta knekken på gjengene (A, B og Young Guns). Jeg har fortsatt tilgode å høre lignende utsagn rettet mot "det etnisk norske miljø" for å ta et oppgjør med Hells Angels, eller David Toskas og hans koselige omgangskrets.

6891424[/snapback]

Det finnes ikke noe identifiserbart "etnisk norsk miljø" der Toska, Hells Angels eller andre befinner seg.

6893260[/snapback]

 

Jo, det gjør det. Betegnelsen ransmiljøet blir brukt spesifikt om en gruppe nordmenn med tilholdssted hovedsakelig på østlandet. En skår i gleden kanskje for de som mener nordmenn er best, eller i hvert fall ikke noe verre enn andre. Typisk FrP-logikk å regne uavgjort som en seier.

6899355[/snapback]

 

Ransmiljøet er et norsk miljøet men ikke "det norske miljøet".

 

Det er meningsløst å henvende seg til "det norske miljøet" i denne sammenhengen. Det er derimot meningsfullt å henvende seg til "det pakistanske miljøet" da det er et relevant og identifiserbart miljø.

 

Dersom vi var i pakistan, der nordmenn dannet et lite miljø, så ville det vært motsatt. "Det norske miljøet" ville hatt betydning, mens "det pakistanske miljøet" ville være meningsløst.

Lenke til kommentar
At gjengmedlemmer "befinner seg" i det pakistanske miljør klarer du dog fastslå uten mer om og men, det er i kraft av at de er pakistanere det antar jeg, ...

Helt korrekt.

Igjen en ubegrunnet påstand.. At man er av pakistansk avstamning gjør selvsagt ikke at man automatisk tilhører og er en integrert del av det pakistanske miljø, noe resonnementet ditt er basert på. Kriminelle utskudd karakteriseres av å være nettopp det.

 

... mens etnisitet ikke spiller inn i hvorvidt norske kriminelle er del av noe miljø? Dette er også en påstand du velger å la stå ubegrunnet.

Nei, en slik påstand har jeg ikke fremsatt. Norske kriminelle er også del av miljø, men ikke noe miljø som identifiseres ved at det er norsk.

 

De pakistanke miljøene danner mindre miljø innenfor Norge. Det finnes ikke noe tilsvarende identifiserbart (ikke hopp over dette ordet i svaret igjen nå) norsk miljø.

 

Selvsagt er det mange norske miljø, men de lar ser ikke identifisere ved deres norskhet.

 

Man kunne heller appelere til motorsykkelmiljøet i tilfellet Hells Angels eller kriminalitet i motorsykkelgjenger, i den grad det var formålstjenelig. Men å appellere til et norsk miljø er meningsløst, da noe slikt miljø ikke lar seg identifisere.

 

Denne forskjellen synes jeg er så åpenbar at den burde man forstå. Og når du ikke gjør det, og du antatt ikke er dum, så skylder jeg på politisk korrekte skylapper.

Du bommer på poenget, selv om jeg på ingen måte er enig i at det ikke finnes noe identifiserbart norsk miljø (selve nasjonalstatstanken er basert på nettopp det at noe slikt eksisterer).

 

Det er ingen grunn til at det "pakistanske miljø", representert ved pakistanere, skulle ha noen som helst større innflytelse eller mulighet til å gjøre noe med kriminelle pakistanske elementer enn hva det norske miljø (hvor enn vanskelig du mener det er å identifisere det) kan gjøre med kriminelle etniske nordmenn. At det er lettere å identifisere en pakistaner i Norge, for så vidt riktig, gir dem ikke mer ansvar for kriminelle pakistanere enn hva en kan forvente av etniske nordmenn og vanlige kriminelle (alt annet likt).

 

Er det noe som irriterer meg så er det når folk blir så fremmedfiendtlige at de slutter å tenke. :thumbdown:

6896977[/snapback]

Hvorfor beskylder du meg for å være fremmedfiendtlig? Hva er fremmedfientlig med det jeg skriver?

Du kom med en subjektiv vurdering av meg basert på mitt eller flere av mine innlegg (dog uten begrunnelse), jeg kom med det samme om deg basert på dine innlegg, quid pro quo. Du kan gjerne gå over til å diskutere sak om det er noe du foretrekker.

Lenke til kommentar
At gjengmedlemmer "befinner seg" i det pakistanske miljør klarer du dog fastslå uten mer om og men, det er i kraft av at de er pakistanere det antar jeg, ...

Helt korrekt.

Igjen en ubegrunnet påstand.. At man er av pakistansk avstamning gjør selvsagt ikke at man automatisk tilhører og er en integrert del av det pakistanske miljø, noe resonnementet ditt er basert på. Kriminelle utskudd karakteriseres av å være nettopp det.

6902087[/snapback]

Dette er bare kverrulering.

