Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Katten er 13 år gammel (skrevet om henne noen poster over), langhåret innekatt og får spesial-fôr for eldre katter fra Josera. Ikke noe butikk- eller Felleskjøp-fôr her i gården. :)

 

Da spørs det om ikke det kan være alderen. Ellers kan vel dette være et tidelig tegn på sykdom? Mulig jeg tar feil, men syns å huske jeg har lest det i en artikkel for noen år siden

Lenke til kommentar

Det kan være et tegn på sykdom i noen tilfeller, men det er ikke sånn type røyting. Hun mister ikke noe overpels. Kanskje det er fordi hun bare er inne nå? Tidligere har hun kun vært ute.

 

Har jo hatt helsesjekk. Fant ikke noe alvorlig der. Hun er faktisk i ganske god form med tanke på alderen.

 

Men lurte på om noen av dere har noen erfaringer med en børste som vibrerer. Ifølge siden skal den være mer effektiv enn vanlige børster, men ser ikke logikkeni det egentlig.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg lurer på noe angående katten til mine foreldre. Den er nå to år eller noe sånt og ikke den mest kosete (med mindre hu er sulten, da skal hu ha kos). Det jeg lurer på er når hun strykes på ryggen, så kommer det en ekstra rykning i de musklene som ser ut til å 'skyve' ryggen oppover, og så ned igjen. Det går som en bølge fra litt forbi toppen til nesten ut til halen. Det ser veldig ufrivillig ut og kan nesten se ut som frysning.

Det jeg lurer på, er om det er en 'god' frysning eller 'dårlig'. Prøvde meg litt og strøk over ryggen, og responsen fra katten er ikke negativ eller noe sånt, men etter litt virket det som hun fikk nesten krampe i disse musklene og la seg ned for å prøve å motvirke disse rykningene.

 

Er dette vanlig eller vondt eller skadelig på noe vis? forstår ikke akkurat katt, så vanskelig for meg å vite, men kanskje noen her har mer erfaring med det.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Tviler, det kommer alltid rykning i ryggen når hun blir berørt på baksiden av ryggen. Det er tydelige bevegelser under huden. Men om det er frysning (tilsvarende det noen av oss får når en blir strøket i nakken), eller krampe eller bare en tilbakemelding om at dette er godt er det jeg er usikker på.

Og når jeg prøvde litt, og aktivt strøk en del på dette området, så la hun seg på ryggen og vred seg frem og tilbake, mens disse rykningene i ryggen fant sted noen ganger.

Det var ikke noe tilbakemelding iform av smerte annet enn at det ser ubehagelig ut når hun ikke kan kontrollere det.

Lenke til kommentar

Dette med rykninger ser jeg hos min katt også. Jeg tror ikke det er farlig, det er sikkert bare at de er veldig følsomme bak på ryggen,nær halen. Hvis du pirker veldig forsiktig borti med en finger, bare så vidt, ser du også disse rykningene. Hvis du klyper partiet nær halen vil hun reagere sterkere. Dette har jeg sett hos alle mine katter. Jeg tror det er helt normalt og at det går på sensitivitet. Men hvis du er usikker er det naturligvis best å snakke med en dyrlege om det. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg lurer på noe angående katten til mine foreldre. Den er nå to år eller noe sånt og ikke den mest kosete (med mindre hu er sulten, da skal hu ha kos). Det jeg lurer på er når hun strykes på ryggen, så kommer det en ekstra rykning i de musklene som ser ut til å 'skyve' ryggen oppover, og så ned igjen. Det går som en bølge fra litt forbi toppen til nesten ut til halen. Det ser veldig ufrivillig ut og kan nesten se ut som frysning.

Det jeg lurer på, er om det er en 'god' frysning eller 'dårlig'. Prøvde meg litt og strøk over ryggen, og responsen fra katten er ikke negativ eller noe sånt, men etter litt virket det som hun fikk nesten krampe i disse musklene og la seg ned for å prøve å motvirke disse rykningene.

 

Er dette vanlig eller vondt eller skadelig på noe vis? forstår ikke akkurat katt, så vanskelig for meg å vite, men kanskje noen her har mer erfaring med det.

 

Du tilfredsstilte den;-) Ingen grunn til bekymring

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...