Gå til innhold

Hvilken strømforsyning folkens?


jascko

Anbefalte innlegg

God kveld alle sammen!

 

Etter som min nåværende PSU har begynt å pipe noe extremt så fant eg ut at det er ikke så lenge til før det er kveld og mørkt :thumbdown:

 

Nå må eg ut og handle ny og ville høre med dokker gode folk om råd til en ny PSU.

Valget står i mellom

 

HIPER R-TYPE 580W

TAGAN Easycon 480W

MIST 500W

 

Vil ha en PSU som er rimilig stille samtidig som den gir brukpart med power.

Ikke noe "fansy shit" med lys og greier.

Har en maskin med AMD 3500+, 7800gt, 1MG ram, en harddisk på 80G og en DVD brenner. Høres ikke mye ut men tanken er at eg skal oppgradere maskin etter hvært og vil ha en PSU som holder til større oppgraderinger og en god stund.

Er mest giret å kjøpe TAGAN siden eg har hørt mye positivt om den. Er ikke helt inne på den greia med Amper forhold til Volt, singel rail eller annet reil :blush: , så all god råd tas i betraktning.

Kabinette mitt er Antec Sonata II, i tilfelle noen lure på det. Har bare ei 120mm vifte i den som står bak i kabinette. Er ikke sikker om den blåser lufta inn eller ut.

Så eg treng en PSU som kan flytte litt luft i tilleg og gjøre kjølingen enda bedre.

 

Takk for alle gode svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min Hiper 580W gikk rett i retur pga støy, det er nok MANGE som har opplevd dette (som man ser f.eks på prisguiden), det er rykter om at det blir brukt forskjellige vifter og man aldri vet om man får støyende eller ikke..

 

Anbefaler Mist, Seasonic og Tagan om man skal ha stille PSU..

6856751[/snapback]

 

 

 

Har nesten regnet med det. Som sagt eg har lyst å gå for den TAGAN 480W men er litt usikker om den levere like mye "power" som en HIPER 580W. Dem koster like mye. Samtidig vil dem, på den lokale butikken, gi meg 36 måned garanti på den TAGAN forsyningen. Skulle få den for 900kr,-

Lenke til kommentar

Tagan har den forsikringen uansett fra produsent, så det er ikke noe å juble for at du får garantien du SKAL ha på butikken ;)

 

Easycon serien er desverre ikke den minst støyende, det er versjonene med 2stk 80mm vifter som bråker minst (ikke modulær PSU)..

 

Om du har bestemt deg for modulær så anbefaler jeg en Mist.

Lenke til kommentar
Tagan har den forsikringen uansett fra produsent, så det er ikke noe å juble for at du får garantien du SKAL ha på butikken ;)

 

Easycon serien er desverre ikke den minst støyende, det er versjonene med 2stk 80mm vifter som bråker minst (ikke modulær PSU)..

 

Om du har bestemt deg for modulær så anbefaler jeg en Mist.

6857416[/snapback]

 

 

Anbefaller du mudulær eller uten modulære kabler? Er ikke så sikker hvilken kabler eg trenger siden det begynner å bli en stund siden eg bygde min PC. Hvis eg går for MIST så trur eg går for den uten modulære kabler. Det bli så mye rot hvis eg skal måtte bestille kabler i tilleg. Eller mener du at eg burde gå for modulær kanskje.....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...