 

... mens etnisitet ikke spiller inn i hvorvidt norske kriminelle er del av noe miljø? Dette er også en påstand du velger å la stå ubegrunnet.

Nei, en slik påstand har jeg ikke fremsatt. Norske kriminelle er også del av miljø, men ikke noe miljø som identifiseres ved at det er norsk.

 

De pakistanke miljøene danner mindre miljø innenfor Norge. Det finnes ikke noe tilsvarende identifiserbart (ikke hopp over dette ordet i svaret igjen nå) norsk miljø.

 

Selvsagt er det mange norske miljø, men de lar ser ikke identifisere ved deres norskhet.

 

Man kunne heller appelere til motorsykkelmiljøet i tilfellet Hells Angels eller kriminalitet i motorsykkelgjenger, i den grad det var formålstjenelig. Men å appellere til et norsk miljø er meningsløst, da noe slikt miljø ikke lar seg identifisere.

 

Denne forskjellen synes jeg er så åpenbar at den burde man forstå. Og når du ikke gjør det, og du antatt ikke er dum, så skylder jeg på politisk korrekte skylapper.

Du bommer på poenget, selv om jeg på ingen måte er enig i at det ikke finnes noe identifiserbart norsk miljø (selve nasjonalstatstanken er basert på nettopp det at noe slikt eksisterer).

6902087[/snapback]

Du skjønner hva jeg mener... slutt å kverrulere.

 

Det er ingen grunn til at det "pakistanske miljø", representert ved pakistanere, skulle ha noen som helst større innflytelse eller mulighet til å gjøre noe med kriminelle pakistanske elementer enn hva det norske miljø (hvor enn vanskelig du mener det er å identifisere det) kan gjøre med kriminelle etniske nordmenn.

6902087[/snapback]

Jo. Miljøet er mindre og består av færre personer.

 

At det er lettere å identifisere en pakistaner i Norge, for så vidt riktig, gir dem ikke mer ansvar for kriminelle pakistanere enn hva en kan forvente av etniske nordmenn og vanlige kriminelle (alt annet likt).

6902087[/snapback]

Endelig et saklig argument. Pokker heller, hva var poenget med all den andre kverruleringen tidligere?

 

Poenget med å henvende seg til det pakistankse miljøet er at de har større nærhet og mer innflytelse ovenfor en del av de personene som inngår i og rekruteres til gjengene. (jada jada, ubegrunnet påstand.. bare kverruler om du vil, men jeg forutsetter at det er slik for argumentets skyld). Dermed har miljøet en mulighet til å ta tak i problemet fra en annen side enn det folk utenfor miljøet har mulighet til.

 

Er det noe som irriterer meg så er det når folk blir så fremmedfiendtlige at de slutter å tenke. :thumbdown:

6896977[/snapback]

Hvorfor beskylder du meg for å være fremmedfiendtlig? Hva er fremmedfientlig med det jeg skriver?

Du kom med en subjektiv vurdering av meg basert på mitt eller flere av mine innlegg (dog uten begrunnelse), jeg kom med det samme om deg basert på dine innlegg, quid pro quo. Du kan gjerne gå over til å diskutere sak om det er noe du foretrekker.

6902087[/snapback]

Jeg kom med en subjektiv vurdering, og jeg har begrunnet den i måten du argumenterte på. Det var altså ikke drittslenging for å 'ta deg'. Nå ber jeg om en begrunnelse tilbake, for når du antyder at jeg er fremmedfientlig så antar jeg du har en grunn for å mene det utover kun et behov for å ta igjen...

Lenke til kommentar

Herlighet, du avfeier påstander du ikke gidder, eller kan, svare på med "kverulering". Deretter velger selektitvt fra innlegget for deretter underbygge det eneste argumentet du fant med en påstått innflytelse vanlige pakistanere måtte ha over et kriminelt miljø.

 

Det er _ikke_ kverulering å stille spørsmålstegn ved din lettfattelige begrepsbruk, begreper du setter sentralt i argumentasjonen. En eventuell påvirkningskraft et miljø må ha over andre må begrunnes i hvilken tilknytning som finnes mellom disse. Du har ikke etablert noen annen utover at de begge er pakistanere, det er i mine øyne åpenbart utilstrekkelig.

 

(Angående begrunnelse for en subjektiv vurdering av deg kan jeg godt komme med det uten at det blir mer eller mindre subjektivt av den grunn. Jeg gidder dog ikke bruke tid på å diskutere person i det uvinnelige (dog jeg fant det underholdende at det fins en politisk korrekt måte å argumentere på, jeg antar alle som ikke ser verden med dine øyne og argumenterer i tråd med dine "åpenbare" sannheter er politisk korrekte, ettersom det var begrunnelsen din?) Og det å implisere personer har sluttet tenke er åpenbar drittslengning og ad hominem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...