Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til diskusjonen om fôr litt lengre opp. Hvordan er det å servere en katt kokt fisk?

 

Kun som snacks, f.eks en gang i uka. Fisk er ikke et naturlig byttedyr for katten, og den kan ikke nyttigjøre seg av den. Kattens organer kan ikke omdanne innholdet til det den har behov for, slik f.eks mennesker og hunder kan. Om du skal gi fisk, gi den hvit fisk, ikke rød, fjern bein og kok den godt. Fisk kan inneholde parasitter og annet drit, samt såkalte tiaminaser, som er et enzym som ødelegger tiaminet (Vitamin Bl) i organismen. Resultatet kan bli sentralnervøse forstyrrelser på grunn av tiaminmangel.

 

Kort fortalt, ok som snack, ikke som mat, da vil katten over tid få mangelsykdommer. Gi katten godt tørrfor du, som f.eks Josera.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har prøvd klatrestativene fra Europris? De ser ut til å være greie, utifra bildene, og prisen er jo fantastisk!

Oi! De var kjempebillige i forhold til hva de har på Europris her hvor jeg bor!

Jeg har en enkel fra Europris. Boks/hule nederst og to platåetasjer over det, som jeg betalte 4-500,- for. Kvaliteten virker til å være like god som de som koster dobbelt så mye på dyrebutikken.

Lenke til kommentar

Holder med å dra ned uten katt og si at du har sett at den har orm :)

 

Det holdt faktisk ikke. De ville at jeg skulle ha med katten, men de kunne gjøre unntak såfremt katten hadde vært på besøk hos dem før. (Og det hadde den den gangen den falt fra 5 etasje ned i asfalt)

 

PetVett ved Sofienbergparken, Oslo... :)

Lenke til kommentar

Da hadde jeg ringt noen andre. Blir fort dyrt om de skal ha 500 kr pluss ormekuren. Er nok av dyrleger i Oslo! Skulle tatt seg ut som jeg skulle drasse ned fire katter og en hund fordi en av dem har fått mark og da må alle ha kur.

 

Man får forresten kjøpt ormekur uten resept på apotek i Sverige.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Grunnen til at de må se katten først er på grunn av samme grunn til hvorfor det er blitt reseptbelagt i norge.

 

Man skal egentlig ikke gi ormkur til pus eller hund i hytt og pine, men når de har orm. Har man utekatt kan det være fordelsmessig med ormkur 1-2 ganger i året da man ikke vet hva de spiser på når de er ute og man får ikke sett avføringen dens, men det er unntaket.

 

Overmedisinering på ormkur er ikke lurt!

Lenke til kommentar

Snakket med en bekjent som sa at det hadde vært mulig å kjøpe ormekurer på apoteker og dyrebutikker før, eller noe sånt, men pga. overforbruk så hadde tilbudet blitt skrenket inn til å gjelde hos dyrleger. Men igjen, dette er kanskje bare i Oslo? Jeg vet ikke...

 

På resept. Hentes på apoteket. Dette skal gjelde hele norge.

 

Mamma kjøpte i alle fall ormekur på apoteket i julegavet til katten til minstesøss. :p

 

Dette må isåfall ha vært i sverige? Gjort det samme selv!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva er de store forskjellene på hun/hankatt? Hatt hankatter i over 20 år, vurderer nå en hunkatt.

 

Renslighet, fredelig til sinns, mer kosete og generelt grei å ha med å gjøre - akkurat som kattens tobeinte søstre bruker å være hvis man styrker dem med håra

 

;)

Lenke til kommentar

Hva er de store forskjellene på hun/hankatt? Hatt hankatter i over 20 år, vurderer nå en hunkatt.

 

Hvis du kastrerer katten din er det liten forskjell. Guttene blir vel noe større og kan utvise mer dominanse enn hunkattene gjør og kan være litt mer ''kattungeaktig'' når det kommer til lekenhet og slikt når de blir eldre, ellers er det kos all around uansett kjønn, så lenge du oppdrar dem ordentlig. Husk å utsette pus for masse rart.. er kos med katter som ruller seg på rygg for å få kos på magen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...