Gå til innhold

Hvilken strømforsyning folkens?


jascko

Anbefalte innlegg

De som har fått Hiper som bråker eller at viftene ryker har vært uheldige. Min er super stabil og støysvak :love:

Har hatt 3 hipere, alle var perfekte. (hadde fordi jeg solgte 2 av dem til kompiser inni en maskin.)

6862437[/snapback]

 

Har hatt en hiper 580w i litt over 1 år, den tok kvelden med et smell (høyt skarpt smell) for 2 dager siden. Ikke noe annet ble skadet heldigvis.

 

Kjøpte en ny hiper 580w hos mamoz i går og alt i orden igjen

 

Dumme er at jeg ikke husker hvor jeg kjøpte den andre for dette er jo helt klart reklamasjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er slik at de som har prøvd MIST elsker MIST.

De som har prøvd Hiper elsker Hiper

Og de som har prøvd Tagan elsker den.

 

Dette fordi det er tre utrolig gode strømforsyninger. Sjelden noen som har prøvd alle tre, rett og slett fordi de er fornøyd med den første.

 

Tror du vil bli fornøyd uansett :) (Særlig hvis du velger MIST :tease: )

Lenke til kommentar

Jeg har en Hiper Type-R 580w stående i mitt kabinett (Wavemaster) og jeg kan bekrefte at den støyer endel ja.... Jeg har ikke målt, men jeg vil påstå at den lager mer lyd enn 19 dB ja

 

Når det er sagt så skal det sies at det kommer helt an på hvilket støynivå som du finner akseptabelt. Har du mange vifter og disker som lager støy, så vil du kanskje ikke høre Hiperen så godt.

 

For min del er Hiperen den delen som støyer mest i kassa, og det er for meg ikke gunstig. Jeg skal bytte den ut med en Mist 500w, modulær.

 

Jeg vil anbefale modulære kabler, du slipper masse kabler som du ikke har bruk for som bare henger og slenger, pluss at du sannsynligvis vil få bedre luftgjennomstrømning med mindre ledninger inne i kab'en.

Lenke til kommentar

Bare for å henge meg på litt :p

 

Hiper 480W 14dB er bestilt... tviler på at 14 dB er realistisk, men den er nok stille!

 

Hadde inntil i går en FSP 400W SE, som var stille på laveste viftehastighet. men bråkte for mye på full guffe. og etterhvert begynte å gi fra seg en høyfrekvent piping som gjorde meg gal... 1.5 år gammel.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Skal også ha meg ny PSU og hadde egentlig sett meg ut denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=22271

Er de tre merkene som nevnes i denne tråden bedre valgt en Aspire? Falt for den pga gode brukeranbefalinger.

 

Har ikke blitt helt klok på PSU'er ennå /har lest litt i guidene), så hva trenger jeg egentlig? Antall 12V railer? På hvor mange Volt?

Antall vifter? Er tre små 8cm en fordel?

 

Maskinen ellers er P4 3GHz, 3Gb, Sapphire Radeon X1900XT 1HD+1DVD.

 

Tusen takk for all hjelp! :yes: Skal snart kjøpe så haster litt ;)

Lenke til kommentar

jeg har selv 2 hiper type r 580 wattere og kan bekrefte at disse er stabile og stillegående.

 

men alikevel så vil jeg anbefale misten, av to grunner. den ene er at du kan få en hiper som støyer fordi det er forskjellige vifter i de. (mistenker dog at det kommer ann på hvem farge du velger. de fleste som klager kjøper noe annet en den svarte som jeg har merka)

 

den andre grunnen til å velge mist er at den er alltid stillegående oig har et litt bedre kabel utvalg da du selv velger hvem kabler du vil ha. dessuten støtter den 2 pci-e kontakter (uten splitter som hiperen må ha) og den har også P8 kontakt.

 

det blir litt dyrere med misten men den vil være et bedre valg dersom utseende ikke er avgjørende.

Lenke til kommentar
jeg har selv 2 hiper type r 580 wattere og kan bekrefte at disse er stabile og stillegående.

 

men alikevel så vil jeg anbefale misten, av to grunner. den ene er at du kan få en hiper som støyer fordi det er forskjellige vifter i de. (mistenker dog at det kommer ann på hvem farge du velger. de fleste som klager kjøper noe annet en den svarte som jeg har merka)

 

den andre grunnen til å velge mist er at den er alltid stillegående oig har et litt bedre kabel utvalg da du selv velger hvem kabler du vil ha. dessuten støtter den 2 pci-e kontakter (uten splitter som hiperen må ha) og den har også P8 kontakt.

 

det blir litt dyrere med misten men den vil være et bedre valg dersom utseende ikke er avgjørende.

7103862[/snapback]

 

 

Jeg slenger meg på spirres utsagn. + at den amerikanske versjonen av r-580 ikke har like mye sikringer som den europeiske.

Har selv hatt tagan, og den var krutt, bortsett fra at den ikke var modulær. Har nå hiper-580 svart, som er en god psu, men skulle jeg ha kjøpt ny idag ville jeg valgt mist, fordi de er danske, har bra vifter, og jeg mistenker god kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...